Periodiske varme bremser - hjælp {{forumTopicSubject}}
Hej Forum,
Min Chevrolet Aveo fra 2011 har et periodisk problem med at bremserne på begge forhjul bliver varme. Man kan i starten mærke en rysten i forhjulene til at starte med og det forplanter sig kraftigt til rattet som ryster kraftigt. Kort efter er bremsemodstanden så stor at bilen helt stopper. Fejlen har fundet sted både ved bykørsel og ved motorvejs kørsel.
Det indtræffer kun nogle gange og så kan den køre helt normalt et stykke tid og så kommer det pludseligt igen. Bremser, skiver og fælge er brændvarme og ryger og lugter brændt. Efter cirka 1 time når det er kølet af kører den videre som om intet er hændt.
Jeg har lige fået skiftet kalipre, klodser og skiver samt bremsevæske.
Jeg har haft bilen til to forskellige mekanikere som ikke kan finde ud af hvorfor dette problem indtræffer, de siger begge at kaliprene, klodser og skiver ser fine ud og de kan ikke finde ud af hvad der er galt - og beklageligvis indtræffer fejlen aldrig når en mekaniker kører i bilen.
Jeg er fuldstændigt lost, håber at der er nogen der kan hjælpe med at finde frem til fejlen. Alle input er højt værdsat. Tak
jan 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
sep 2016
Følgere: 2 Svar: 711
jan 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
sep 2016
Følgere: 2 Svar: 711
maj 2007
Følger: 20 Følgere: 21 Biler: 7 Emner: 57 Svar: 177
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 1.665