{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.177 visninger | Oprettet:

NY BIL - Men hvilken? {{forumTopicSubject}}

Hej! jeg står og skal have ny bil, men jeg er i tvivl om hvilken.

jeg ville gerne at den var semi økonomisk, men også sjov! jeg køre ca 35.000-40.000km om året, og gider ikke køre lupo 1,2 død...
jeg køre alene (meget motorvej), men der må godt være lidt plads, til weekender..
kigger alt fra mindre stationcars til HotHatch.

krav:
helst under 100.000km
helst ikke ældre end 2013 - kommer an på pris
over 16km/l oplyst - benzin helst - måske diesel
gerne 180+hk men lidt mindre kan gå an
~180.000,-

bilbasen foreslår
fiesta ST
Ibiza cupra
Cooper s
208 GTi
osv..

Men er der andet som jeg ikke har fået øjnene op endnu..
valget står på sådan en Fiesta ST nu.. den er umiddelbart bedst af de ovenstående..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  NY BIL - Men hvilken?
  • #1   19. jun 2018 Kan man virkelig få en 208 GTi til under 200.000 kr? Personlig synes jeg det er en spænde bil da der er så få af dem i Europa. smiley Dog får man virkelig meget bil af Cupra 1,8 TSi udgaven - en virkelig hurtig lille sag.

  • #2   19. jun 2018 Nu er det mest gti modeller du kigger på, typisk lidt hårdere sat op og med mere skåleformede sæder end standard modellerne

    I det segment er det helt sikkert sjove biler, hvis vi snakker små landeveje

    Personligt er jeg mere til komfort når der køres meget motorvej, men det er jo temperament spørgmsål

    BMW 118i kan måske findes til budget, den har lidt færre HK og er ikke helt opgivet til de 18 km/l

    Hvis du er til mere komfort så måske Octavia med dsg


  • #3   19. jun 2018 #1 ja da. det er jo en gammel bil efterhånden.. den har mere end 5 år på bagen.
    der er enda 2 tilsalg under 200.00,- men personligt syntes jeg de er lidt grimme udenpå, og så tiltaler franske biler mig slet ikke.. den er dog lækker indeni.

    du har ret i det med med cupra. man kan få en 2016 for ca 170.000 hvilket er billigt. men jeg syntes de er ringe kvalitet indvendigt, samt så er der jo SLET ingen plads bagi..

    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peugeot/208/16-thp-200-gti-3d/3463329


  • #4   19. jun 2018 #2
    jah det er nemlig GTi'er der dukker op. jeg er indforstået med at de kan være liiidt hårde, men det er ok. jeg ville gerne have en sportslig bil. er jo kun 21 år smiley

    Har prøvet sådan en 1 serie F20... dog en 116d, og det skal jeg ikke have. den kørte slet ikke som forventet og virkede gammel indeni. dog køre deres manuelle kasser bare lækkert.
    så skulle det da være en 125d eller 135i..

    ingen automatgear. Det er jeg slet ikke blevet gammel nok til. Desuden så er det jo bare op i fart og så derudaf på motorvej.

    har også kigget octavia 1.8 tsi. men de er såååå kedelige at kigge på. og det er jo heller ikke sejt sammen med knejterne smiley


  • #5   19. jun 2018 VW Golf VII 1,6 TDi 110 BlueMotion Variant til 179900 kr.
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/3652856


  • #6   19. jun 2018 Jamen det er også fint nok, man skal jo vælge det som passer til ens temperament smiley

    Har aldrig prøvet BMW'en, synes bare den er rigtig flot og så var den måske mere komfortabel end de andre smiley

    Har ikke haft Ibiza cupra, men en 2009 Ibiza som vi solgte i 2014. Der synes jeg mange ting virkede slidte og lidt trætte, og kvaliteten var altså ikke super.

    Peugeot kan jeg faktisk godt lide, og vi har en 107'er og konen en partner hdi som firmabil. 107'eren er 10 år gammel og gået 293.000 km, og partner mere end 15 år og 250.000 km. Alt virker og fungerer som det skal. Så personligt kunne jeg godt finde på og købe en fransk bil igen

    Lidt færre HK, så kunne polo tsi bluegt måske være noget.


  • #7   19. jun 2018 #6
    min kollega har en ibiza cupra, så har prøvet at sidde i sådan en. Jeg er 175cm høj, og jeg støder på med hovedet bagi, så det er et no go..

    BMW er flot, hvis den er med M-pakke, eller så er den lidt kedelig.

    som sagt så bliver det ikke Peugeot. min onkel har en 208 1,2 og alle i familien mobber ham med den bil, fordi den er forfærdelig at køre i.. man bliver køresyg, og den støjer. smiley

    Polo er prøvet, både med og uden DSG. den køre godt, men er af princip modstander af VW, så mine kammersjukker skulle nødig se mig køre i sådan en.. Seat og Skoda er dog OK smiley


  • #8   19. jun 2018 Så er der af dem du nævner kun Fiesta tilbage

    Cooper s kan vel ikke findes så ny og med så få km til den pris smiley

    Alfa giulietta, Audi A1 eller Nissan juke kan også opfylde de fleste af dine krav. Så de var måske et kig værd


  • #9   19. jun 2018 Sø propel anbefalder en nyrere bil med egr og dpf. Hmm smiley

  • #10   20. jun 2018 Bmw 328i kvikkere end de nævnte og fint med plads i

  • #11   20. jun 2018 #9
    Hvis den skal være nyere end 2013. Køre ok på literen og stadig kunne komme fsted. Og være praktisk men stadig lidt pæn og sjov er en golf 7 variant et fint bud. Den har en lækker kabine. En ok motor der Chippet køre rigtig godt og med EGR frakoblet

    EGR er der jo på alle nyere biler og DPF er ikke et problem før 200-250.000km der er et hav af sensore. Generelt er der ikke rigtig noget nyere der er godt det koster en krig at holde kørende i reservedels priser og de er så tekniske at det ofte kun er mærke værksteder der kan udlæse deres fejl...


  • #12   20. jun 2018 Men du glemmer at forholde dih til økonomi og indkøbspris.

  • #13   20. jun 2018 #11

    Jeg syntes tværtimod ikke den er pæn. Det er en gammel mand bil standard. Kedlig motor. Jo vist er den fin i en polo chippet til 150hk, men en golf er noget større.

    Praktisk behøver ikke være så udpræget. Det eneste jeg mener med det er at mine kammerater skal kunne være bagi uden at være klemt. Derfor valget ikke falder på Ibiza. Ringeste bagsæde og loftshøjde plads i klassen..


  • #14   20. jun 2018 Med hensyn til dpf havde min clio efter 30.000 på 2 en halv måned kun 4 gram aske i filteret . Det bliver vist ikke et problem før 7-800.000 km. Men ja små ture er ikke godt til diesel

Kommentér på:
NY BIL - Men hvilken?

Annonce