{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.269 visninger | Oprettet:

Ny stationcar HjÆLP! {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Vi skal skifte vi - men har ikke den store forstand på biler.

Jeg kigger rigtig meget på denne kampagne "NY PEUGEOT 308 SW EDITION PLUS" synes umiddelbart det virker som et godt tilbud.

Men er der andre foreslag til en stationcar, alt kan komme i spil, tænker dog max 320.000,- plus, minus.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny stationcar HjÆLP!
  • #1   12. jul 2018 Prøv en Skoda Octavia stc,yderst tilfreds med min.

• #2   12. jul 2018 Ville ikke gide at kigge pp Peugeot.
    Kedeligt motor program, den eneste motor der køre ok er deres Hdi og en kedelig kabine med deres lille bitte rat og ingen knapper til at betjene noget. Kun den skærm de selv mener er fantastisk, men som i virkeligheden fungere dårligere end en 6år gammel Denver tablet.

I og med det er en lille stationcar du søger så kan du kigge på.
    Seat Leon
    Renault Megané
    Ford Focus.
    Skoda Octavia.
    Toyota Auris.
    Opel Astra.

Alle sammen biler jeg ville kigger mere efter

• #4   12. jul 2018 ville ikke vælge en Ford fokus og Opel men det igen smag og behag som vi alle har. men ud til nogen forhandler og prøve nogen af deres biler. Så i har noget at vælge imellem.

• #5   12. jul 2018 Ok, tænker bare tilbuddet på 225.000,- med Edition + pakken (til en værdi på 60.000,-) opvejede en for den lidt kedelige kabine - det er en 1,6 Hdi diesel motor som sidder i smiley

• #6   12. jul 2018 Kia optima plug in hybrid.
    Kan kun sige jeg har et snit på 108 km på literen i min og den er bestemt ikke kedelig.

• #7   12. jul 2018 Jeg syns den Peugeot er fint med den udstyr pakket og så Det er en hdi.

• #8   12. jul 2018 Det er grundet kabinen jeg ville fra vælge Peugeot'en. Den tiltaler mig ikke og der er der jeg tilbringer min tid nå jeg køre bil..

Focus'en kan du sikkert også få en go handel på, da der lige er kommet et face lift. kabinen i den "gamle focus" er alt for rodet til mig. mens den nye kabine på billederne virker rigtig flot.

Mht kabine design så vinder Skoda og Seat i min optik. Men du skal heldigvis vælge den DU syntes bedst om

• #9   12. jul 2018 Den nye Ford Focus som ikke bare er facelifted, kommer på marked efter sommer, super fed bil med masser af udstyr i klassen, og klart den med de bedste køreregenskaber.

Peugeot skulle smide den nye 1.5 HDI 130 hk i 308'eren, men de skal lige af med resten af 1,6'erne med 120 hk.

• #10   12. jul 2018 Men Claus gør det 1,6'erne med 120 hk til en dårligere bil?

• #11   12. jul 2018 Ja i forhold til den nye opdateret motor.

Dk skal lige have tømt lageret inden de sender 1,5'eren på marked

• #12   12. jul 2018 Bestemt ikke, 120 hestes motoren er rigtig fin og 6 trinsgearkassen er god smiley
    Jeg kan personligt godt lide kabinen men tilvælg led forlygterne og CarPlay hvis du kan smiley

• #13   12. jul 2018 Dog ser den helt nye Focus der lige er på trapperne rigtig spændende ud smiley

• #15   12. jul 2018 Ok, den kommer med alt ekstra udstyr så Carplay er med i prisen, panoramarude i tag osv.

profilbillede
  • #16   12. jul 2018 Tænker jeg skal ud og prøve den nye Ford focus og Opel Insignia smiley

• #17   12. jul 2018 ville ikke selv gå efter en helt ny bil men måske en der har gået lidt km. man får så meget mere for pengene og kan nok få lidt mere luksus i hverdagen.

den her jeg linker til koster 423.000 kr fra ny så kan du selv lave regne stykket hva du sparer

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/mondeo/20-tdci-150-trend-stcar-eco-5d/3377915

• #18   12. jul 2018 Eller måske en Kia optima - 7års garanti

- er det sikkert nok at købe brugt?

• #19   12. jul 2018 det jo ingen forskel der stadig forhandler garanti og nok også fabriks garanti.
    det du kigger efter er jo ikke en brian bil men en familie bil.
    det er også lidt lettere at forhandle vinterdæk og undervogns behandling med til sådan en lettere brugt bil med mindre den allerede har fået det.

syntes bare selv det er mange penge man mister det førte år på sådan en bil

• Leo L
    Leo L Tilmeldt:
    feb 2014

Følger: 3 Emner: 2 Svar: 3
    #20   12. jul 2018 Ville selv klart vælge kiaen

• #21   12. jul 2018 Fedt, intet svar på mit spørgsmål og forslag.

God jagt, jeg hopper fra.

• #22   12. jul 2018 Tag ud og prøv en Octavia den er yderst velkørende og udstyret i facelift udgaven. Der er for tiden Tour de France kampagne modeller hvor der er rigtigt meget for pengene.
    En Octavia er yderst billig i afskrivning skal du også lige have med i beregningerne.

• #23   12. jul 2018 syntes den skoda superb #3 er et rigtig godt bud da det er en benziner.

det diesel er der sgu ikke noget fremtid i desværre, har selv kørt diesel de sidste 5 år men fra næste bil er det slut

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/superb/14-tsi-150-active-combi-5d/3723047

• #24   12. jul 2018 #23 der er massere fremtid i diesel og klart det valg jeg havde taget. De nye benzin biler har samme sod problemer grundet direkte indsprøjtning og Diesel køre bare bedre og mere roligt. En en lille 1.5 med tur o der skal slæbe 1600kg. Så hellere en diesel der har momentet uden at være presset

• #25   12. jul 2018 Beklager at jeg ikke fik svaret dig Martin (da du skrev var jeg mest fokuseret på 308'eren)

- jeg har ved ikke hvad der er smartest diesel eller bensin

Men jeg har (idag) prøvet "Optima Plugin Hybrid" og et meget begejstret for den den - dog i den dyre ende. Næste på listen er en den nye Ford Focus of som du foreslog Skoda Superb.

• #26   12. jul 2018 Jeg har kørt i min optima plug in i 6 mdr nu og har kørt 10300 km på 110 liter benzin.
    Den tjener sig fint hjem i sparet benzin.

• #27   12. jul 2018 Ja, nu fik du fanget mig ved at "følge" mig, og så ender jeg jo her igen.

Har selv kigget en del på Superb her den senere tid. De er kæmpestore (meget plads på bagsæde) og "billig" i pris.

Optima'en lyder også som et fedt valg.

Focus overvejer jeg også selv (skal have købt anden vogn til sommer næste år forhåbentlig).

• #28   12. jul 2018 Det lyder da vildt Henrik, hvor langt kører du dagligt?

Noget der har holdniger til Opel Insignia Sports Tourer Diesel - man kan spare ca. 50.000,- lige nu. måske mere.

Martin, lyder som om vi kigger efter det samme:)

• #29   12. jul 2018 Jeg kører 35 km hver vej til job og har lader hjemme til 299 om måneden og så kan jeg lade lige så tosset jeg vil.
    Laderen følger med gratis når man køber bilen.
    Har været på flere længere ture også og så slår den selv over på strøm hver gang man har kørt lidt på benzin så stadig sparer man.
    Mit snit lige nu med mange ture rundt i landet ligger på 62,5. Stadig fornuftigt i forhold til størrelsen på bilen.

• #30   12. jul 2018 Jeg er så imponeret over det at vi lige efter købte en niro til konen men den er en lille smule mindre og har kun 145 heste hvor optima har 205.

• #31   12. jul 2018 Ingen kommentarer på en Opel Insignia ?

• #32   13. jul 2018 Bmw 520d aut f11 , det virker bare

• #33   13. jul 2018 #32
    Mercedes-Benz
    Das Beste oder nichts.

Og så køber du BMW smiley

• #34   13. jul 2018 Det en insignia. Så der vel ikke så meget godt at sige. Den gamle har de lavet i nærmest 100år og den nye er bare et ripoff fra alle deres konkurrenter. Opel har en elendig kunde service. Eller rettere Opel har ingen kunde service. Så nå bilen gå i stykker så det (ligesom med VAG) ikke deres fejl men bare duæig der uheldig.)
    Hvis du syntes den nye insignia er lige den bil du må eje, så køb den.
    Med en ny bil skal man ikke tænke på holdbarhed for det er der ikke noget af mere

• Danny T
    Danny T Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 2
    #35   13. jul 2018 opel insignia er den rigtig dejlig bil, masser af plads, både til barnevogn og ungerne på bagsædet, helt klar en bil jeg ville købe hvis jeg skulle ha en bil med masser af plads,
    ang kundeservice har jeg aldrig haft problemer med dem, heller ikke med min lokale opel værksted altid hjælpsom, vi har haft 5 forskelige opeler de sidste 10 år

• #36   13. jul 2018 Den gamle Insignia er super dårlig udnyttet og især bagagerummet er ikke ret stort ifht konkurrenterne, den helt nye er markant mere rumlig

Men uanset hvem og hvor mange du spørger, er der ingen vej uden om at tage ud og prøve alle de forskellige modeller smiley Selvfølgelig er det en rigtig god ide at spørge herinde om kendte fejl og problemer, men så skal det være lidt mere specifikt med model, årgang, km og motor og først når du har indsnævret til nogle få kandidater smiley

• #37   13. jul 2018 Tak for svarene, jeg har i dag prøvet både Insignia og Optima Hybrid og hold da op, det er mange skridt op af kvalitets stigen, når man kommer fra en "chevrolet spark" smiley

To meget forskellige biler:)

Next op: Mazda 6, Ny Ford focus, Skoda Superb

• #38   13. jul 2018 Pladsmæssigt er Skoda Octavia noget nærmere Ford focus end superb,bare til orientering .En Ford Mondeo er også lækker.

• #39   19. jul 2018 Stationcar med stort bagagerum (klassens største), rost til skyerne i div. test og blade, god garanti, bedste driftsikkerhed, fedt design, mega langt på literen (jeg kører op til 33 km/l i min og snit på ca. 22 km/l v. ca. 90% motorvej, og sidst men ikke mindst meget attraktive priser. Du skal have dig en Honda Civic Tourer. Jeg gav 170.000 for en 2016 med 36.000 km. på tælleren. Har lige læst om flere ejere der først får skiftet bremser v. 120.000 km.

Kommentér på:
Ny stationcar HjÆLP!

Annonce