{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor må man sprøjte med rustbeskyttelse
  • #1   19. jul 2018 Er sku ligeglad om det stinker.. Løft bilen op foran blokken/hus og sprøjt det på. smiley sådan gør jeg da. Brug bukke eller andet. Men slutningen bliver du helt sort i ansigtet også kommer du selv til at stinke en del og din næse bliver fyldt op med rustbeskyttelse smiley smiley

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #2   19. jul 2018 i_ipek
    Man kunne også bare tage en malerdragt og åndedræts værn på smiley
    Så slipper man for at skulle have det lort overalt.

    Nicolaj
    Ved ikke om der stadig er "gør det selv" værksted i sydhavnen?
    Men ellers prøv at giv dem et kald, mener at de har så man kan sprøjte det på..


  • #3   19. jul 2018 Sådan noget orker jeg sku ikke smiley det skal bare går stærkt hehe

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #4   19. jul 2018 Kender det smiley
    Bruger det heller ikke, og ærgre mig over det bagefter, især hvis man har rodet med lak og spartel!


  • #5   19. jul 2018 Spartel bliver man godt skæv af især hvis det er noget 2k haha.. Føler, jeg ikke kan trække vejret med maske på dem med store runde filter smiley

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #6   19. jul 2018 i_pek, når du sidder med ligeså ødelagte lunger som mig, under 40 procent tilbage. Så ville du ønske at du havde brugt maske. Jeg fejer ikke engang mit gulv i værkstedet uden en maske.

  • #7   19. jul 2018 Jeg har slet ikke røget i mit liv. Så jeg ødelægger mine lunger med disse ting fremfor røg. Det er jo nok det samme tænker jeg? smiley men heldigvis er det ikke noget jeg arbejder med til hverdag. Jeg er ikke mekaniker.

  • #8   19. jul 2018 Det er da for dumt ikke lige at bruge en egnet maske den koster 100-150kr i Biltema. Der næst en malerdragt så man ikke er sølet i d i det og så lige et par briller så det ikke kommer i dine øjne.
    Der er intet sejt eller smart i at springe over og dit helbred har ikke godt af det, og jeg køber ikke den med at du ikke jan trække vejret med masken...
    Det samme når folk spartler og maler, det er så dumt og giver konsekvenser senere i livet.
    Og nej røg fra en cigaret er ikke samme som opløsningsmidler fra maling, spartelmasse og rustbeskyttelse uanset hvor meget du udsættes for


  • #9   19. jul 2018 Du skal nok være heldig at finde nogen der vil leje deres lift og værksted ud til det..
    For det sviner jo ad helvede til, både på gulv, lift, alt andet, hvis der ikke er noget udsugning på..

    Ydermere kan man som erhvervsdrivende ikke bare tillade sig alt, herigennem også at lade andre bruge sine faciliteter til at sprøjte med undervognsbehandling, der skal der godkendelse til.
    Men det kan da være at du er heldig at finde en... smiley


  • #10   19. jul 2018 Selvom jeg har eget værksted med lift osv. og arbejder på pladeværksted med at efterbehandle undervognsbehandling osv., ja så vil jeg hellere betale mig fra at få nogle til at gøre det for mig og slippe for svineriet, for det er overALT!

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #11   19. jul 2018 Du kan få KOL (kronisk obtruktiv lungesygdom) uanset om du ryger eller ej, du fremskynder det bare ekstremt meget ved ikke at bruge maske


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #12   19. jul 2018 Men for at svare på spørgsmålet, så glem alt om at leje en lift, enhver erhversdrivende der ikke har tilladelse kan ikke låne dig en lift. Eneste sted er et undervognsbehandlings værksted der er godkendt i forvejen.

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #13   19. jul 2018 Men du kan jo altid fylde bagagerummet med kolde øl og køre til als og opstøve en lift i en lade.

  • #14   19. jul 2018 få det nu gjort ordentligt

    der er en grund til at en undervognsbehandling tager 2 dage minimum

    de skal først have gjort hele undervognen ren for skidt mm. så skal den tøre og næste dag kan de sprøjte den

    får du ikke rengjort den ordenligt og du så smasker tectyl på så har du først rigtigt forseglet et rustangreb, kan godt forstå du vil have det gjort billigt men at gøre det selv vil højst sandsynligt gøre mere skade end gavn


  • #15   19. jul 2018 Thomas k

    Ja du har helt ret så må jeg nok spare en formue sammen til det istedet


  • #16   19. jul 2018 hvis du kalder det en formue så må vi hellere få dig meldt til luksusfælden

  • #17   19. jul 2018 Thomas k
    Syntes da 4500 er en formue


  • #18   19. jul 2018 Især når jeg kan gøre det selv for 500 kr og så kommer der kun leje af lift en time eller to

  • #19   19. jul 2018 #16 ikke alle har masser af penge. Selv 100 kr betyder rigtig meget for en person når man ikke har pengene..

  • #20   19. jul 2018 Det er jo ligeså vigtigt at du også ved hvor på bilen du ikke må sprøjte smiley
    Jeg ved at min bil bla ikke fik i dørstolperne pga selestrammerene men at vores Toyota fik selvom den også har selestrammer smiley
    De forskellige firmaer følger jo modelspecifikke sprøjteskemaer, vores biler er behandlet hos Dinitrol smiley


  • #21   19. jul 2018 Man plejer da kun er gøre det under og i hulrum som skærme osv

  • #22   19. jul 2018 Bestemt ikke, det er jo ikke for sjov at de forskellige firmaer har specifikke sprøjteskemaer til forskellige bilmodeller. Der bliver ikke "bare" sprøjtet undervogn og inderskærme smiley

  • #23   19. jul 2018 Jeg plejer bare at fjerne de propper der sidder ved dørene osv og bare stik den slange i man kan købe ved siden af dinitrol i harald nyborg og sprøjte godt med rustbeskyttelse..

    - plejer at bruge oliebaseret "dinitrol ml" hvis der er en smule eller meget rust også bruger jeg noget tykkere lag der hedder noget med "dinitrol car" tror jeg for at beskytte dinitrol ml.. smiley


  • #24   19. jul 2018 Til panelerne bruger jeg dinitrols gennemsigtig rustbeskyttelse. Altså udvendig af panelerne. Indvendig bruger jeg bare den tynde oliebaseret der kommer alligevel ikke vand der? Fjerner indstigningslisterne og sprøjter i gennem derfra

Kommentér på:
Hvor må man sprøjte med rustbeskyttelse

Annonce