{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
698 visninger | Oprettet:

Kan man køre med afknækket bagpot? {{forumTopicSubject}}

Hey
Vaskehallen nuppede lige det yderste stykke af bagpotten, som man kan se på billedet.
Men er det nødvendigt at skifte bagpotten, eller kan jeg køre videre uden bilen tager skade?

Kommentarer på:  Kan man køre med afknækket bagpot?
  • #1   11. jul Du er nød til at skifte udstødningen op til mellempotten. ! Du må ikke køre videre uden rørhale.
    Det Lærer man da når man tager kørekort. ?

• #2   11. jul Så lang tid der ikke trækker udstødning gas ind i bilen. Så det bare og kør så gør det ikke noget.

• #3   11. jul Ro på ultralydsmanden.
    Det der gør intet, men man kan jo så tænke sig til om resten af udstødningen er ligeså rådden, så få den lige tjekket efter af en der ved lidt om biler, for hvis bagpotten knækker i den anden ende, så kan den faldet ned og rive bagkofangeren af under kørsel og endnu værre, så kan den falde af på motorvejen til fare for andre.
    Men er resten af systemet fint og gummiophæng ikke er møre, så ville jeg måske blot sætte en stump rør, eller en flot rørhale på, så det ikke så så slemt ud

• #4   11. jul Tag et billede fra siden, så vi kan se hvor langt inde at den er knækket.
    Ellers så køb en rørhale hos den lokale reservedelsforhandler.

Problemet kan måske være varmen, som kan skade/smelte kofangeren, alt efter om det er plast eller jern.

• #5   11. jul For en sikkerheds skyld , så bagkofangeren ikke smelter : https://www.biludstyr.dk/udvendig-tilbehoer/roerhaler/

• Brian H
    Brian H Tilmeldt:
    mar 2018

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 255
    #6   20. jul #1 - SÅ klapper vi lige hesten ! Hvis du sætter en pynteudstødning af krom på fra THansen, så er der ingen skade sket !
    Er du selv i tvivl om du lærte dét, da du tog kørekort ? Jeg har aldrig hørt om en eneste køreskole som underviste om selve udstødningen, da det er en selvfølge at man vedligeholder sin bil eller afholder sig fra at låne en som ikke er i orden !

Jeppe P., du kan godt køre med den uden problemer for motoren. Var potten brækket af, så var den en anden sag !

#2 + #3 + #4 - Enig.

#5 - En fra THansen skinner lige så meget til en lavere pris ;P

• #7   20. jul Jeg har kørt i en vogn for maaaange år siden, hvor den var gået fra helt oppe ved forrøret... Kæft det larmede og var sikkert VILDT sej nede på grillen... eller

Men der tænkte jeg da også, at ramte "mellemrøret" noget, så flåede den jo fandme bilen halvt over

• Brian H
    Brian H Tilmeldt:
    mar 2018

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 255
    #8   29. jul #7 - Det værste er faktisk at det kan sprænge trommehinderne... og det gør mega-nas !

• #9   31. jul Mja okay, SÅ voldsomt synes jeg ikke det var dengang.

Men det var også kun en 1.3

Kommentér på:
Kan man køre med afknækket bagpot?