{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
667 visninger | Oprettet:

1.9 tdi 110 vil ikke starte {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Er ny herinde, men har lige et par spørgsmål omkring min bil.
Jeg kan ikke få liv i den efter topstykket og knast er blevet renoveret. Er 100 på at knast og krumtap er timet rigtigt og ikke vendt 180 grader forkert. Jeg ved at egr ventilen åbner og lukker som den skal og at den åbner for dyserne. Men den vil simpelt hen ikke engang lave en prut. Det eneste der er at høre er startermoteren og motorens puls.
Håber der er en der vil hjælpe? Mvh Tim


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1.9 tdi 110 vil ikke starte
  • #1   17. jul 2018 Er alle stik og slanger monteret igen som de sad før? Er der kompression? Tjek evt om der skulle være gået en sikring til pumpen/dyserne

  • #2   17. jul 2018 Det er en ve pumpe (pumpe dyse). Har tjekket alt er sat tilbage som det skal være. Jeg mistænker dog rigtigt meget luft i pumpen. De gange jeg har haft suget i returslangen blev en luftbobbel ved med at dukke op i tilførselsslangen til pumpen.

  • #5   17. jul 2018 Har du haft de 3 bolte løsnet og drejet knast hjulet ? Hvis ja så Er fejlen sikkert der. Hvis den står i takt på krumtap og knast

  • #6   17. jul 2018 Er den timet med måleur og er de forskellige ting låst fast inden?

  • #7   17. jul 2018 Ja. Jeg har haft en mekaniker til at sætte alle de ting. Knast krumtap og pumpe. Han siger at den skal starte, men han havde travlt den dag, så han nåede ikke videre. Ja den starter på diesel start og går hurtigt ud efter. Det er som om at den ikke får noget diesel fra dyserne. Men jeg har haft kørt dem hvor 1 af dyserne var oppe, og den skød lige så fint en dampsky fra de 5 huller.

    Det er som om at pumpen ikke skyder hårdt nok til at overkomme trykket fra cylinderen men jeg mener at de dyser først åbner ved 100-150 bar hvilket burde være rigeligt til at overkomme trykket fra cylinderen. Men jeg ved også at de pumper køre på et tryk af ca. 1000bar (ret mig hvis jeg er forkert) som jeg kan tænke mig til at den er nød til for at kunnet køre.
    Tusind tak for jeres svar indtil videre. Jeg har fået fat i en læser til pc med vcds program på som jeg vil prøve at sætte i den imorgen for at se fejlkoder, hvis jeg kan nå det. Mvh Tim


  • #9   17. jul 2018 Den har jeg tjekket den klikker og åbner som den skal. Det er som om der er et eller andet mystisk ved den. Den får diesel. Den får luft og den får kompression, men den vil bare ikke slå en prut. Men det er helt klart brændstof relateret. Tak for svar

  • #10   18. jul 2018 Skrev du ik lige længere oppe det er en pumpe dyse ?

  • #11   19. jul 2018 Sorry min fejl. Det er en fordeler pumpe. Mvh Tim

  • #13   19. jul 2018 Men hvis den er i mellem de 2 Strejer i vcds programmet, er den vel sat rigtigt ik? Den er også begyndt at lave en lille smule røg fra udstødningen. Mvh Tim

  • #15   19. jul 2018 Burde det her ikke være helt ok?

    profilbillede
  • #16   19. jul 2018 Så den skal være I gang før det virker? Jeg prøver at stille lidt på den. Det er vel bare de 3 skruer man løsner og så drejer smiley

  • #17   19. jul 2018 Nu har jeg prøvet på 5 punktet og ingen forskel. Syntes det er et ret mærkeligt den ikke starter når den har kompression, brændsel og ilt. Mvh Tim

  • #18   19. jul 2018 Mekanikeren må vel bare lave det færdigt.

  • #20   20. jul 2018 Hej alle. Tak for jeres svar. Vi fandt ud af at mekanikeren havde timet pumpen forkert. Så vi tog alt af og fik en anden til at lave det. Nu spinder den som en mis. Og undskyld til dem jeg har sagt at pumpen var stillet rigtigt til, hvilket den tydeligvis ikke var. I må have en fortsat god dag og tak for hjælpen igen.

  • #23   23. jul 2018 Så ham tossen i indlæg nr 6 havde sgu ret smiley

Kommentér på:
1.9 tdi 110 vil ikke starte

Annonce