{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
822 visninger | Oprettet:

Montering af V6 4motion på golf 2 {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået en rigtig billig 2.8 30v 4motion, som vil være fedt at smide i en golf 2.
Er det muligt at man afkorter trækaksler så de passer i længden?
Er det overhovedet muligt at gøre?
Muligvis nogen som har prøvet det før?
Eller om man skal smide det i andet end en golf




Kommentarer på:  Montering af V6 4motion på golf 2
  • #1   10. jun Du skal ændre hele bunde på en golf 2 for at lave 4 hjul træk på sådan en. Så nej det ikke bare lige til at gøre . Det ikke noget problem at få lavet trækaksler mindre og få dem afbalanceret det koster bare lidt. ved der er nogen der har gjort det da jeg har set det. men det er en rigtig stor opgave. Så skal du finde en golf2 der er født med 4 hjul træk. men de plejer også at koste lidt. og så ombygget sådan en. vis du vil have det godkendt evt .

  • #2   10. jun Hvis nu man tager hele bunden ud af Golfen også smider det andet hen på, så få fastmonteret det hele og afkortet trækaksler, er det mere jeg skal tage højde for?
    Mon ikke den kan afbalanceres i drejebænken?


  • #3   10. jun er det kun til race uden plader du vil lavet den ?. for vis Ja så kan du jo rykke det hele ud. og lavet dit ejet stål rørs skelet. og så tilpasse alt. og nej du kan ikke bare afbalancere dem i en dreje bænk. for så vil de ryste når de kommer op i omdrejninger og ødelægge noget.

  • #4   10. jun Det er kun til race hvem tror du man skal have fat i for at afbalancere sådan en trækaksel?

  • #6   10. jun Hvad bil er det den lægger i nu den 2.8er ?

  • #7   10. jun Passat

  • #8   10. jun ok det hade nok været nemmer vis det var fra en golf4 er 4motion
    den har jo lidt mindre hjul afstand. eller så kunne man jo have flyttet hele bunde over i en golf 2. fra en 4 af evt.


  • #9   10. jun Kan jeg afkorte det eller skal jeg bare nøjes med at den blir meget bred

  • #10   10. jun Ja du kan godt afkorte det.

  • #11   10. jun Godt at hører, kan jeg tage hele ledningsnet fra passaten og smide over i? Hvis jeg nu stripper Golfen helt inden i

  • #12   10. jun men du kan jo også bare bygge brede skærme. og nøjes med at få afkorte akslen til bagtøjet .

  • #13   10. jun Det ville jeg gøre vis det var mig. taget hele ledningnettet til motor og det. og flytte det hele over. nu når du har en hel bil at tage det fra. Jeg ville så også få startspærre kodet fra så du ikke skal døje med den.

  • #14   10. jun Det er en hel bil som er kørende, så vil lave et fedt projekt ud af det

  • #15   10. jun det skal nok blive sjovt . også nu når du laver det som en der ikke skal på plader så kan du gøre som du har lyst til .

  • #16   10. jun Mon den blir sjov til markræs eller noget race på lukket plads

  • #17   10. jun Der er flere golf 2 med 4motion rundt omkring

    Den vildeste er nok Boba-motoring, som kører nogle ret vilde 1/4 mile

    Nu skriver du den bare skal være til markrace og måske lidt bane. Jeg vil tro at motoren er for tung i forhold til en mindre med tryk, den vil føles næsetung og køre hurtigt i. Derudover ville jeg på forhånd overveje hvad du skal køre i den.

    Trist og bruge 100.000 kr på en bil, og så må den kun køre på en mark, fordi du har lavet en kombination der ikke kan stille op i løb. Hvis du altså har de tanker

    Hvis du gerne vil ud og køre race, så køb noget der er klar, eller byg til den klasse du vil køre. Så sparer du en del ærgrelser.

    En golf 2 kan faktisk blive ganske kvik selv uden 4motion, og der kører stadig nogle i rallycross klasserne
    Der er også mange som bruger dem til folkerace


  • #18   10. jun Har ikke helt bestemt mig hvad jeg skal bruge den til, er lidt åbent for det hele

    Bobas golf 2 er også noget vildere end hvad jeg havde forestillet mig, kan få passaten for næsten ingen penge så ville være super fedt at lave noget hurtige race ud af den

    Er da åben overfor at jeg kan bygge det i andre biler end lige præcis en golf 2, hvad har i af ideer?


  • chris c
    chris c Online Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 4 Følgere: 10 Emner: 1 Svar: 2.908
    #19   10. jun Tænker at 1,8t er et langt lettere motor med 2wd, kan nemt slå 2,8’eren på nm osv ved chip.. men kender godt lysten til at bygge da jeg var yngre..
    Dog er en tværstillet kaross ik super velegnet til en langsliggende 2,8’er.. dog respekt for det hvis du roder dig ud i det..


  • #20   10. jun Det bare nu har jeg fået tilbuddet og det er en god kammerat der har slæden og han skal bare af med den, så tænker at jeg godt vil bruge motor og drivlinjen da det kunne være spændende


  • #21   10. jun Eller måske bare skærer den op til en Pick up truck?

  • #22   10. jun Bilen er kørende, der er noget bagrude og soltag som mangler men ellers ikke noget helt vildt der er galt med den

  • #23   11. jun Nu ved jeg ikke hvad adgang du har til arealer til markrace, og om du har masser af erfaring

    Hvis du skal køre på aftale med landmænd, så forvent du kan køre mellem 3-15 dage fra høsten er hjemme til ploven kommer.

    Derudover så er det min erfaring med 5-6 forskellige markracere igennem de sidste mange år, kølerne og blæserne bliver godt belastet af halm som kommer ind alle steder.

    Køling er et stort problem, du kører typisk mange omdrejninger og forholdsvis lav hastighed, kombineret med dårlig adgang for luft til køleren. Resultat, bilerne bliver hurtigt varme.
    Så en 10-20 timers kørsel pr sæson over en kort periode kan du regne med, hvis ikke du køber noget jord kun til og køre markrace

    Trackday/manøvrekurser:
    Nogle stiller krav om bilerne er indregistreret. Derudover er det også med og finde de trackdays der er rundt omkring.

    Baneløb:
    Bilen skal være godkendt og med vognbog for og må køre
    Det kræves den er i overensstemmelse med reglement

    Køb Passat, strip den for alt, svejs bur i, monter sæde og sele. Og få den gjort klar til folkerace


  • #24   12. jun Den har 4x4 så den kan ikke kører folkeræs
    Jeg tænkte på om det var muligt man kan lave den til rwd?


  • #25   12. jun ærligt indrømme at jeg nok havde fundet soltag og bagklap og brugt den som hverdags bil.

  • #26   12. jun Har en BMW som hverdags bil, ved ikke om der skal laves andet for at den kan synes, for så kunne man jo sælge den, men vil dog gerne have noget jeg kan kører en slags race i

  • #27   12. jun Tror kun en 4motion kan køre special salon og TrackDay. Den er som sådan fin nok til det men det ikke en klasse vinder.
    Hvis der er penge at tjene på den. Så kan du købe en færdigbygget racer inde på motorsporten.dk og komme igang.


  • #28   12. jun Havde nu heller ikke regnet med at vinde noget, blot have lidt sjov i den, tænkte om man kunne skille gearkassen ad og lave den om til baghjulstrukket? Så måske lave en slags drifter ud af det

  • #29   12. jun Jeg kender ikke lige reglement til folkerace, men der er noget med motor, enten samme model eller mærke. Kender dog ikke i detaljer

    Så tror ikke en 4wd må køre rwd, hvis ikke den findes som sådan

    I rallycross må du godt køre rwd, selvom bilen ikke er født sådan

    Hvad er dit budget, og har du nogle præferencer i henhold til hvilken form for race du vil køre??

    Har du værksted og autotrailer til rådighed??

    Generelt er bilklasser ikke helt billige, hverken ved opstart eller løbende gennem en sæson


  • #30   12. jun Havde gået efter en YT3 bil. En 106 eller lupo/polo gti passer fint ind i klassen de billige at holde kørende og du kan komme igang for 40.000 hvis man er lidt heldig.

  • #31   12. jun Jeg har værksted, lift, værktøj og trailer
    Vil rigtig gerne prøve noget rally af en slags, hvor der smæk på og man ligger sidelæns
    Vil gerne bruge den Passat hvis det er muligt


  • #32   12. jun Du skiller den Passat af, motor og gearkasse ud. Ændrer til rwd, tuner motor, køber ny gearkasse og kobling og bygger efter supernational reglementet

    https://youtu.be/zakPqgCUBQs

    Derudover vil jeg personligt nok fraråde og starte med 300-400 HK, rwd og blanding af grus og asfalt. Det kræver altså noget teknik og mestre det på kanten

    En civic i en mindre klasse går stort set samme omgangstider.

    Regn med en 200.000-350.000 kr for en bil der er konkurrence dygtig i de store klasser, og så stort forbrug af dæk og dyre dele

    Et andet forslag er en crosskart, enten en 450ccm i den nye klasse, som er mere budget egnet. Eller Extreme hvis du vil have alt det knald på du kan få.

    https://youtu.be/Zdyx7T5iTJY


  • #33   12. jun Hvis nu jeg gerne vil bruge bilen til lave sjov i, måske laver den om til rwd, strippe den fuldstændig, i med skålsæder og bedre håndbrems
    Mon den så ikke kan bruges til drifting? Vil gerne være fri for at spendere en masse penge så vil gerne bruge passaten


  • #34   12. jun Drift reglementet er forholdsvis frit

    Så du kan sagtens bygge din Passat om, og hvis det er den vej du vil gå så byg efter reglement først som sidst

    Hvor egnet en Passat er som driftbil ved jeg ikke, motor og alt kan jo sidenhen skiftes hvis det er den rette karrosse for dig

    http://danskdriftingserie.dk/wp-content/uploads/Pro_teknisk_reglement_2017.pdf

    Men du kan også overveje og købe noget der er ombygget og mere eller mindre klart til brug, der kan du få nogle seriøse ombygninger

    https://www.motorsporten.dk/news.asp?aID=67251

    Men hvad er dit bygge og årlige budget for og køre??


  • #35   12. jun Du kommer til at spænderne end masse penge da gearkassen ikke er stærk nok til det du søger... En E36/46 uden afgift et et godt sted at starte og det er billigere https://m.mobile.de/auto-inserat/bmw-e36-328ia-euro2-leder-villingen/262945005.html?ref=srp

    Så kan du altid smide en S50 motor i senere. Og det er omkring 9000kr


  • #37   12. jun Kan det betale sig at hente noget fra Tyskland?
    Kan være jeg skal få synet den også sælge den til lidt profit


  • #38   12. jun Jeg tror ikke du kan bygge fra bunden billigere end det en bil der er klar kan erhverves for. Vil du gerne selv bygge så køb et projekt hvor ejeren er kørt død

    Hvis du tror du kan bygge meget billigere fordi den Passat måske er 10.000 kr billigere end en BMW karosse tror jeg desværre du erfarer det modsatte. Om en karosse koster 10.000 eller 25.000 kr betyder ikke så meget når du først har skiftet alt

    Alt skal tilpasses, og du kan ikke købe dele fra andre, eller trække på deres erfaringer

    Hvis du vil i gang med drift, så tag ud og se noget drift og snak med dem som kører. Måske de kender en som har en karosse, projekt eller komplet bil stående


  • #39   13. jun Kan godt forstå tanken og lysten til at bygge sin egen specielle bil. Men det kræve en sund økonomi, en god teknisk forståelse, forståelse af reglement og håndværksmæssige evner
    (det let at blive millionær på motorsport.... Så frem man er mangemillionær nå men starter)

    Begge mine chefer har kørt Young timer race og de har sagt fleregange at skal man igang så køb en bil der er færdigbygget evt med motordefekt så du ved bur osv overholder reglementet


  • #40   13. jun Så youngtimer er vejen jeg burde gå? Kan være jeg skal ordne og syne passaten så se om jeg kan bytte til noget eller købe noget som er klar til det

  • #41   13. jun Ikke nødvendigvis den klasse men den er go da den er klasse inddelt og de køre vægt-effekt forhold. En gruppe 3 kan du deltage med en standart bil med bur. Kan ikke huske granserne men den klasse er designet til at du kan starte billigt. Mine chefer kørte gruppe 1 med 260hk Ca og 1000kg Ca.
    Der er dog ikke meget sidlængs kørsel over det. Men der er flere løbs dage på året end drift.

    Skal det være billigt så det Folkerace men der kan du ikke ofre ret meget på bilen da den kan blive solgt efter et race


  • #42   13. jun Tror youngtimer er interesant, er det kørsel på bane eller?

  • #43   13. jun For det første skal du vælge om du vil køre onroad eller offroad klasse

    Onroad kunne være yountimer eller andet i en rimelig pris, men forvent en del kørsel til og fra banerne. Der er så vidt jeg ved ingen fast onroad bane på Sjælland

    Offroad kan også være i flere forskellige klasser. Folkerace er det billigste, men mange ofrer betydeligt mere end bilerne sælges for

    Hvis du vil billigt i gang, så ville jeg overveje noget som gokart eller crosskart. Crosskart kan du finde for 50.000 kr, og komme ud og køre for et budget på 10.000-25.000 kr pr sæson

    Crosskart er simpelt opbygget, delene er til og skaffe og det er klart mindre pladskrævende end en bil. Det samme med gokart

    Rally er en anden mulighed, der er også mange forskellige klasser og køre i

    Men som udgangspunkt er du nød til først og undersøge hvad underlag du vil køre. Så hvad klasser der findes

    Det ville måske være en fordel og tage ud og se en masse gode løb og så se hvad du tænker du kunne falde for


  • #44   16. jun Troll in spe.

Kommentér på:
Montering af V6 4motion på golf 2