{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.273 visninger | Oprettet:

VW Passat 1,6 1999 problemer? {{forumTopicSubject}}

Hej nu har jeg kigget mig lidt lun på en ældre familievogn, dog har jeg lige nogle spørgsmål omkring den før jeg køber den. Hvad skal jeg være på udkig efter? Er den 1.6 motor holdbar og er den kendt for nogle grimme dyre problemer. Bilen har været serviceret hos VW i Glostrup hele sit liv og den har rundet de 250.000 km nu. Og er bilen i det hele taget driftsikker der er jo tale om en VW Passat fra 1999.

På forhånd tak for svar

Mvh Thomas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VW Passat 1,6 1999 problemer?
  • #1   25. maj 2018 hvis den er passet ordentligt med service osv, så skal den nok holde i lang tid, det er en simpel motor uden så meget der kan gå i stykker! dog kører den sikkert kun 10 kml

  • #2   25. maj 2018 Motoren er kendt for at være meget tørstig både med benzin og olie. Og den er meget langsom.

  • #3   25. maj 2018 Det er jo en ældre bil. Så ting kan ske. men er den velholdt og passet. køre godt uden mislyde og så er det ikke en værre ældre bil at købe end så mange andre.husk at tjekke at den ikke bruger vand. og ang olie plejer de at bruge lidt.og Hold øje med rust på bagklap og døre.og tjek alt el virker ruder og hvad ellers der er. og de kan være gode til at få slør i alle deres bærearme foran. har selv haft 3b i mange år. og det ikke mange problemer jeg har haft. dog er det diesel jeg har haft. lige skiftet til 3bg som i bund og grund også er samme bil med facelift.

  • #4   25. maj 2018 Mange tak for svarene hvor meget olie skal jeg forvente den bruger skal den fyldes op for hver 10000 km eller mindre eller mere?

  • #5   25. maj 2018 Ja jeg skal ikke have en igen havde en i 3 år og der var konstant noget mekanisk eller elektronisk gal ligegyldig hvormeget man kæmpet med den men det er en dejlig bil at køre i og der er god plads men ellers
    Alt for tørstig i benzin og olie
    Alt for tung bil til den bette motor


  • #6   25. maj 2018 De kan bruge olie. Nogle bruger intet andre bruger 1liter pr. Tank fuld.
    Motoren er fin nok i en golf 4 men i en passat er den for lille. I min verden er der kun 1.8T der fungere godt som benzin motor til den bil. Den kn holde 12-14km/l ved pæn kørsel. Har ok overskud så den er ikke anstrengt... Man kan sagtens leve med en 1.6
    Har fungeret fint for mig i både end Carina E stc og en Vecrta B liftback. Selvom man savner trækkraft så kommer man da rundt.


  • #7   25. maj 2018 Find en velholdt TDI ,der har service bog så er det stor chance du bliver glad for den .115 hk eller 130 hk.
    3b eller 3bg


  • #8   26. maj 2018 1.6 er tørstig, regn med max 12 km/l på en god dag.
    TDI kører ca 20 km/l og er kun lidt dyrere i afgift.


Kommentér på:
VW Passat 1,6 1999 problemer?

Annonce