{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.463 visninger | Oprettet:

Renault megane 4 stationcar tør jeg? konkurrenter? {{forumTopicSubject}}

Hej bilgalleri,

Situationen er den, at vi står og mangler en mlndre container til at flytte familien i.

Vi har på sigt planer om at skal have CV og ønsker derfor noget med tilladt træk totalvægt på omkring de 1500 kg.

Jeg har altid været imod de franske uden egentlig at have det noget i, og har i mange år sværget til japanere. Men efter at have prøvet civic 1.6 i-dtec den ny (Dog ikke stationcar) så er der bare et eller andet dejligt over Renault, den kører godt og er behagelig. Til omkring 200.000kr synes jeg bestemt der er noget for pengene, eneste kæmpe mangel er for mig adaptiv fartpilot.

Så spørgsmålet lyder - tør man købe en megane 4 2017 med et par tusinde på klokken i 1.5 dci udgaven?
Den kommer til at køre landevej 100 km om dagen, men hvad nu hvis fruens job situation ændre sig og den kører mindre ture?
Er der andre gode alternativer?

Vil ikke starte religions krig bilmærker igennem for biler i dag er efter min overbevisning lavet lige ringe smiley nogle skjuler bare bedre det hele med lækker kabine og køre egenskaber.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renault megane 4 stationcar tør jeg? konkurrenter?
  • #1   7. jul 2018 1.5 dci motoren er fantastisk og de holder! synes du skal gøre det, jeg prøvet faktisk en megane stationcar igår, da jeg synes det var en flot model så ville lige prøve den, blev sku overasket, det eneste jeg ikke brød mig om var noget plastik i kabinen, men der er de fleste biler i den klasse ikke bedre.

  • #2   7. jul 2018 Når du er i den prisklasse, så syntes jeg du skulle slå et smut forbi Ford og se den nye Focus.. Den har fået meget ros, og den er vist rigtig godt pris sat..

  • #3   7. jul 2018 Tak for svar

    Søren focus er fin men synes den som model har et par år på bagen. Desuden er der diemma med hvad den må trække.

    Ellers et godt bud bestemt

    Eller er det den helt nye? Hvad koster de og må trække osv?


  • #4   7. jul 2018 Det er den helt nye jeg tænkte på..

    Havde bare ser overskrifter, og den starter under 200k, men 242k for benzin stationcar med laveste udstyr, hvilket plejer at være okay meget i en Ford..

    Så har man bare en ny ny bil, ikke noget facelift osv.. Først om 7 år, når der kommer en ny model, har du den "gamle" model.. Ecoboost motoren er virkelig god, deraf den har vundet 3 år i træk for bedste motor..

    http://brochurer.ford.dk/Prisliste/Personbiler/ny-ford-focus/?fmccmp=other%3Anwp%3Avhp%3Aoverlay%3A%3Aview%20interactive%20pricelist%3Aford%20focus&page=1


  • #5   7. jul 2018 Kan sagtens følge dig Søren,

    Men er megane ikke også “ny” ?



  • #6   7. jul 2018 Så vidt jeg husker jo.. Kikkede også lidt på den, og det er helt sikkert en pæn bil, men med historie i baghovedet og kones 2013 Fiesta med over 110kkm på bagen uden en eneste fejl, ville jeg vælge Ford igen.. Kan også bare bedst lidt måden den kører på, mere fast og så tilbagemeldinger fra rattet om hvad der rent faktisk sker..

    Har hverken prøvet den nye Megane eller Focus, men baserer det på tidligere biler.. Syntes du skal prøve begge inden du køber noget ihvertfald


  • #7   7. jul 2018 Lol dem der siger fransk er lort er dem der ikke har prøvet dem. Der er meget bil for pengene. Vi har selv en Megane 3 1.5 dci. Eneste store reperation var fordi konen ikke fattede at bremse da de andre bilister gjorde det.

    Ellers har vi blot lavet normalt service på den, og den runder da snart 150 tkm.


  • #8   7. jul 2018 Har kig på mange i c klassen, Renault var bare mega behagelig og komfortabel. Og ja alt er self ikke perfekt med kvalitet og materiale valg i kabine.

    Men de er under 200 tusinde med et par tusinde på klokken og læser jo også meget ros omkring 1.5 dci. Ydermere trumfer den alle andre med tilladt totalvægt på krogen, hvis den på sigt skulle slæbe en CV (om den kan det in reel life ved jeg ikke)


  • #9   7. jul 2018 syns heller ikke du skal bange for at købe sådan en. Min søster købte en Renault Grand s dci. Jeg var også lidt nevøs på hendes Vejen var med ude og gå den igennem dengang. Den hade gået lidt over 100.000km da hun købte den. og nu har hun kørt 200.000km i den næsten. og på de km har den kun fået alm service og så én modstand til blæseren. Så det ikke slemt. og nu her har den fået renoveret turboen men den har så også gået knap 300.000 km nu . Så det ok så syns ikke de er værre end så mange andre bil mærker.

  • #10   7. jul 2018 Jeg er ejer af en Megane IV ST 1,2 TCe Bose fra 2016, og er ret tilfreds med den. Man får meget for pengene og den er flot. Den er utrolig behagelig at køre langt i, og med Bose udstyret er den ret lækkert udstyret. Især bakkamera er rart, da udsynet bagud er elendigt, men også fuld LED pakke er lækkert.
    Er dog selv Ford mand, og savner køreglæden og dynamikken som Ford bare leverer ekstremt godt. Derimod er Megane meget afslappet, lydsvag og blød at køre i.
    Ville dog helt klart prøve en Focus før jeg købte noget, hvis den nye model ellers var kommet inden jeg købte Megane. Den gamle Focus er både gammel og se på, samt dyr i forhold til hvor gammel modellen er.


  • #11   7. jul 2018 Ja den gamle model focus er heller ik mig.

    Og hvor længe går der også lige inden den nye focus er under 200 som demo.

    Må ud og lure og overveje


  • #12   7. jul 2018 Med 100 km om dagen er en blød, behagelig og komfortabel Megane nok et udemærket valg, men sportslig som en Focus er den ikke.. Det er 2 forskellige setups, men jeg er åbenbart ved at blive gammel, og sætter derfor pris på den bløde franskmand.

  • #13   7. jul 2018 Tror jeg er med dig på det punkt Martin;)

  • #14   7. jul 2018 Vi valgte Civic'en over Clio. Jeg synes deres 1,5 diesel motor går dårligt, larmer, kabinen er der meget lidt plads og køreegenskaberne var langt bedre end Clio'en. Civicen går komfortabelt i 6. gear allerede ved 70km/t smiley

  • #15   7. jul 2018 Civic er fin men mangler bare det sidste komfort synes jeg. Og ting som Android auto og Apple carplay er ikke at finde i den.
    Små ting men noget jeg sætter pris på smiley


  • #16   7. jul 2018 Jeg har ikke rodet meget med det endnu. Men der er da android på Civic? smiley

    Jeg var egentlig ligeglad. Det var fruen der ville have det. Jeg ville have Civicen, fordi jeg syntes den kørte langt bedre generelt, både køregenskaber og komfort smiley

    Vi var dog ikke ude og prøve Megane, så jeg sammenligner kun med Clio. Men det er jo den samme 1.5td der i begge.


  • #17   7. jul 2018 Civic er heller ikke en anerkendt god campingtrækker og må ikke trække nær så meget.

    Desuden tror jeg det er meget svær at sammenligne en Clio med megane også motor mæssigt.

    Tror mig jeg ville helst japansk og især Honda, men tvivler på Renault er ringe i forhold til


  • #18   7. jul 2018 Motoren er jo den samme i Clio som i Megane smiley

  • #20   7. jul 2018 Den er fin Søren ingen tvivl men den lander jo i cirka 270 inden man er færdig

  • #21   7. jul 2018 Johnny
    Ja motoren er den samme, men hvordan den er tilpasset bilen osv. Er jo ikke ens og derfor ej heller oplevelsen.

    Havde Civic haft bedre comfort end megane, bedre infotainment system samt måtte trække mere end 1400 kg - så havde jeg købt


  • #23   10. jul 2018 Tak for hjælpen og input

    Det blev sku en Megane stationcar - god rabat gjorde jeg slet ikke var i tvivl


  • #24   10. jul 2018 Tillykke med bilen.. Hvad blev det så helt præcist for en?

  • #25   10. jul 2018 Ja tillykke med den nye dyt. Hvad motor fik du den med og udstyr årgang ?

  • #26   11. jul 2018 En Zen Megane sport tourer - med tonede ruder, parkeringssensor for og bag og med svingbart træk.

    1.5 dci motor


  • #27   11. jul 2018 ok tillykke med bilen smiley håber du bliver glad for den.

Kommentér på:
Renault megane 4 stationcar tør jeg? konkurrenter?

Annonce