{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.743 visninger | Oprettet:

Peter J
Peter J
Tilmeldt:
6. aug 2014
Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82

Audi eller BMW? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg søger lidt rådgivning i forhåbning om, at kunne blive lidt klogere på det ene og det andet mærke. Jeg går og skal til at købe bil, her om en 2 måneders tid. Jeg er dog rigtig meget i tvivl om hvilken jeg skal vælge, da jeg personligt ikke har nogen erfaring med nogen af mærkerne. De biler jeg har kigget på er enten en Audi A5 Coupé 2.7TDi eller 3.0TDi. Den anden er en BMW E92 Coupé 325d eller 330D.

Det jeg hovedsageligt søger råd omkring, er at jeg håber nogen af jer mere erfarne individer herinde, kan fortælle mig hvad fordelene og ulemperne kan være ved disse modeller. Har hørt noget om at gearkassen hos de lidt ældre A5’ere, har haft rigtig mange problemer, men mange siger også de køre skide godt og fejlfrit.

Håber i kan hjælpe lidt - Peter smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audi eller BMW?
  • #1   7. jun 2018 2,7 eren skal du ikke købe, 3,0 TDI quattro steptronic er fri for de børne sygdomme, du har læst om ved audi, 3,0 tdi er en meget vel skruet bil, det er bare lige en audi og audi værkstederne, er ikke særlig billig i værkstedspriser

  • #2   7. jun 2018 E 92 med 2,5 L motor og så i coupé er meget fint sat sammen, og absolut en lækker bil, 3,0 motoren er bare en 2,5 liters der er boret op, du kan bare motor optimere 2,5 eren, så har du e. 3,0 vupti held og lykke

  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82
    #3   7. jun 2018 Tusind tak for svarene Danny J! Det gav mig et godt indblik i begge modeller synes jeg smiley

  • #4   7. jun 2018 Det var så lidt ??

  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 29
    #5   7. jun 2018 alle bmw 6 cyl diesel i den model, 325d, 330d og 335d, er 3,0 motor. Ydelsen er reguleret på dyser, turbo (er) motorstyring mv.
    Hvis du falder for en Audi, så spar pengene og køb en Skoda smiley samme skrammel


  • #6   7. jun 2018 audi og bmw kan ikke rigtig sammenlignes man skal vælge hvad man er til.
    audi er ligesom en depression.
    bmw er livsglæde, så skal man jo selv vælge hvad man vil bruge sine penge på smiley


  • #7   7. jun 2018 Jeg var i samme situation tidligere på året.. A6 Avant 3.0d eller BMW Touring 530d, begge manuel gear. Jeg prøve kørte begge og fandt A6 var mere... ved ikke hvilke ord der vil passe ind. A6 var som en meget velafbalanceret bil med alle gode hensigter programmeret ind i de forskellige styre bokse. Den trækker godt, køre godt, ligger fantastisk på vejen med Quattro, men man har den der fornemmelse af at sikkerheds-far altid er der lidt selvom man tager alle køre computer funktionerne fra.
    530'eren er lidt mere brutal og kontant. Hvis man gir den alt den kan bliver den lidt urolig i det men holder kursen. Den kan godt lide at smide bagenden ud hvis man har antispind fra. Eneste jeg ikke kunne med var at det føltes som om den havde mere vejgreb bagpå end foran, så man kunne få lidt understyring hvis man kørte lidt hårdt.
    Udover det er det begge rigtig gode biler at køre, dog vil jeg sige at generelt er der mere "pilot plads" i BMW'erene. Audi'erne kan godt virke lidt små.


  • #8   7. jun 2018 N.B . Arbejder med folk der har arbejdet både for Audi og BMW, og deres erfaringer er at manuel generelt er det billigste i længden. Automaterne er rigtig gode, men er meget dyre NÅR det går galt. Og der er mere køreglæde i en manuel smiley . Udover det er driftsikkerheden ikke som prisen, en Korianer eller Ford har samme fejl rate:/

  • #9   7. jun 2018 Jeg har kørt begge to, dog i benzinvarianter. Når vi snakker om basismodeller, så vil jeg sige at A5 er vægtet mod komfort, og 3-serien er vægtet mere mod sport.

    Skal du køre rigtig mange km, og mange kedelige motorvejs-km, ville jeg vælge Audi'en. Bedre komfort, og mere lækker kabine. Kan du godt lide at køre frisk, vil en 3'er nok passe bedre.

    Jeg kender ikke til diesel varianterne, men jeg er ikke fan af Audi's multitronic gear, det ville være en deal-breaker for mig. BMW's aut. gear fungerer udemærket, uden dog at være fantastiske. Har dog indtryk af at de er solide, synes sjældent man hører om BMW'er med aut. gear problemer.


Kommentér på:
Audi eller BMW?

Annonce