{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afmontering og montering af ruder
  • #1   21. jun 2018 Uh, farligt arbejde, det er aldrig sikkert at man kan få dem ud hele :9

• #2   21. jun 2018 Lige præcis.
    Det er også derfor jeg søger en som har erfaring med dette da jeg ikke selv ønsker at ødelægge noget.

• #3   21. jun 2018 De kan ikke genbruges. Når de er skåret ud er gummi lister mm ofte ødelagte.

Det skal virkelig være fordi de ruder ikke kan skaffes mere eller sådan noget

• #4   21. jun 2018 Der er pt. ingen gummilister på, så det er intet problem. Der er kun lim der skal skæres.

Og jo, ruderne kan stadig skaffes, men de koster en del mere end hvad jeg ønsker at give.

• #5   21. jun 2018 vi har lige fået sat ny siderude i vores avensis, det klarede dansk bilglas på stedet. Samme tilbyder carglass. Så de to kan du i alt fald få ud til adressen men om de vil optage sig en special opgave som tage ruder ud og derefter sætte de samme ruder i igen er jeg lidt tvivlende overfor

ellers har jeg to gange fået skiftet forrude på bilerne ved autoopretning Vendsyssel og været godt tilfreds med deres arbejde og service. Det er måske værd og forsøge dem, hvis du kan få bilen op til dem

går ud fra det drejer sig om ruderne til din nissan, og til den pris der allerede nævnes i 2011 så havde jeg nok også forsøgt og finde en anden løsning end nye smiley

https://www.bilgalleri.dk/grupper/teamsx/867677-ruder_til_s13

• #6   21. jun 2018 #5
    Det er lige præcis rigtigt.
    Jeg har set på youtube af folk tager de bagerste sideruder ud uden problemer.
    ( https://www.youtube.com/watch?v=O5wod7hxonk )
    Så det må også være muligt for en person med det rigtige værktøj herhjemme.

Forruden har ingen liste så det er "kun" limen der skal skæres.

Men jeg må forhøre mig hos Dansk Bilglas og Carglass.

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #7   21. jun 2018 Selv de prof vil ikke garantere at de ikke flækker, der skal virkelig ingen ting til, jeg har selv haft undersøgt det på min bmw, da jeg gerne ville have haft pillet de næsten nye ruder ud af en skrotbil..
    Endte med at jeg selv tog en kniv, og skar den bagerste ud, forreste prøvede carglass at pille ud, men den den gik ikke, så det var lidt ærgerlige penge..
    Men de sagde at de sjældent gjorde det, og når de prøvede, så var der stadig en stor risiko for at de ville flække, da limen og værktøj godt kan lide at ramme kanten på ruden, og derfor lave noget dumt

• #8   21. jun 2018 Hej Giv dem et dask med en egnet mukkert. Brug evt en gl. Lærredssæk. Så får du ikke splinter i ørerne. Mvh kp

• #9   22. jun 2018 Sideruder er "nemt nok" med tråd og forsigtighed, forruden kan være mere vanskeligt, men det kan altså sagtens lade sig gøre, hvis ikke ruden har været skiftet af en klejnsmed før, der har pøset 2 tuber rudelim i og mast fugen flad, eller der bare generelt ikke er plads ab fabrik til at ku komme rundt smiley
    Jeg skører ofte bagruder ud af bagklapper og limer i en brugt bagklap igen inden maler og det er 9 ud af 10 der kan bruges igen, hvor den sidste er en der er limet elendigt i med ALT for meget lim, eller ALT for lidt luft imellem ruden og metallet, fordi den er blevet presset ned i limen med skruetvinger en gang den er sat i smiley

Kender du ikke nogen på et værksted, så hør dem om de kan hjælpe, for det er altså ikke raket videnskab, men kræver blot en rolig/kraftig hånd og tålmodighed og ro til det, så kan det godt lade sig gøre.
    Men ellers så kan de via et værksted få en god rabat hos det selskab de bruger til at skifte ruder, hvis ikke de selv gør det.
    Hos os, der får vi nærmest ruderne til ½ pris og jeg gav for nyligt 500kr for at få skiftet forruden i en sprinter, ALT inklusiv, da jeg ikke selv havde tid til at pille den gamle ud og montere en ny, da den er på størrelse med en ladeport og ligge i smiley

Kommentér på:
Afmontering og montering af ruder

Annonce