{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny kobling fedter
  • #4   23. maj 2018 Easy4

    Det kommer dælme an på hvordan svinghjulet ser ud!
    Er det kogt så meget der punkthærdninger og lignende, så slår smergellærred til som en skrædder i helvede!

    Det kan være masser af grunde til den fedter, men i min øjne er der noget galt. En korrekt monteret kobling, med et lige svinghjul vil ikke fedte!


  • #6   23. maj 2018 er det en golf2er ? så tjek lige dit kobling kabel. Det kan være et selv justerbar kobling kabel. vis der er det så skal det skiftet til nyt .vis ikke du kan trækket det tilbage og låse det igen. og så lade det sig selv justere op igen. men det ikke alle selv justerbare kabler der kan.Så der kun at montere et nyt kabel.har haft mange golf2er selv, og har altid smidt det selv justerbare kabler i skrælle spanden. og købt et alm justerbar kabel. hvor man selv justere på hvor det skal stå. og har du sådan et kabel monteret skal du bare prøve at løsne det lidt og se om det ikke får den til at lade være med at glide.for det kan jo bare være det er strammet for hårdt op .

    men hvad bil er det ? for det kommer jo helt an på hvad motor og bil mærke du har.
    er det den landcruises du har skreven om Kan det være at svinghjulet skulle have været drejet af. eller at din kobling cylinder er slidt/utæt så den ikke slipper nok. eller der er noget der er utæt så olie eller diesel løber ned til koblingen. Det set før på diesel biler


  • #7   23. maj 2018 Hej
    Husk at fjerne indpaknings papiret inden montering.
    Eller der er sjusket med affedtningen eller en utæt center bremsecylinder som har squirted udpå belægningen.
    MVH KP


  • #8   23. maj 2018 En ting er ihvertfald helt sikkert, en kobling skal ikke fedte når den er ny monteret.

    Om der så er sjusket med det ene eller andet, eller man har glemt og skifte koblingskabel eller justeret det, kommer ud på et.


  • #13   23. maj 2018 men nu når du har fået den skiftet på et værksted. Så det jo bare og sende bilen tilbage og så må de lave det om . længer er den jo ikke. Jeg har nu også pusset/rengjort mange svinghjul hvor jeg har skiftet kobling/trykplade/tryklejer på. og har aldrig haft en der har fedtet/gledet bagefter.

  • #14   23. maj 2018 men har svinghjulet riller eller anden hvor der er skade på hvor koblingen trykker. Så har jeg så altid fået drejet det af eller skiftet svinghjulet ud. Jeg pusser og rengøre kun vis alt er glat og fint. for at fjerne den (brændte) flade.

  • #15   23. maj 2018 Men tjekker da altid svinghjulet og får nyt eller drejer det af, okay det lyder godt nok som om det almindelig kotume og bare smide ny kobling på og ikke andet.
    Men det forklare jo osse hvorfor det almindelig kendt af en kobling glider.

    Fusk i mine øjne.
    Så endnu engang, nej den skal ikke slides til og glide i starten.
    Hvis den gør det er der noget galt, og sikkert med anlægsfladen på svinghjulet.


  • #17   23. maj 2018 Om du pudser dit svinghjul med smergellærded hjælper absolut intet, og gør ingen som helst forskel overhovedet.
    Er svinghjulet medtaget, skal det endten skiftes eller afdrejes, jeg ville som min altid vælge det sidste det koster så lidt at det er latterligt at lade være.
    Edit:
    En ny kobling skal ikke fedte når den lige er skiftet, retur til mekaniker.


  • #18   23. maj 2018 prøv lige at køre en tankfuld af først, har oplevet det før og efter en tankfuld var alt normalt igen smiley

  • #19   23. maj 2018 Et delvis hærdet svinghjul bliver ikke bedre af at blive slebet med smergellærred, en afdrejning eller afslibning kan muligvis afhjælpe problemet.

    Der findes kabler der skal udløses, ellers brænder koblingen ret hurtigt af igen.


  • #22   23. maj 2018 #20
    Du har ret, sand logik er ikke svær at forstå, men dit strygen med smergellærded er ikke logik og tæt på værdiløst, det hjælper intet absolut intet.....

    Og fordi du bliver ved med at gentage et værdiløst fatamorgana bliver det ikke til virkelighed......


  • #25   23. maj 2018 Easy4

    Man kan sige mange ting, men hvis man tror smergellærred gør noget som helst forskel når man montere en ny kobling.....
    Tja i min verden skal man bare lade være med og udtale sig..

    Hvis en kobling skiftes fordi den er totalt slidt op, så har nitterne i belægningen kørt mod svinghjulet, og det sikkert i mere end 5 minutter, det betyder at der er cirkulære spor, som absolut ikke kan fjernes med andet end en afdrejning.

    Næste punkt er at hvis man har slidt sin koblingsbelægning så tynd, så er der gode chancer for at den har fedtet, det foranlediger varme påvirkning af svinghjulet, som kan resultere i punkthærdninger og evt revnedannelse.
    Endnu engang kan smergellærred bruges til og tørre røv i...

    Det næste er at skifter man koblingen fordi man alligvel er inde og lave pakdåse og/eller kobling pga pakdåse, endnu vil en inspektion af svinghjuletsoverflade med retteskinne for at afsløre cikulære spor eller ujævnt slid af svinghjulet endnu engang vil smergellærred ikke gøre den store forskel, da det hver gør svinghjulet ret eller kan fjerne materiale nok til det.

    Og til sidst hvis svinghjulet endelig er ret og udenskader, så vil det slet ikke være nødvendigt med smergellærred, og skulle det nu være smurt ind i olie, så det sku nok noget bedre og rense med noget affedtende.


  • #26   24. maj 2018 Jeg har nu også skiftet rigtig mange koblinger for folk.
    Jeg må erkende at der aldrig efterfølgende har været problemer med noget som helst.

    Jeg har altid renset af med smergellerred, og bremserens inden montering af kobling.

    Og nej jeg har endnu aldrig skiftet et svinghjul, og ja vi kan alle have forskellige erfaringer, men dem har vi alle også lov at have og beholde.

    Derimod skifter jeg idag altid en selvjusterende kabel, og ja har prøver at nulstille dem, og montere dem igen, men dette er jeg så ikke tilhænger af.
    Ej heller at montere en manuelt justerende kabel. jeg monterer altid til det bilen er født til.

    Kan da også huske at have læst at der er mange på bilgalleri, der ikke affedter deres bremseskiver inden montering af nye. smiley

    Jeg bruger også smergellæred hvergang jeg skifter bremsebelægning på folks biler, tromler skiver osv.


  • #29   24. maj 2018 Easy4

    Men hvad er du vil have smergellærred skal gøre?
    Lave en ru overflade som koblingen bider bedre i ???

    Syntes du skal få lidt erfaring omkring koblingsskifte og afdrejning/fabrikering af svinghjul, også vil du sku nok opdage at ruheden som anlægfladen er specificeret til, på ingen måder er opgivet i korn 80, 200 eller 400 smergellærred...

    Så igen at svinghjulet har en plan/ret overflade er det der betyder noget.

    Kan jo spørge hvad gør du ved trykfoden?


  • #31   24. maj 2018 Easy4

    Hvor er det normalt praksis? Hos perlegrus mekanikeren eller hos dig??

    Kom nu med nogen data som underbygger dine påstande!
    Kun fordi folk gør det fordi de tror/mener det virker, gør det jo ikke rigtigt.
    Jeg har endnu og se en reparations manual som foreskriver at man lige blidt og let stryger svinghjulet med smergellærred for at undgå koblingen glider og bedre sætter sig når man monteret ny.

    Igen kan så spørge hvorfor du ikke gør samme process med trykfoden, den levere trods alt 50% af friktionen på koblingen.

    Og bare rolig så kommer jeg ikke til og ligge søvnløs over at du ikke vil svare mere smiley


  • #32   24. maj 2018 Tilbage til den egentlige debat : Det er en Land cruiser gx90, har snakket med mekaniker og den kommer ind igen. tak for svar til alle seriøse.

  • #33   26. maj 2018 Et svinghjul er slebet med en roterende slibesten, det gør det ekstremt plant og glat, at man river overfladen lidt med smergellærred er sikkert uden betydning, og muligvis spild af tid.

Kommentér på:
Ny kobling fedter

Annonce