{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.061 visninger | Oprettet:

Peugeot 208 diesel til bykørsel... {{forumTopicSubject}}

Hej,

Var ud og prøve en peugeot 208 (2017 model). Ganske fin bil. Prøvede både diesel modellen med 100hk og benzin modellen med 82hk. Der var rimelig stor forskel, og diesel bilen kørte helt klart bedst. Yderligere sælger de ikk ret mange benzin men primært diesel.

Men kan det være skadeligt at vælge diesel modellen når mit kørselsbehov primært er bykørsel, og et par gange om måneden kører jeg en længere strækning på 30-40km x 2.

Hos peugeot nævnte de at det ikke var det store problem pga. den motor der sad i. Den skulle bare et par gange om måneden minimum køre 20min med min 50km/t..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 208 diesel til bykørsel...
  • #1   12. maj 2018 Benzin

  • #2   12. maj 2018 Prøv at google diesel biler til by kørsel..
    du for nok ikke problem det første år, men problemer/udgifter på grund af forkert brug vil komme på bilen


  • #3   12. maj 2018 Benzin er VHS, diesel er Betamax...

  • #4   12. maj 2018 Da jeg havde prøvet en Hyundai i30 2013 1.6 diesel der sagde sælgeren også at der ikke ville ske en skid med det i bykørsel, og et par gange lange ture var nok. Jeg tror det var globus biler i Silkeborg der sagde det.
    Men når jeg læser hvad folk skriver så anbefaler de kun benziner..


  • #5   12. maj 2018 Min er ikke så økonomisk i byen men oplever nu ingen problemer med mange korte by ture på kold motor, men den kører også lange ture engang i mellem smiley

  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #6   12. maj 2018 Du tager livet af de små HDI motorer, ved kun at køre bykørsel, så husk at lægge en bunke penge til side hver måned, da partikelfilteret vil gå til længe før tid, og andre komponenter af motoren vil også få brug for TLC.
    Hvis du vælger at købe en HDI, så skal du skifte olie for hver 10.000km, og til det skal bruge en god og ikke en billig multimærke olie.


  • #7   12. maj 2018 Der er jo 10 års/200.000 km motor garanti når man holder service hos Peugeot smiley men det dækker ikke et partikelfilter hvis det skulle gå til, min har kørt 90.000 og har intet fejlet endnu, mit gennemsnit er 25-27 km/l og har kun kostet service smiley

  • #8   12. maj 2018 Selvfølgelig siger sælgeren det ikke er et problem at køre korte ture i en diesel bil....!! Han er sælger og skal tjene penge og siger det du gerne vil høre...!!

  • #9   12. maj 2018 helt enig med Myggen her. De siger jo alt og slikker dig i røven til deres tunge er brun for at sælge. Du skal sgu ikke stole på alt hvad der kommer ud af deres mund

  • #10   12. maj 2018 Jeg har en erfaring med Diesel, i vores Peugeot 407 2.0 HDI 2004 havde kørt næsten 200,000km på 10 år, alt var i orden og serviceret kun hos Peugeot, alligevel drillede den så meget i motoren til sidst at jeg byttede den til en Honda Accord 2012 2,0 Benzin
    Der er selvfølgelig mange ting der skal være i orden, men den regenererer så tit at min kone ikke ville være med mere.
    Man kan spare på brændstof, og bruge penge meget andet, jeg synes nu at benzin er bedst i det lange løb, vi har kørt benzin siden 1954
    Min svigerdatter kørte Diesel fra Silkeborg til Ålborg i 2 år
    og min søn har kørt Diesels fra Silkeborg til Århus
    Og de har aldrig haft vrøvl med Diesel
    Mens jeg brugte et utal af tilsætninger så har Honda Benzin kørt fantastiks uden tilsætninger fra 2014-2018


  • #11   12. maj 2018 Der er nu generelt ikke problemer pga korte ture på HDI motorene, og et nyt partikelfilter vælter dig ikke af stolen, hvis det skulle gå til.
    Jeg har selv en 1.6 hdi der har kørt 286.000. smiley
    Det vigtigste på en dieselbil med partikelfilter er som sagt, at du får den kørt over en længere periode hvor den når at blive gennemvarm og får chance for at regenere partilkelfilteret. Det vil typisk ske hver 300km, at den får brug for det. Hvis den bliver afbrudt i den process for mange gange, så vil den lave fejl til sidst.


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #12   13. maj 2018 #11
    300km mellem hver regen, så er der ved at være et problem med filtret, eller korte ture i byen.
    et filter der er i orden laver regen ved hver ca 700km, ved kørsel på 2 gange 20-30km daglig. smiley


  • #13   14. maj 2018 Ikke dem jeg har undersøgt det på smiley

Kommentér på:
Peugeot 208 diesel til bykørsel...

Annonce