{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.362 visninger | Oprettet:

Køb af bil - manglende udstyr {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg købte ny bil i torsdags hos en forhandler.

Havde på forhånd aftalt det meste, jeg skulle blot prøve den.

Efter en kort prøvekørsel på små landevej, handlede vi, og jeg kørte hjem i den nye bil.

Efter de første 10 kilometer tænker jeg at jeg vil sætte fartpiloten til, da der jo stod i annoncen at der var fartpilot i bilen, efter at jeg måtte give op, så ringede jeg til forhandleren, for at høre hvor fart piloten sidder?
Han kunne oplyse, at sådan en var der skam ikke.

Men tekten på bilens annonce hedder:

navigation, 2 zone klima, xenonlys, 1 ejer, service ok, tonede ruder, indfarvede kofangere, servo, esp, abs, airbag, automatisk lys, læderrat, kopholder, isofix, multifunktionsrat, bluetooth, el-spejle, el-ruder, el betjent bagklap, højdejust. forsæde, sædevarme, regnsensor, udv. temp. måler, auto. nedbl. bakspejl, startspærre, infocenter, kørecomputer, fartpilot, fjernb. c.lås, 16" alufælge, business pakke, connectivity pakke

Burde jeg selv tjekke sådan noget før køb, eller bør det være noget han dækker?

Jeg har taget et screenshot af annoncen, men efterfølgende har de noteret sig følgende under selvsamme annonce:
"Der tages forbehold for indtastnings- og beregningsfejl."

Dette stod der ikke, før jeg gjorde opmærksom på det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af bil - manglende udstyr
  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #1   20. jun 2018 så ophæv handlen..

  • #2   20. jun 2018 Jeg vil jo stadigvæk gerne have bilen.
    Jeg mener blot, at der burde være de ting, de annoncerer med.

    Og en fartpilot er bestemt noget jeg vurderer mere som; "need to have" end "nice to have".


  • #3   20. jun 2018 Jeg tror ikke du får noget ud af det, desværre
    Fartpilot er ekstra udstyr og det er ikke en "fejl" på bilen.
    Jeg ser det i kategorien "nice to have", bilen kører jo fint uden


  • #4   20. jun 2018 Men bilen er jo blandt andet købt på baggrund af det oplyse udstyr.
    Det var listet på både hjemmeside, og bilbasen.

    Svarer lidt til at man køber en bil med Xenon Lygter, men så er det faktisk bare halogen pære der sidder i efterfølgende.


  • #5   20. jun 2018 Deres forbehold står sikkert også altid på deres hjemmeside. Det er standard

    Du kan blot fortryde købet og finde en anden


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #6   20. jun 2018 ok, i mine øjne kan det ikke kaldes en indtastningsfejl. der bliver vel læst korrektur før de sætter annoncen.. ps; det kan da ikke koste mange ører at sætte en anden arm på og kode den pilot

  • #7   20. jun 2018 Der stod ingen forbehold, før jeg gjorde opmærksom på det.

    Men ja, handlen kan gå tilbage.


  • #8   20. jun 2018 Fartpilot er bestemt need to have i 2018, men tror desværre ikke du har krav på at få det monteret, de skriver altid at der er taget forbehold for fejl men hvis det står på din slutseddel har du derimod en god sag smiley Men mon ikke forhandleren er til at tale med så længe du henvender dig venligt og i kan indgå et kompromis, det har du nok mest ud af

  • #9   20. jun 2018 Enig med #6, den kan have elektronikken og den så på et tidspunkt fået ny arm uden kontakten.
    Og så har forhandleren blot lavet copy paste på teksten


  • #10   20. jun 2018 Kasper:
    Han er allerede ved at undersøge hvad det skal koste, og så måtte vi finde en pris og en løsning på det.

    Det er i hvert fald noget jeg ønsker at have i bilen.


  • #11   20. jun 2018 Dvs han er til at snakke med? Så må vi blot vente på udfaldet

  • #13   20. jun 2018 #12
    Han var meget sympatisk, og jeg tror ikke de har gjort det med vilje.
    Men det er i hvert en mangel i deres annonce.

    #11
    Jeg tror også der bliver fundet en løsning. Han har en bekendt hos Audi, og det er muligt de selv kan montere det, så det kan sikkert gøres billigt.
    Listeprisen på fartpilot på Audis hjemmeside hedder: DKK. 6495,00


  • #14   20. jun 2018 Hvis du skulle hæfte personligt for alle fejl du laver i løbet af livet, ville det sikkert også være en bekostelig affære.

    Forhandleren har lavet en fejl med et klik, videre i teksten.

    Der findes også annoncer hvor forhandler har glemt at indtaste noget godt ekstra udstyr som er der når man kommer, og hvis han så sagde at det koster ekstra gik man nok sin vej.. Fejl sker alle steder hvor mennesker færdes.


  • #16   21. jun 2018 Kig på DBA. Der er en dude der laver fartpilot til Peugeot for 1500kr.og da det er en Audi du har så det næsten sikkert at det bare et en arm og en programmering med en VDCS tester.
    Var det cartrent der gør det uffateligt meget I VAG og som er dygtigt til at wftermontere originalt udstyr... For Audi er sindssyge med deres priser. Min ven havde en A4 inden til service og da hun skulle havde bilen tilbage fik hun nævnt noget om alarm til bilen, da Audi havde givet et tilbud på 16000kr.
    Min ven smider testere på og siger at det kunne han sagt en klare på 5 minutter.. Hvilket hun jo blev glad for. Med som bonus fik hun kurvelys. Cominghome light og En masse andet som bare skulle åbnet i bilens computer. AUDI havde nok krævet 50.000 for at "montere" alt sammen


  • #17   21. jun 2018 Fartpilot er bestemt need2have I min optik (sammen med klima, bluetooth og godt lys) .
    Hvilken Audi er det? (men generelt så er fartpilot ikke standard på ret mange af deres biler, ikke engang en A6'er!

    #14, rigtigt. Da vi købte vores C4GP, havde forhandleren heller ikke skrevet at den havde aktiv fartpilot - så blev noget overrasket da jeg fandt ud af det under prøveturen smiley


  • #18   21. jun 2018 #17
    Det er en Audi Q3.


  • #19   21. jun 2018 Sø-Propel

    Du skulle have sendt mig ind på Cartrends.
    Nu vil jeg jo også have parkerings sensor for og bag til bilen. smiley

    Slet ikke så dyrt som jeg havde forventet.

    Det overrasker mig dog, hvor dyrt det er at smide en elektronisk bagklap i bilen - som jeg har. smiley


  • #20   21. jun 2018 Der er jo meget udstyr til det. Knap. Ledningsnet. Nye dæmpere med motor og ny nøgle hus og programmering. Det løber hurtigt op.
    smiley
    Min ven fortalte mig om stedet da han købte en touran highline men radioen havde været stjålet så der sad kun den lille radio i. Han ville gerne havde top modellen i samt rat med padelshift og alt muligt andet (var skiftet ud da det havde været en taxa). De kan montere sindsygt meget originalt udstyr meget billigere end VW, Skoda, Audi og Seat kan


  • #21   21. jun 2018 #20

    Der er bestilt tid til både parkerings sensor og fartpilot nu.
    Sælger er gået med til at dække 2500 af de 3500 det koster at montere, så det er jeg fint tilfreds med.

    Nu glæder jeg mig blot til at få monteret det hele, samt særligt at få monteret min 20" Originale Q3 RS fælge i Tyskland. smiley


  • #22   26. jun 2018 Så vidt jeg ved er en q3 en forholdsvis "ny" model. Og så er en audi jo pr. definition en dyr bil. Produceres der virkelig nye biler i den pris/"kvalitets" klasse uden fartpilot? for real vag/audi?? lmao, omg. Kejserens Nye Klæder smiley

  • #23   26. jun 2018 Ja da, du kan sagtens få en bil til en mil hvor ting som fartpilot er ekstraudstyr smiley

  • #25   26. jun 2018 Tyverialarm er da ekstra udstyr i de fleste biler smiley

  • Christoffer N
    Christoffer N Tilmeldt:
    aug 2016

    Følgere: 3 Svar: 206
    #27   29. jun 2018 Hvis du vil smide mere udstyr i den, så prøv at kontakte mig. Jeg kan nok lave det til en langt mere rimelig pris smiley

Kommentér på:
Køb af bil - manglende udstyr

Annonce