{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.177 visninger | Oprettet:

Leander
Leander
Tilmeldt:
13. feb 2016
Følger: 12 Emner: 2 Svar: 4

Når der udstedes køreforbud ved syn {{forumTopicSubject}}

Hej BG,
jeg har i dag været henne og fået min bil synet, hvor at parkeringsbremsen blev erklæret utilstrækkelig, dvs. at den ikke må køres efter de nye regler sagde han. Min mekaniker ligger under 2km fra synshallen og jeg tænkte på bare at tage hen til synshallen i aften når de har lukket og så køre bilen til min mekanikers parkeringsplads. Jeg ved godt det er ulovligt, men virker bare som overkill at få falck til at køre bilen derhen. Mit spørgsmål til jer er så om i ved noget om hvorledes synshallerne har kameraer sat op omkring som de jævnligt kontrollerer for at se om bilen rent faktisk bliver kørt lovligt afsted, og om de så melder det til politiet hvis de ser det ikke er tilfældet?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når der udstedes køreforbud ved syn
  • #1   30. jun 2018 Tror dælme ikke der bliver overvåget noget.

    Havde selv engang en bil til syn hvor den fik et rundt klistermærke på ruden pga køreforbud.
    Jeg ventede bare til klokken blev 22:00 og så hentede jeg min spand og kørte den hjem.

    Du skal bare passe på nummerplade scannerne på politi bilerne.


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.877
    #2   30. jun 2018 hvad svar forventer du ? a: kør b: kør ikke

  • #3   30. jun 2018 Hent da din bil, stik dem langemand når du kører og så få den omsynet et andet sted..

  • #4   30. jun 2018 Jeg ville køre den korte tur, selv om de var der.
    Tror det i reglen er møntet på dem der aldrig har fattet hvad IKKE GODKENDT betyder eller bare BETINGET GODKENDT er for en størrelse


  • #5   30. jun 2018 er reglerne bleven så dumme efter de nye regler. at man ikke må køre hjem i en bil der teknisk bremser fint på fod bremsen for og bag. men bare fordi hånd bremsen ikke tager godt nok ved. Så må man ikke engang køre på værksted med den. systemet er godt nok ved at bliver for slemt. for det giver jo ingen mening.

  • #6   30. jun 2018 De er godt nok blive noget stride smiley

    profilbillede
  • #7   30. jun 2018 #5 nu er det heldigvis hverken staten eller synshallerne der skal have skylden for de skrappere regler, men derimod den ældre generation der stemte ja til dengang EF i 1972 da det er deres regler der følges nu. smiley

  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 728
    #8   30. jun 2018 Men hvis du har vejhjælp, hvorfor overhovedet gøre sig besværet og evt risiko for at blive stoppet?


  • #9   30. jun 2018 giver da heller staten eller syn hal nogen skyld. men vent og så Det skal nok blive værre om nogen år.når de skal finde på nye regler og penge i kassen. både eu/ef og divs lande. De vil jo helst have vi alle køre nye biler.

  • #10   30. jun 2018 men om du køren den eller ikke er jo helt op til dig selv. men vis du har Falck så lad da dem gøre det. Du behøver ikke engang at være ved bilen for de gør det .

  • #11   30. jun 2018 Hvis du bliver stoppet ryger pladerne med det samme, om der følger bøde med ved jeg ikke, hvad konsekvensen er i tilfælde af ulykke skal jeg ikke sige.

    Men synes det har taget overhånd med de nye regler.....


  • #12   30. jun 2018 Ja de er ikke rigtig velforvaret...

    Der kom jo nye regler 1 Januar i år, og igen her den 20 Maj.

    Den sidste indeholder 34 sider med ændringer, og derfor er de jo også begyndt at skrive fejlkoderne nederes på en synsraport.

    Se dem her.:
    http://www.fstyr.dk/~/media/DFBB79107AF8482D8DD8F63C93EDB5FA.pdf

    Man kan jo sige at hvorfor skal en bremselys pære giver kørselsforbud. ??? Den syntes jeg er lige vild nok.
    Det er jo en af de ting en billist nok ikke lige tjekker når de går rundt om bilen.
    Hvis man tager alle dem med forkert monteret lys både foran og bagved, eller for den sags skyld at vi bare følger EU¨s direktiver blindt, ligesom at man tillader biler der ikke tænder to baglyspærer automatisk.

    Selvfølgelig bør man holde sin bil i orden, og ikke mindst kan man jo skifte det ved bremselyset der er i udu, inden man forlader synshallen.

    Kommer der så også en opfølgning hvis politiet kører bag ved en fammilie uden på landet og pærern ikke virker, kan eller skal de så også bede en fammilie på to voksne og evt. tre børn om at stille bilen ind til siden.
    Eller kommer der krav i færdselsloven om at man SKAL have samtlige pærer liggende i bilen, og viden til at skifte dem.
    Tager vi foreksempel dæk, og piller lidt ved aldreren så har det jo længe været sådan at bare de overholder monster og ikke er sprækket osv. så kan man bare trille rundt i årevis gå gamle dæk,.

    Men man kan jo også sige at de fleste nye bíler idag, har jo en form for pæreovervågning, men mange overser det bevidst, med de enøjede, hvor både markerings og posititionslys de defekt.

    Det er da ved at være sådan at vi i dk kun kan overleve ved at laver regler efter regler, for at holde gang i økkonomien.
    Bare reglen om en advarsels trekant i bilen, er en regel om at den kun skal være der hvis man havererer...
    Hvorfor nu det, når en pære kan give kørselsforbud, men holder man i en havereret bil et sted, skal man bare heve den, men ingen krav om at de tjekke det ved syn...

    Man kan jo også sige at der er jo også mange biler der har samme fejl, over en periode på 6 år, som står på synsraporten som betinget godkendt, eksempelvis 3 periodesyn., der kommer ikke en eneste anmærkning fra synshallens side ved det 4. periodesyn, og sådan har det jo været længe, men ok, nu tager de fat i en pære og masser af andre sjove ting.

    Tror folk bliver rigtig forbavset når virkeligheden går op for dem i kommende fremtid. smiley


  • #13   30. jun 2018 Et dumt spørgsmål. Hvis ens bil har fået kørselsforbud, falck kører den til mekaniker, som fikser den. Må jeg så kører fra mekaniker til synshal eller skal falck transportere til synshal ?

  • #14   30. jun 2018 Du kører til synshal når fejlene er rettet.

  • #15   30. jun 2018 Som jeg ser det er også en løsning/reaktion på dem som ikke helt kunne forstå at ikke godkendt ikke gav lov til at køre rundt i bilen i en månede, men som udgangs punkt var til og fra værksted, og dem som ikke helt fik lavet de små ting efter en betinget godkendelse. At det så har taget overhånd og reglerne er helt hen i skoven, en defekt pære burde ikke kunne give kørsels forbud, det er fuldstændigt sindssygt, at forkert justeret forlygter kan give omsyn er direkte sindssygt, især når mange synssteder nægter lige at juster lygterne når nu de er der, sådan noget burde være en service

  • #16   30. jun 2018 Bjørn

    Ikke service fra et synssted.
    Men måske en lille service fra det værksted som man benytter.
    Så har regeringen jo givet en hånd til erhvervs livet.

    Den danske regering knepper folket i røven, og ingen gør noget.


  • #17   30. jun 2018 synshaller/manden må ikke juster lygterne, da han ikke må udføre reparationer eller servicer biler

    eks ved lige og justerlygter

    det skal man bruge værkstedet til.

    jeg har som regel selv værktøj med til at juster lygter, så passer lygten ikke, så juster jeg den så den passer.

    og synsmand en forsætter synet.

    vi har på arbejde lavet en lille synskasse med diverse pære,
    så skulle der går på til syn, så kan vi hurtigt skifte.


  • #18   30. jun 2018 Dennis

    Ja se det er en god ide...

    Jeg sad lige og gennemgik listen igen, og tjekkede det med stoplygterne igen.

    Applaus som #6 (Freeway) lå et billede ind af, der står der under 3 at det giver kørselsforbud og omsyn.

    Men kikker man på listen med de 34 sider med ændringer, så står der faktisk følgende.:

    6: El-anlæg, lygter, reflekser mv. / stoplygte-virker ikke / ingen lyskilde fungerer / Omsyn / Farlig fejl

    Og ja det vil give kørselsforbud. ( men er det dækkende nok ??? ) eller bliver det bare tolket sådan, for hvis en pære var defekt, så er der jo tit en eller 2 andre der virker, som mon ikke, de bare ikke har tænkt sig om. Altså hvis man kikker på det at ingen lyskilde fungerer, og der vil jeg tolke det som det hele, men så skriver de jo også ordene.: stoplygte defekt, så hvorfor bruge to betegnelser til en fejl der jo dække der hele, når der bare er gået en pære.
    Jeg havde selv for nylig en twingo til syn, og havde tjekket alt lys troede jeg smiley og havde da skiftet et par pærer og sat nyt stik på anhængertrækket.
    Bagklappen stod åben og jeg skænkede ikke den midterste stoplygte en tanke, og det her var i april, og det blev selvfølgelig et omsyn, sammen med en stump fjeder jeg havde overset i bag.
    Men nu ikke mere vil denne lygte jo nu give kørselsforbud, uanset folks holdninger, selv om jeg mener en anmærkning ville være nok, men igen der er jo mange det ikke får fejlen rettet ved et betinget godkendelse.

    Men så faldt jeg i listen over denne, som jo også vil give kørselsforbud.

    8: Bærende elementer / underkøringsbeskyttelse- / tæret/kan forventes at falde af el. mangler
    Det giver jo følgende.: Omsyn / Farlig fejl Kode.: 6.1.4.A.F


    Hvad mener de mon med dette, da synsfolk jo ser forskelligt på diverse fejlkoder.

    Er en bundplade under motor, en underkøringsbeskyttelse, eller er det en bundplade ? (ved godt at det omhandler størrer køretøjer)
    Hvornår vil en synsmand kalde det den ene ting og hvornår vil han kalde det noget andet.
    Der er da flere personbiler der er lidt højere end de gængse, ligeledes kender jeg da flere der har biler med en metalplade og ikke en plasticplade under bilen, hvordan vil en synsmand mon definere dette, da mange synsfolk skriver ankerplade, når det er en stænkskærm, eller omvendt.
    Det kan jo give kørselsforbud hvis den forkerte definerer, hvad der er hvad, og på rigtig mange gamle og nye biler er disse plader jo for længst knækker, eller brækket i bespændingen så de faktisk ikke har dem mere, og ikke har haft dem længe... smiley


  • #19   30. jun 2018 Hvis de melder bare så meget som ÉN bil så har den synshal ikke flere kunder smiley

  • #20   1. jul 2018 Netop, derfor er privatiseringen i reglen en dårlig ting, når det handler om statens kontrol. (ikke deres kontrol, men at private synsteder kan foretage et syn)

    Staten har ikke kunne varetage deres egen opgave i forbindelse med kontroller af de private synsteder.
    Og så længe der er konkurrence så vil det jo være umuligt at følge op diverse synsteder.

    Så vil jeg hellere have at synstederne er hårde og kontante, og der skal ingen slinger i valsen være.

    Jeg syntes da selv at det er pisse irriterende at jeg gå,r og bruger så meget tid på at tjekke op på folks biler, og og når jeg syner dem, er der ind imellem nogle små ting, som jeg måske syntes er unødig.
    En overgang gik de hele tiden efter sikkerheds selens funktion (ved kollision ) og ikke bare ved alm træk i selen.
    Og det var jo ikke kun ved et specielt synssted, for selvfølgelig har de jo alle en brancheforening hvori de advarer hinanden.
    Og netop den med selen stod på i ca. et halv år, og siden har jeg ikke bemærket at de har tjekket det ret mange steder, og grunden til det var et besøg i et par synshaller, af færdselsstyrrelsen, og de glemmer det med tiden, hvis bare synsstederne ville gøre deres job ordentligt HVER ENESTE GANG, så ville der ikke være alt det svans, men de forskellige firmaer, men de har mere travlt med at melde hinanden for at få lukket konkurenterne.
    Det sker bare for sjældent at en synshal bliver lukket.

    For et godt stykke tid siden blev jeg bedt om at lave et lille rusthul i en bil, og det var jeg hurtigt færdig med.
    MEN MEN, da jeg gik bilen igennem bare af nysgerrighed over for en kammerat, fandt jeg en hel del.

    Det var jo hullet jeg havde lukket fordi det var for synligt.
    Men i begge sidepaneler kunne jeg se rustbobler,, så derfor stod panelerne klar til udskiftning.(både inder og ydre)
    Han ville ikke have det lavet, da han mente at synsmanden heller selv måtte finde de fejl der var.
    Hullet jeg lappede var ca. 30 cm. i længden, men det blev noget længere, for da svejseren brændte hul, var jeg nødt til at slibe lidt længere ud, og der brugte jeg bare en flapskive på rustboblerne, og strøg 1 gang, og så kunne jeg stikke en finger imellem og bare rykke mere at panelen ud med lethed.
    Men jeg blev bedt om kun at lukke det hul, og det var mit job.
    Han kører så bilen til syn, og min fejlliste var godt nok ikke tilsvarende synsstedets liste.

    Jeg konstaterede ikke mindre end 7 steder hvor jeg med lethed kunne se rustdannelser, omme i bag, lige bag hjulene, var der vangestykker i begge sider der var helt gennemhullede.
    Bremseskiver var tærrede. (alle), de bageste var under mål.
    Forbro var rådden i kantes, hvis man ville kunne man brække sammensvejsningerne af med fingrene.
    Motor havde stort oliespild.
    Manchetter på den ene aksel var defekt.
    Bremserør var rustne 3 steder.
    Utæt udstødning 2 steder.
    Forlygter var mælkehvide.
    stænkskærm sad helt løst og var rustet meget.
    slør i en bærekugle, og en styrekugle.

    Jeg kan se at bilen nu snart har kørt i en 1½ måned siden synet og den er ikke afmeldt.
    Selv syntes jeg slet ikke den skulle have lov at køre på vejene.

    Fejllisten synsstedet fandt var følgende.:

    7 udstødningssystem, utæt
    8 krængningsstabilisator, bøsning, defekt, for, højre, venstre
    8 inderpanel, zone C, tæret, venstre
    8 sidepanel, zone C, tæret, højre
    7 lambda-værdi, ukorrekt, 1,1 lambda
    6 nærlyslygte, lys/mørkegrænse, ukorrekt, for, begge
    5 stænkskærm, fastgørelse, utilstrækkelig, højre, bag

    Nu skal de sikkert til helt nyt syn, men havde de bare lavet de småting på listen havde bilen jo kørt de næste to år.
    Ydermere kender jeg firmaet de for synet ved, og ved med sikkerhed at de sagtens kunne syne den efter listen, selv om de er gået over tid.
    Og hvad hjælpe nye regler så.

    Så hvis man laver sine ting ordentligt, og at en synshal eller medarbejder, kender en og ved at man ikke sjusker eller snyder, så bliver man oftes selv snydt, da mange lige smutter igennem med fejl, jeg ikke selv ser let på.

    Så flytter konkurrencen jo hurtigt tættere på, da jeg så bliver presset på priserne, da andre værksteder eller folk bare kan få ting igennem ved at snakke for sin syge moster.

    Det skulle dælme forbydes.... smiley


  • #21   1. jul 2018 Gælder det så også for autoværksteder der kører bilen til syn?

    Så skal mekanikeren til at stå og vente på at blive hentet osv....


  • #22   1. jul 2018 Ja det må jo gælde for alle.

  • #23   1. jul 2018 jaa var jeg som godt klar over smiley

    Men det er da for dumt, som jeg læser det så kan du kører til syn i snestorm på slidte sommerdæk og få lov at køre hjem igen, men ikke hvis din håndbremse fejler....


  • #24   1. jul 2018 Lige præcis....

    De må være for høj uddannet dem der sammensætter de nye regler. ??


  • Bett`mig
    Bett`mig Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 18 Emner: 5 Svar: 99
    #25   3. jul 2018 He he - jeg nåede lige gennem syn et par dage før bestemmelsene trådte i kraft. Dog havde jeg ingen fejl på vognen.

    Men da bilen er 8 år gammel, kommer ting jo til, ligesom hos vi mennesker smiley Tænkte derfor på, om man må lade sig trække af f.eks. en ven hen til nærmeste mekaniker, hvis som aktuelt - det kun er håndbremsen eller lignende ikke direkte kørselsrelateret sikkerhed for situationen?

    Det vil jo være en del billigere end hvis, dytten skal op på bestilt ladvogn og fede den af hen til mekanikeren smiley


  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 728
    #26   3. jul 2018 Syntes nu de godt 500kr på vejhjælp om året, er godt givet ud.. så man da de bekymringer mindre smiley

  • #27   3. jul 2018 Nu er der jo ikke flere vejhjælps aftaler, der dækker mere end en kørsel for samme fejl.

  • #28   3. jul 2018 nej men samme fejl opstår vel ikke 2 gange til et syn smiley


    Er egentligt personlig ligeglad, holder mine biler i bedre mekanisk orden end de fleste. og kender da flere med autotrailer/maskintrailer. Hvis det nu skulle smutte smiley


    Men en liste man kan regne med over hvilke ting der giver kørselsforbud ville da være rart at have til at hænge i solskærmen......


  • #29   4. jul 2018 Man skal ikke opfordre til ulovligheder - men jeg ville køre bilen de 2 km til værkstedet.
    NB! Forstår ikke et kørselsforbud for svar håndbremse. Svag driftsbremse er en anden og trafiksikkerheds fejl.


  • Bett`mig
    Bett`mig Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 18 Emner: 5 Svar: 99
    #30   4. jul 2018 Hmm - Nu er det jo ikke noget nyt, at synsmænd i danmark slipper forskellige typer af fejl gennem systemet - måske delvist jævnfør sitets visning af forskellige synssteder med forskellige godkendelesprocenter.

    I udlandet er problemerne/forskellene måske endnu større, og da EU bureukraterne jo nu engang sikkert mener, at de skal modsvare deres høje lønninger (for at bevare deres jobs) er de jo nødsaget til, at finde på ting som netop dette. Og det bliver helt sikkert ikke sidste gang de pløjer hen over grænserne med deres - her kommer vi idioti. Er jo set tidligere samt indenfor mange andre områder smiley

    MHT. efterfølgende at reparere bilen med medbragt værktøj, er det jo så langtfra alle der har teknisk eller fysisk formåen til, at rode med det smiley Måske en tilknyttet ventende daglejer på laveste "løn" kunne stå nær synshallen med en taske fyldt med de gængse pærer/sikringer etc. og tjene mere end via håndoverførsel/skældsord foran togstationerne smiley

    Bare en tanke om, hvor tingene kan bære os henad...


Kommentér på:
Når der udstedes køreforbud ved syn

Annonce