{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
664 visninger | Oprettet:

Hjælp Ford transit fra 95' {{forumTopicSubject}}

Hej bg'er
Jeg har en Ford transit ladbil fra 95' med en 2,5 diesel motor.. jeg kunne godt tænke mig nogle andre fælge på den..! Det skal ikke være alu banditter.. nej vil gerne have nogle større tommer stålfælge på, der er 15 tommer på nu, hul str. Ved jeg ikke hvad er og heller ikke nav hullet.. hvis jeg slår den op så er det meget små navhuller og har undersøgt at den både kan køre med 5 og huls fælge, min er en 6 huls! Hvad kan man kaste på så'n en fætter?? Det er får at få den lidt ned i gearing...
mvh Rasmus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp Ford transit fra 95'
  • #1   12. jun 2018 Hvad er det præcist du vil opnå?

    Ved ikke hvad den kan køre af fælge, men 15/16 tommer stål er sikkert det eneste du kan få til den.


  • #2   13. jun 2018 vis du vil have den til at gå ned i gearing så skal du jo have dæk på med mindre højde. Kan heller ikke se hvorfor du vil skifte fælge pga af det. Det jo kun dækket du skal skiftet vis det er . men du får jo så også en fejlvisning på dit speedometer vis du gør det. og vis jeg husker rigtig er det 5 eller 10% du kun må gøre dækket Højer eller mindre. Så det nok bedre du finder et bagtøj der er lavere gearet til den. og samtidig udskiftes gearing til speedometer i gearkassen . Så det passer

  • #3   13. jun 2018 Hej
    Tak får svar og gode råd...
    det jeg vil opnår er lavere omdrejninger på motoren ved høj fart, de helt gamle mk 1 og mk 2 der har jeg hørt man kunne sætte 16" stål fælge fra nyere transit eller der var vidst også en der havde købt nogle fra en iveco får at få nogle lavere omdrejninger på ved fart, det er den hurtige løsning jeg er ude efter...
    samtidig så kan jeg ikke finde målene på fælgene da dem som jeg kan finde ikke passer med det jeg måler på mine fælge, kan ikke finde data over krydsmål og navstørrelse på mine fælge...
    gode råd. ???


  • #4   13. jun 2018 vis du vil have lavere omdrejninger ved Højer fart. Så skal du da bare sætte Højer dæk på de fælge du har nu. Det er lige meget om det er 15 16 17 tom du montere under din bil. Det vil give det samme .Så vis du evt køre 225/70/15 nu .så kan du bare montere et dæk med 225/80/15 og sådan vil det også være vis du kørte med 16 tom . Så det giver ingen mening med du vil udskiftet fælgen da du kan gøre det på alle fælge.bare husk at tjekke de kan være der de dæk. nu når de bliver str. og tjek at dit speedometer passer nogenlunde.nu den dæk str kun et gæt jeg har skreven.men Hvad str køre du da med ?.

Kommentér på:
Hjælp Ford transit fra 95'

Annonce