{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Årgang af bil ved salg
  • #1   28. maj 2018 jamen er bilen første gang indregistreret i 17 er de jo en 17 bil. også selv om bilen har stået to år ved en forhandler eller anden sted du kan jo kun gå ud fra hvad dato der står på din registre attest

• #2   28. maj 2018 Jeg har selv haft biler der er bygget et år før den er bleven registreret første gang. Det vil sige evt bilen er bygget i 01/01 03 men på papir er den fra01/01 04. da den er indregistreret der.

• #3   28. maj 2018 på reg attesten står der jo 1/3-17 men som model år er der os nævnt 2015

• #4   28. maj 2018 Det gør jo ikke noget det bare der din model bil startet med at blive lavet. Det skiftet jo først igen når der kom en ny model af din bil.

• #5   28. maj 2018 ja det var mere om forhandleren pludselig siger, det er en årgang 15, og giver pris udfra det. så man da snydt med 2 år smiley

• #6   28. maj 2018 nej det kan han ikke gøre han ser på din reg attest . Hvad årgang der står er og går ud fra det

• #7   28. maj 2018 så jeg da lidt lettet, tak for hjælpen smiley

• #8   28. maj 2018 Det var så lidt

• #9   28. maj 2018 Jeg tror ikke, Freeway har ret. Der er jo lige kommet nye regler for, at forhandlere skal oplyse produktionsår, modelår og registreringsår om muligt ved salg. Så jeg tror, du kan risikere at måtte acceptere en væsentligt lavere pris pga. det, da forhandleren ikke vil kunne sælge den som en 2017'er (længere).

Jeg tror ikke, du vil få lige så lav en pris for den, som hvis den også var registreret i 2015, men jeg mener, det må trække ned.

Du kan evt. prøve at ringe til en forhandler og spørge dem. Så får du vished for din bekymring.

• #10   28. maj 2018 Det jo kun vis bilen er bygget 2 eller 3 år før den er registreret. Det var også det jeg troede spørgsmålet gik ud på til at starte med. men det er hvad når modellen starter foreksempel en der starter i 08 og køre til 12 . og bilen er fra 10 så er der jo ikke anden end at oplyse at bilen er fra 10 og hvad bilen hedder og hvad udstyr den har. har lige læst de nye regler, der er kommen. Så der tog jeg fejl. men ikke det med at fordi den model starter i 15 og bilen er 17 så har det ikke noget at sige . Det var noget anden vis bilen hade stået i flere år inden første indregistrering.Så bilen var lavet i 15 og indregistreret i 17 .

• #11   28. maj 2018 Det er bare ikke det, man mener med modelår i forbindelse med bilsalg. Et modelår starter typisk efter sommerferien året før. Dvs. at produktionsåret i dette tilfælde meget vel kan være 2014.

Den Audi, jeg lige har købt, er modelår 2017, selv om modellen udkom i 2015. Den er så fra foråret 2017. Havde den været fra efteråret 2016, var den stadigt modelår 2017.

Jeg siger ikke, det er logisk. Men det er ikke mig, der laver reglerne.

• #12   28. maj 2018 Ja giver dig ret i det med model år. men selv om jeg læser han skriver model år. Så tror jeg han mener selve der hvor modellen startet af den type han har .

• #13   28. maj 2018 Måske. Det kan vi kun gætte os til. Under alle omstændigheder må vi da håbe det for ham bare for en sikkerheds skyld smiley

• w123
    w123 Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 5 Emner: 22 Svar: 294
    #14   28. maj 2018 En forhandker vil naturligvis give en samlet vurdering i forhold til bilens stand, alder, udstyr, markedet for den model osv. der er naturligvis ingen "regler" for hvad en forhandler skal forholde sig til, han forholder sig til hvad han regner med at sælge den videre for med fortjeneste.

Men i den brede befolkning snakker man vel 1. registreringsdato, altsåp hvor længe en bil har været på vejen. Synes selv det er sådan lidt "smart-i-en-fart" når folk f.eks. sælger deres 2010-modeller listet som 2011'ere på div. salgssider, "da den jo er fra efteråret '10 og dermed en '11er.. forstår udmærket argumentationen, men det gør jo ikke at bilen er fra 2011..

• #15   28. maj 2018 w123 --> Enig. Dog kan fx et nyere modelår (eks. modelår 11) have andet standard- eller ekstraudstyr i forhold til en fra modelår 10.

Det er meningen med de nye EU regler at man skal oplyse modelår såfremt man kender det.

Kommentér på:
Årgang af bil ved salg

Annonce