{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.006 visninger | Oprettet:

Thomas B
Thomas B
Tilmeldt:
18. aug 2016
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Passat eller V40 {{forumTopicSubject}}


Hej herinde

Jeg står og skal have byttet min Golf TSI ud, da jeg skal pendle og har brug for Diesel i stedet. Samtidig vil jeg også gerne have en “dejlig” bil at køre i smiley

Jeg har kikket på to biler:

Passat 1.6 120hk diesel Comfortline DSG Variant.

Volvo V40 D2 1.6 115 Momentum automatgear.

Begge fra 2015 og koster det samme, Passaten har gået ca. 130.000km og Volvoen ca. 70.000km.

Pladsen har ikke så stor betydning, den skal bare være rar at køre i ??

Hvad tænker I?

Vh. Thomas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Passat eller V40
  • #1   3. jul 2018 Vidste ikke at man kunne få en VW med en 1,6 TDi med 120 HK, troede kun at den havde 105 smiley

    Men jeg ville gå udenom Passaten pga. gearkassen. Det er en 7-trins med tørkoblinger, og den har ry for at gå i stykker. Og så er Volvoen bare mere lækker at se på, hvis du spørger mig.


  • Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #2   3. jul 2018 Den jeg har kikket på har 120hk smiley

  • #3   3. jul 2018 Så lærte jeg noget nyt. Mht. gearkassen, så har mine svigerforældre en Golf fra 2013 med samme gearkasse, som har kørt cirka 90.000 km. Den skal snart have skiftet koblinger for anden gang, hvilket er en reparation til cirka 22.000 kroner, som du selv hænger på, hvis bilen ikke har overholdt alle serviceeftersyn på et autoriseret værksted. Det har mine svigerforældres bil heldigvis, så VW betaler det meste.

  • #4   3. jul 2018 Ville sku også tage Volvoen smiley

  • #6   4. jul 2018 Kikket er desværre også "lovligt"

    EDIT: https://dsn.dk/?retskriv=kikke&ae=0


  • Marc H
    Marc H Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Biler: 2 Svar: 4
    #7   4. jul 2018 Hvis du skal til ud og pendle mange km, så tag for Gud skyld den største bil altså en "slæde" som du selv nævner en Passat, eller eventuelt Opel insignia, Skoda superb og en da også Mercedes C-klasse (som er blevet lidt billiger når de er fra 2014-2015 stykker). Volven er helt sikker også lækker med havde så taget v60 istedet for...
    BTW så kører jeg selv i en Seat Leon 1.4 tsi som kører rigtig fint på motorvej, men når jeg så låner mine forældres Skoda superb (1.6 diesel) så føler man virkelig bare at denne bil er så fantastisk behagelig eller som skabt til at køre i selv når man blæser afsted med 150 km/t og når der er noget vind, og er også til at betale for med service og rep.
    Men kan ikke råde dig til andet en ud at prøve en masse forskellige biler!!


  • #8   4. jul 2018 Tænker at det er begrænset hvor meget man kan "blæse" afsted med en 1,6 TDi med lidt over 100 HK smiley men en Superb er en lækker bil, uden tvivl.

  • Marc H
    Marc H Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Biler: 2 Svar: 4
    #9   4. jul 2018 Tro mig 1.6 Tdi den blæser afsted når den får 150 HK med en chip, og går nemt 22 km på literen ved 110 km/t

Kommentér på:
Passat eller V40

Annonce