{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.443 visninger | Oprettet:

BMW M4 syn {{forumTopicSubject}}

Var som nævnt andetsteds på sitet til syn idag, synsmanden var ude og køre i den her BMW, og er du da sindsyg den kan vræle sådan en Bimmer når klampen ryger i bund, 2016 model med 460 hk, sådan en er jeg sgu imponeret over, ekstremt flot bil.

Pris er 22.000 pr måned hvis du laver en 12 mdr lease kontrakt.

Så holdt man der med sin Octavia til en samlet værdi af max kr 20.000 i indkøbspris og dele i 4 år. hehe.

Samme farve som den jeg så
https://www.youtube.com/watch?v=V_YRS9fUBpE


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW M4 syn
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #1   17. jul 2018 Jeg er stor fan af bmw, men de nyere m3 og m4 motor bliver kvalt af de 2 turboer de har monteret smiley
    Er mere til m2éren, som de desværre også smider tvillinger i snart

    Men ellers er det en rigtig fed vogn sådan en, og rykker fornuftigt


  • #2   17. jul 2018 Jeg overvejer lidt en BMW 118i M-sport, altså den med B38 motoren med 3 cylindere... Det synes jeg hellere ikke rigtig hører en baghjulstrukket BMW til smiley

  • #3   17. jul 2018 Jeg kørte M4 sidste år til et BMW arrangement, og fik mulighed for rigtigt at fyre den af på nogle små skovveje smiley



  • #4   17. jul 2018 "Jeg er stor fan af bmw, men de nyere m3 og m4 motor bliver kvalt af de 2 turboer de har monteret
    Er mere til m2éren, som de desværre også smider tvillinger i snart "

    Hvorfor bliver de kvalt? Den skal jeg lige forstå. Har du prøvet de her biler overhovedet?
    Det er jo en helt anden følelse med disse motorer end de forrige årgange.

    M2´eren kørte med Twinscroll Turbo fra starten så at der kommer to turboer istedet trækker slet ikke ned. BMW har taget "markedet" i sin hule hånd med de her nye motorer, og det er heller ikke for sjov at den nye Supra bliver med BMW motor under hjelmen.

    Det er lidt ligesom når folk siger at "en rigtig BMW skal have 6 cylinder". De glemmer bare at den legendariske M3 E30 kørte fra fabrikken med 4 cyilndre.


  • #5   17. jul 2018 Man får lidt bløde knæ når sådan en svend kommer forbi, ingen tvivl smiley

    Og det er ligemeget om det er BMW, Porsche, Lamborghini, Mercedes, Subaru Eller hvad det nu er... Så snart der kommer noget man ikke lige køber nede hos Larsens Biler.


    Men man skal jo heller ikke kimse af de gamle slæbere.... Her er lidt om en Octavia der fik nyt liv smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=QvmDJ0d0EwU&list=PLzleYhq4aqPsfNJxfYjL3XP0u6KMFetgn


  • #6   17. jul 2018 Det der bliver kvalt, er nok lyden smiley

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #7   18. jul 2018 #4
    Det var nemlig lyden jeg tænkte på smiley
    Og med på at m2éren havde twin scroll, de har/havde bare en bedre lyd end m3/m4, og det er min personlige mening.

    Og jeg har ikke den overbevisning om at en ægte M bil har 6 pløkker, men derfor behøver de ikke at blive dæmpet af en "kedelig" turbo eller 2, selv om jeg ved at det er pga forureningen, at de nærmest bliver tvunget til det, men ændre ikke på, at jeg personligt bedre kan lide lyden fra m2éren smiley

    Ps Husk at M ikke startede med en 3serie, men med en lamboghini plan som gik lidt i vasken... Og den havde dog 6 pløkker (Jeg tror at det er her at 6pløkker idiotien kommer fraa)


  • #8   18. jul 2018 Vi kan blive enige i at lyden er anderledes end de forrige, men jeg syntes nu stadig at det holder i mine ører - men ja, en smagssag.

    Og ja, det er ikke fordi at BMW og f.eks. Mercedes frivilligt kaster deres V8´ere i graven - dette sker helt i henhold til alle de nye reguleringer osv. Det er bare at nyde det imens det trods alt stadig kører på benzin og ikke batteri. smiley

    Jeg er helt klar over at M-serien startede anderledes, og du tænker formentlig på det projekt med M1? Det gik ikke direkte i vasken, Lamborghini kunne bare ikke følge det til dørs økonomisk så vidt min historik fortæller mig smiley

    Det er bare at nyde disse biler imens vi kan. Inden for X antal år koster de 15-30000 om året i grønne afgifter og benzinen er steget til 20 Kr. literen hvis alt går som "moder EU" vil.


  • #9   18. jul 2018 M3/M4 får ofte kritik for lyden, men jeg synes nu at de lyder helt ok. Det er selvfølgelig en smagssag, men jeg synes at min Audi lyder bedre. En V8 sugemotor der kan tage knap 9.000 omdr/min har bare en anden lyd. Men kedelig synes jeg bestemt ikke en M4 lyder.

    Det med omdrejningerne er noget jeg savner i en M4 (eller nye BMW generelt). Turbo motorer tager typisk ikke så mange omdrejninger. Og kræfterne bliver heller ikke leveret helt så lineært - sådan føles det ihvertfald ikke.


  • #10   18. jul 2018 "Det med omdrejningerne er noget jeg savner i en M4 (eller nye BMW generelt). Turbo motorer tager typisk ikke så mange omdrejninger. Og kræfterne bliver heller ikke leveret helt så lineært - sådan føles det ihvertfald ikke. "

    Der er vi helt enige. Det føles på en anden måde, og det kan mærkes en smule at der pludselig er turboer som leverer, kontra på en sugemotor. Jeg husker da jeg prøvede en E92 M3, der var jeg til gengæld en smule skuffet fordi jeg kom fra en ret kvik 335´er.

    Lyden var fin i den M3 - men trækket var ikke overvældende kontra hvad man kom fra. Generelt syntes jeg at BMW gav sig selv problemer med 335´eren der med mindre modifikationer enten fulgte med eller kørte fra topmodellen som kostede 5-700000 Kr. mere alt efter udstyr.


  • #11   18. jul 2018 Ja, 335i, eller 340i som de hedder nu, gør det virkeligt godt.

    Mht. turbobiler er det langt hen ad vejen et spørgsmål om at ændre sin kørestil, og tilpasse sig den lidt anderledes karakteristisk. Turbo motorer er trods alt overlegne på de fleste punkter.


  • #12   18. jul 2018 jeg også BMW fan, og har selv en BMW, meeeen kvaliteten er godt nok gået ned af med de nye modeller ...

  • #13   18. jul 2018 M4 er seksbenet V6

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #14   18. jul 2018 Allan
    Nej er en række motor, bmw har vidst aldrig lavet nogen v6 motor


  • #16   18. jul 2018 Et øje
    Så ser man vel kun en række smiley


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #17   18. jul 2018 Allan
    Jeg kan også skrive det på en anden måde, de har aldrig smidt dem i deres biler smiley
    Jeg er klar over at de har prøvet at udvikle v6, men de er aldrig kommet i produktion til deres egne biler smiley

    Står der også pænt i dit link
    "Munich engineers admit that they regularly develop and test prototype V-6s, per internal policy, but say the results don't come close to meeting company noise and harshness standards"


  • #18   18. jul 2018 Har aldrig læst selve artiklen, vidste bare de lavede nogen, ikke hvad formålet var.
    Tak for up-daten.


  • #19   19. jul 2018 Det kunne nu være ret fedt hvis de lavede en 4-benet v6'er smiley

  • #20   19. jul 2018 Eller en motor med 2 plejlstænger i hvert stempel smiley

  • #21   19. jul 2018 Ja simpelthen, variable slagvolume, Vtec på krumtappen smiley

  • #22   19. jul 2018 Og 8 ventiler ved hvert stempel

Kommentér på:
BMW M4 syn

Annonce