{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.129 visninger | Oprettet:

Coupé Priser i DK? {{forumTopicSubject}}

Noget jeg ofte har undret mig over, er det eller så fine udvalg man kan få af Coupé vogne ved de forskellige bilmærker, men hvorfor har vi en slaks dummebøde på en Coupé i DK?

Her er et par eks.
husk på priserne er med den afgift den nu har i det respektive land, men det er kun prisforskellen der skal ses på her, prisforskellen burde være nogenlunde ens med den samme afgift regnet oven i.
Jeg har taget udgang i den billigste model i begge lande, men tvivler på der er så stor prisforskel på basis udgaverne.

Toyota GT86 (DE) - 29.990 euro
Avensis Touring (DE) - 31.590 euro
Forskel i Tyskland = 1600 Euro ~ 12.000 Kr

Toyota GT86 (DK) - 468.790 Kr
Avensis Touring (DK) - 276.970 Kr
Forskel i Danmark = 191.820

Audi A5 Coupé (DE) - 38.600 euro
Audi A4 (DE) -35.400 euro
Forskel i Tyskland = 3200 euro ~ 24.000 Kr

Audi A5 Coupé (DK) - 563.360 Kr
Audi A4 (DK) - 374.995 Kr
Forskel i Danmark = 188.365


Er der noget jeg har overset, eller er det bare en general dummebøde vi har på dem i DK, eller et cashgrab fra importørens side?











Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Coupé Priser i DK?
  • #1   17. jun 2018 Motor/afgift, husk at registreringsafgiften er afhænger af bla sikkerhedsudstyr og km/l smiley
    Desuden er Avensis udgået og det er ikke længere muligt at bestille en fabriksny Avensis smiley Der kommer en ny og større Auris der skal tage over for både Auris og Avensis smiley


  • #2   17. jun 2018 Det har du skam ret i, men næsten 200.000 kr i forskel, f.eks den A4 og A5 jeg har taget udgangspunkt i er den samme 190hk 2.0 TFSI, der er minimal forskel, da den ene er lidt tungere en den anden.

    Og udstyr er jo efterhånden lovkrav, så i selv den mest basis udgave burde de have det samme, uanset hvad land de bliver solgt i. smiley

    ok vidste ikke den ville udgå, men de har den nu til salg begge steder, dog i tyskland kan man stadig få en Corolla, det er lidt underligt de ikke sælger den herhjemme.


  • #3   17. jun 2018 Ja lyder af meget, har ingen anden god forklaring på forskellen i pris smiley

    Ja iflg den lokale er det ikke muligt at bestille en helt ny Avensis, kun hvad de har på lager kan man købe smiley Desuden er diesel også udgået og det er vel snart den eneste der ikke fås som hybrid, måske Auris vokser og corolla overtager Auris eller omvendt smiley


  • #4   17. jun 2018 Avensis er ikke udgået endnu.

    Corolla er 4 dørs auris. Sådan var det indtil 12 hvor 4dørs udgik i dk, og dermed også corolla navnet. Men bilen er den samme som auris herhjemme pånær karossen smiley


  • #5   17. jun 2018 Det er da ikke muligt at bestille en fabriksny Avensis mere, man kan kun købe de nye lager modeller smiley

  • #6   17. jun 2018 Men uanset hvad, er det jo underordnet om du kan eller ej.

    Det har intet med topic at gøre, priserne er dem de har listet pr DD på deres respektive hjemmesider, om de laves eller ej.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #7   17. jun 2018 Det er importørerne som er penge sultne, da forskellen på modellerne, sikkerheden og km/l ikke er stor nok til at man kan forsvare den pris forskel smiley
    Men hvorfor har du sammenlignet en a4 og a5?
    A5 findes i sportsback som nok er bedre at sammenligne med, end en a4.. Men prisforskellen er der stadig!


  • #8   17. jun 2018 Priserne er taget i forhold til der ikke var meget forskel på dem i tyskland, men i danmark smiley , som du kan se, A4 og A5 er der kun 12.000 i forskel, men næsten 200.000 i danmark.
    A5 sportsback har samme startpris som en A5 Coupé i tyskland :), her i danmark koster en sportsback 60.000 mindre en, en Coupé.

    Som igen kun antyder at der er en form for dummebøde på coupé modeller smiley


  • #10   17. jun 2018 Alle priser er taget fra producentens hjemmeside, ikke fra tilfældige forhandler, ellers kan man ikke rigtig sammenligne priserne.

  • #11   17. jun 2018 Har du et link til Avensis til 31000?

  • #12   17. jun 2018 https://www.toyota.de/automobile/avensis/index.json

    Ligesom jeg har brugt toyota.dk, audi.dk, audi.de , skulle man søge alle små forhandler igennem vil de som sagt ikke være en brugbar sammenligning.


  • #13   17. jun 2018 Man køber vel biler hos forhandlere?
    Og i Tyskland sælges spritnye Avensis hos autoriserede Toyota forhandlere fra 20k. Spritnye GT86 fås fra 30k hos de selvsamme forhandlere...? Rimelig meget det samme, som i DK.


  • #14   17. jun 2018 Og det kan man nok også finde Audi´erne billiger, men jeg bliver jo nød til at have 2 ens udgangspunkter, hvad selve producenterne skriver, og ikke den lokale forhandler smiley

  • #15   17. jun 2018 skal vi ikke lige sammenligne æbler med æbler, og ikke æbler med pære ?

    for tager du en Audi A5 Coupé (mig bekendt fås den kun i udstyrsniveau Sport) koster 563.360 for en 2.0 190Hk og en Audi A5 Sportback (i udstyrsniveau Sport) koster 563.612 for en 2.0 190HK så hvor ser du at en Coupé er pålagt dummebøde i DK ?


  • #16   17. jun 2018 Det er taget ud fra hvad forskellen er herhjemme, vs i dette tilfælde, i tyskland, som beskrevet i første post.
    Har kun taget 2 ens biler fra hver land, en coupe og en tilfældig anden i samme prisklasse, og sammenlignet.

    Hvis prisforskellen på de 2 Toyotaer i tyskland er 12.000 kr, hvorfor er de så 191.000 kr i danmark?
    Ja der er lidt afgift o.s.v, men for næsten 200.000 kr, det har jeg svært ved at tro.

    Mht A5 og A5 sportsback, kigged jeg kun lige hurtigt på hvad deres "fra" priser er på audi.dk, da de ikke oprindeligt var dem jeg kiggede efter.


  • #17   18. jun 2018 Grundprisen på den enkelte bilmode/ variant l i dk og DE er jo heller ik den samme ...
    der forhandles selvf forskellige rabatter hjem ifht udbud efterspørgsel osv.


  • #18   18. jun 2018 Så du mener man uden problemer, kan forhandle 191.000 kr som f.eks forskellen er på en Avensis og en GT86, herhjemme, hvor forskellen på dem er 12.000 i Tyskland?

    Jeg er godt klar over grundprisen aldrig vil være 100%, det er derfor, som skrevet i første post, prisforskellen på de 2 man kan have focus på.
    Var prisforskellen nu f.eks 12.000 i tyskland, og 22.000 herhjemme, så var der måske mening med det, feks som du skriver, grundprisen er forskellig


  • #19   18. jun 2018 Du har en meget god pointe, jeg forstår ærlig talt heller ikke hvordan afgifterne bliver beregnet.. ved godt alt det med 105% under 81k, og 150% derudover.. men synes ikk det giver mening.

    En alm Civic koster
    220k i Danmark
    150k i Sverige (danske kr)

    dvs 46% mere dyr. Jeg forstår slet ikke den kan være så meget billigere, når den laveste reg afgift er 105% ??

    En Civic type R koster
    560k i Danmark
    250k i Sverige (danske kr)

    124% mere dyr ???!!


    Det giver bedre mening ifht vores reg afgift, men hvorfor er den 3 gange så højere end den er for den lille civic ?!?



  • #20   18. jun 2018 Jeg skriver grundprisen for den enkeltevmodel/variant . Du kan jo ik blande æbler og pærer.
    For at skære det ud i pap.
    Samme variant motor og udstyr A5 i dk og samme i a5 i dk udregnes jo selvfølgelig ikke fra samme grundpris..
    Dette samt udbud efterspørgsel vil være med til at forklare en stor del af prisen .


  • #21   20. jun 2018 Det er da godt spottet !

    bliver interessant at få en forklaring på fænomenet.


  • #22   20. jun 2018 Det her står på skats hjemmeside:

    For nye motorkøretøjer beregnes registreringsafgift på grundlag af den almindelige handelspris på køretøjet, indbefattet moms, men uden registreringsafgift.

    Så hvis der bliver beregnet afgift ud fra hvad de handles for i danmark og den handelspris så er markant højere end tyskland, så kan det måske forklare forskellen?

    men det er bare et gæt, ikke noget jeg har forstand på. det kunne være fedt at få afklaret!


  • #23   20. jun 2018 Handelsprisen vil altid være højre i DK p.g.a vores afgifter.
    Men handelsprisen før skat, er den samme, som i tyskland, vi fik jo bilerne billiger ind i indkøb i gamle dage, men det lavede EU om på, så den burde være den samme.

    En handelspris kan kun fastsættes udfra hvad importøren prissætter bilen til, havde de nu f.eks sat GT86 til 12.000 mere som i tyskland vil handelsprisen også være lavere en nu. smiley

    Vil da prøve spørge en dag ved en Toyota eller hvad man nu finder, men som forhandler har de nok ikke meget med grundprisen at gøre.


  • #24   20. jun 2018 #22/23 blander i ikke tingene samme nu ?

    handelsprisen i dk er jo kun relevant for brugte biler der skal betales reg afgift af.

    Det forklarer stadig ikke hvorfor nye sportsbiler er MARKANT mere dyre end nye almindelige biler...


  • #25   24. jun 2018 #24 muligvis, som nævnt har jeg ikke videre forstand på det.

    kender du noget til hvordan afgiften bliver beregnet?


  • #26   24. jun 2018 afgiften af nye biler eller importerede brugte biler ?

  • #27   24. jun 2018 Helt klart nye biler, det er priserne på disse der er brugt i eksemplerne.

Kommentér på:
Coupé Priser i DK?

Annonce