{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.084 visninger | Oprettet:

Nadia N
Nadia N
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 22

Volkswagen up eller Skoda citigo? {{forumTopicSubject}}

Heeej!

Jeg skal snart have en ny bil og kan simpelthen ikke bestemme mig for, om det skal være en Volkswagen up! eller en Skoda citigo :D..

Hvad taler for at vælge VW up og/eller Skoda citigo?
Er der nogle særlige ulemper ved dem?
Hvad er jeres egne erfaringer?
Deres fordele?
Deres sikkerhed?

Skriv endelig! Det vil være en kæmpe hjælp smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Volkswagen up eller Skoda citigo?
  • Nadia N
    Nadia N Tilmeldt:
    jul 2018

#2   24. jul 2018 Tak for svar! smiley Kan du forklare, hvad TSi og GTI er? smiley Har nemlig ikke helt forstand på det..

• Nadia N
    Nadia N Tilmeldt:
    jul 2018

#4   24. jul 2018 Tusind tak! smiley Hvad er det præcist hestekræfter er?

• #5   24. jul 2018 Hestekræfter er motorens styrke.

Tag den du får mest udstyr med i prisen.

Citigoen har den ene fordel overfor up, at bagsmækken er lavet af metal og ikke glas, så når du bakker ind i en postkasse kan du køre videre med bulen, eller få den rettet ud. Gør du det i en up, så skal der ny bagsmæk til.

Jeg tog en citigo fordi den var 20k billigere med det udstyr der er i den end end up og 7 billigere end seat mii.

• #6   24. jul 2018 Gå efter en Hyundai eller Kia som har 7 og 5 års garanti, det er altså guld værd i længden.

• Nadia N
    Nadia N Tilmeldt:
    jul 2018

#7   24. jul 2018 Jeg hælder mere til citigo end VW up.. Men jeg er stadig i tvivl.

• Nadia N
    Nadia N Tilmeldt:
    jul 2018

#9   24. jul 2018 Fair nok.. smiley Nej, det vidste jeg ikke helt. Havde godt hørt om det før, men ellers ikke rigtigt sat mig ind i det smiley

• Nadia N
    Nadia N Tilmeldt:
    jul 2018

#10   24. jul 2018 Kan man køre langt med de biler? F.eks. Til Norge, Spanien el. Lign?

• Nadia N
    Nadia N Tilmeldt:
    jul 2018

#12   24. jul 2018 Ihh tak smiley

• #13   24. jul 2018 Jeg tog lige en sviptur til Hamborg i sidste uge. Gad ikke pille autostolen ud, så den kom også med. Damen og Jeff var i bilen, samt hele hendes oppakning af 5 par sko plus tøj og mit tøj, et pitstop ved McArthurGlen, shopping i Hamborg og shopping ved grænsen på vej hjem. Nej der var ikke plads til et års forbrug af øl, som hvis vi havde taget den store bil, men det gik. Uden at lægge bagsædet ned.

• #14   24. jul 2018 Det er lidt forunderligt folk der ikke har biltypen selv, skal kunne fortælle hvordan den er at leve med...

• Nadia N
    Nadia N Tilmeldt:
    jul 2018

#15   24. jul 2018 Nice! Lyder som en hyggelig tur da :'D

• #16   24. jul 2018 Det var pissedyrt, men også hyggeligt ja. Og den lille racer klarede det fint med et gennemsnitsforbrug på 21 km/l inklusive mortovej, højshastighedssreækning (ja ja, kun 145 km/t, men man skulle jo også kunne snakke sammen :D) køkørsel pga motorvejsarbejde og køre rundt i Hamborg myldretid. Hverken jeg eller damen der er vant til meget størrere og hurtigere biler, beklagede sig over oplevelsen.

• #17   24. jul 2018 Køb en med fartpilot, elruder og A/C (helst klima hvis budgettet rækker) så er du meget godt stillet
    Automatisk lys er et must og regnsensor er rart men Auto lys er vist standard udstyr efter de nye EU regler smiley
    Hvor kører du mest? By eller motorvej, det bør afgøre om du vælger en tsi eller ej smiley Hvis du kører rigtig mange km ville jeg nok smide 5-10.000 efter en lydisolering af hele bilen hos en professionel da det øger komforten en hel del smiley

• Nadia N
    Nadia N Tilmeldt:
    jul 2018

#18   24. jul 2018 Nice kommentar! Tak for det smiley

• Nadia N
    Nadia N Tilmeldt:
    jul 2018

#19   24. jul 2018 Kan up! Og citigo kører langt? Altså rækker de til en køretur til Norge? Aka 5-6-timers køretur i streg? Eller er det dårligt for bilen..?

• #20   24. jul 2018 Sagtens bilen har intet problem, men det er mere anstrengende for chaufførerne at kører langt i en lille bil end en stor hvor komforten er større, men bestemt ikke noget jeg ville have noget imod

Det er det samme som at rejse/flyve langt på økonomiklasse, det er noget man sagtens kan, men det er bestemt ikke så behageligt som at rejse på plus klassen men noget mange gør hver dag smiley

• Nadia N
    Nadia N Tilmeldt:
    jul 2018

#21   24. jul 2018 Super! Tak smiley God sammenligning.

• #22   25. jul 2018 Nu det ikke en up, men stadig en lille pis bil i samme klasse, kørt til Kroatien i et hug, 1600km, intet problem.

profilbillede
  • #23   25. jul 2018 Jeg har selv lige solgt min up 75 HK . 6 år 3 md og 105000 . Total rep en rude . 5 pære . En punktering . Og et ac services ca 2600kr ialt .
    Der er lavet lidt på garantien men det skal men jo ik selv betale

• #24   25. jul 2018 Hvad fik du lavet på garantien, bare lige hvad man måske selv skal være OBS på.

• #25   26. jul 2018 Nye pakninger ved ruderne på døren ,sad ikke pænt i hjørnerne . Et Skjol . Ny vandpumpe . Ledningsnet til stoplygten i bagklappen

• #26   27. jul 2018 Der er nogle der mener vw er et prestige mærke,så jeg er sikker på du får en langt bedre videresalgs pris for folkevognen.men jeg skal ikke gøre mig klog på folkevogns biler

• #27   27. jul 2018 Både Up og Citigo holder prisen skræmmende godt
    Har lige ledt efter en til fruen, endte dog med købe en Aygo da jeg rendte over en 2013 med meget få km på
    Lige nu har Skoda Tour de France modelle der er lækkert udstyret til 114.000 tror jeg det var.

• #29   27. jul 2018 Hvis det var mig havde jeg taget den helt nye Aygo, mere støjsvag, fornuftige sæder og Apple CarPlay/Androids smiley

• Nadia N
    Nadia N Tilmeldt:
    jul 2018

#30   27. jul 2018 Lige pt. hælder jeg mere til en move up! Man får meget mere for pengene, efter hvad jeg har læst smiley

• Nadia N
    Nadia N Tilmeldt:
    jul 2018

#32   27. jul 2018 DK pakken er standardudstyr i move up! Derudover er der knapper på rettet og mere effektivt klimasystem. Tågelygter og større plads i bagagerummet

• #33   27. jul 2018 Af udstyr muligt i up er der vel kun klimaanlæg, fartpilot, bakkamera og parkeringssensor at vælge i mellem? Måske de kan fås med soltag?

• Nadia N
    Nadia N Tilmeldt:
    jul 2018

#35   27. jul 2018 I volkswagendanmark.dk står der, under "move up!" dobbelt bagagerumsbund, easy enten med hukommelse på førersædet, handskerum med klap og omdrejningstæller smiley

• #36   28. jul 2018 Dobbelt bagagerumsbund betyder ikke mere plads. Det er en plade der er i bagagerummet, så det ikke er så dybt, når du så skal bruge hele pladsen, skal du fjerne bunden, så du kan udnytte hele rummet.

• Nadia N
    Nadia N Tilmeldt:
    jul 2018

#37   28. jul 2018 Så er der da også mere rummelighed altså mere plads? ..:'D

• #39   28. jul 2018 Nej, pladsen bliver jo ikke større, men måske mere praktisk. Har en kvindelig kollega som er superglad for det.

Åben den sidste skotøjsæske du har købt, sæt den på højkant, fold en hylde af et stykke papir, sæt papiret i midten af æsken. Æsken er ikke større, men der er lige pludselig en ekstra hylde...

• #40   28. jul 2018 Fordelen ved dobbeltbund er at læssekanten bliver mindre og der ikke bliver en kant når du ligger bagsæderne så det er helt plant smiley Men med dobbeltbund bliver bagagerummet faktisk mindre ved mindre du opbevarer pladen hjemme i garagen smiley

• #41   30. jul 2018 Har selv en Citigo, den har knapper på rettet og er møj lækker. Ingen grund til at smide 20.000 mere på en up da du får næsten alt udstyr i Skodas modeller. VW's app virker også på en skoda hvis det siger lidt om hvor ens de er. smiley

• #42   27. mar 2021 Eneste forskel hvis du spørger mig er lyset i bilen , skoda har det med at det skal være grønt ,hvor up og mii har rødt hvilket jeg syntes er pænere , køre dog citigo ,langt mere udstyr for pengene

Kommentér på:
Volkswagen up eller Skoda citigo?

Annonce