{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
722 visninger | Oprettet:

Transit eller Daily? {{forumTopicSubject}}

Jeg har keine forstand på varebiler.. Hjælp smiley

De gamle skal bruge en varebil der kan slæbe en hestetrailer og have en hestevogn i varerummet (125cm bred, 165cm høj) altså som minimum en høj model..

Der er indtil videre kigger på
Ford Transit 2.4 TDCI 2010 150tkm til 49 plus moms
Iveco daily 2.3 HPI 2007 192tkm til 49 plus moms
Begge må trække og laste nogenlunde lige meget..

Godt og skidt om de modeller? Andre alternativer der er værd at kigge efter?
Motorstørrelse er mindre væsentligt, den skal bare kunne følge trafikken, og ikke ende på 50kmt når toppen af Lillebæltsbroen er nået smiley

Budgettet hedder maksimalt 60 mitt alles!


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Transit eller Daily?
  • #1   3. jul 2018 Iveco er noget skrammel havde selv valgt transit

  • #2   3. jul 2018 Transit er noget skrammel jeg ville langt hellere foretrække ivecoen

  • #3   3. jul 2018 Hehe brugbare og begrundede svar smiley
    Tak til begge.. smiley


  • #4   3. jul 2018 Jeg har haft transit og jeg har entrepenør firma og det kunne den ikk holde til så fik jeg iveco og det har haft det siden de går ikke til de laver jo os lastbiler så det ikk personbilsstumper de bygget af:-) ikk fordi det boget jeg ved noget om men jeg hsr bar kun haft dårlig erfaring med transit og gode med iveco:-)

  • #5   3. jul 2018 Kommer fra en familie med baggrund som kurere og af de to biler heller de mest til transit en af deres kollegaer købte for få år siden en sprit ny iveco og den har ikke lavet andet end at holde på værksted men han kan jo også bare have været uheldig smiley

  • #7   4. jul 2018 Kender ikke så meget til iveco, men på vores arbejdsplads har vi to transit, den ene går alt i stykker på, den anden triller stille og roligt afsted.
    Bliver så også. Kørt at alle og ingen passer særligt på dem.


  • #8   4. jul 2018 Jeg tror også man skal passe på med at dømme ud fra en enkelt håndværkers erfaring, men mere lytte til mekanikerne på bilerne.
    Men som en anden er inde på, så er Iveco en nedvejet lastbil, hvorimod Transit er en forvokset Mondeo, med hvad det indebærer af fordele og ulemper for begge biler, så det kommer lidt an på hvad man vil med dem smiley
    Som autotransporter er jeg ihvertfald glad for en Iveco til langture og store biler mv., hvorimod Ducatoen på arbejdet er perfekt til at køre UP og lignende ned til den lokale mekaniker rundt om hjørnet, men en gyngehest med en større bil på nakken


  • #9   4. jul 2018 Begge biler er nu prøvet, og umiddelbart er transitten i førersædet.
    Rigtig nok at den ikke føles så stor som den er (som en stor Mondeo ja) desværre var højden i varerummet lige til den Kleine side...
    Men den kørte altså bare markant mere komfortabelt end dailey'en
    Og behovet for at slæbe hestetrailer er ofte men ikke dagligt..

    Jeg var mere inde på typiske fejl på de specifikke modeller, altså ting at kigge efter? Ruster de specielle steder, er der noget bestemt der dør? (Fx var der meget slør i gearstangen ved de 2 daily jeg har set på)


Kommentér på:
Transit eller Daily?

Annonce