{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.797 visninger | Oprettet:

Moki L
Moki L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

inpotering fra Norge til danmark {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har et lille spørgsmål omkring importering af biler fra Norge, jeg har fundet en Ford Mustang som jeg er blevet rigtig vild med, men hvad ville det engtelig koste at få den hjem? og kan det betale sig? og hvad skal jeg være opmærksom på når jeg køber biler fra norge?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  inpotering fra Norge til danmark
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #1   2. aug 2018 Der kommer moms på, kan næppe betale sig at hente en bil deroppe smiley

• #2   2. aug 2018 Ved import af biler kan man gå ind på Skats side og finde detaljer, der er mange informationer der.
    Umiddelbart ser jeg ingen fidus i at hente en bil fra Norge, det er verdens dyreste land at købe biler i.

• #4   2. aug 2018 Du skal nok undersøge om sælger kan få betalt afgift tilbage, og om han er villig til dette. Hvis det eksempelvis koster en 20-25% i gebyr kan det jo være han ønsker du skal "betale" for dette tab

Når den lander i Danmark, så skal der betales moms og told på bilen

Derefter kører du til toldsyn, får prisen på afgift og betaler denne

Så har du bilen på danske plader derefter smiley

Jeg tror, du får en billigere og nemmere handel ved og hente i Tyskland eller andet EU land uden afgift på bilerne

Men er der tale om en meget speciel model, så er det da måske døje og besværet værd.

Oftest er import bilerne ikke markant billigere end dem du finder med afgift her i landet, men du kan i nogle tilfælde få andre motorer end solgt herhjemme eller mere udstyr end i en tilsvarende dansk bil smiley

• #5   2. aug 2018 Vi har tonsvis af Mustang til salg på Bilbasen skulle da være mærkeligt du ikke kan lide en af dem

• Moki L
    Moki L Tilmeldt:
    aug 2018

#6   2. aug 2018 Har set alle mustangerne på bilbasen men der er altså kun en der er lidt fed, synes dem i andre lande er meget sejere end i danmark

• #7   2. aug 2018 Okay du må have en speciel smag

• #8   2. aug 2018 Men husk nu Peugeot laver jo også biler der er langt federe smiley

• Moki L
    Moki L Tilmeldt:
    aug 2018

#10   2. aug 2018 Jeg har bare fundet federe biler i andre lande som er blevet gjort mere ud af

• #11   2. aug 2018 Du kunne jo også købe en og sætte dit eget præg på den ?

• #12   2. aug 2018 Der er jo naturligvis et noget større udvalg hvis du kigger i Tyskland

Og der findes da en del til under 25.000 euro for en 2015-2016 model.

Så du kan sikkert få en hjem og på plader for en 400.000-450.000 kr for de to mindste motorer. Særligt den mellemste motor er der bedre udvalg af i Tyskland

Du kan helt sikkert også bedre finde en med aftermarket dele på i Tyskland. Men du kan jo også eksempelvis købe den til 415.000 kr og så selv skifte de dele du mener pynter på modellen smiley

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #13   2. aug 2018 Hvad er det der er så specielt og fedt ved den i Norge, kontra de der er til salg her i DK, Sverige eller Tyskland for den sags skyld?

• Moki L
    Moki L Tilmeldt:
    aug 2018

• #15   2. aug 2018 Hvad er dit budget for bilen inkl dansk afgift??

Den koster jo små 400.000 kr, og så kommer afgiften oveni

Så en 750.000-800.000 kr skal du jo nok regne med. Men der er tilsyneladende ikke en 350'er til salg herhjemme med afgift

• #16   2. aug 2018 #2: Norge er ikke verdens dyreste land at købe biler i. Det er Singapore smiley

• #17   3. aug 2018 Tvivler bestemt på, at det kan svare sig, at købe bilen i Norge, hive afgiften ud deroppe, tage den til Danmark og indregistrere den herhjemme.

Jeg undersøgte det for en 3-4 år siden, dog omvendt med bil fra Danmark til Norge. Det kunne på ingen måde økonomisk svare sig.
    Desuden er biler generelt en del billigere i Norge når du kommer op i de større klasser.
    Tjek evt. www.finn.no også træk differencen i kursen på 22% fra..

Som de andre siger herinde er et godt alternativ nok, at kigge syd fra grænsen. Min erfaring er ihvertfald, det bliver dyrt at hive den hjem fra Norge.

• #18   23. sep 2018 Lige for at genoplive denne tråd - Hvis man køber en bil som ikke har været indregistreret på norske skilte men kun kørt race der oppe - kommer der så både told og moms på den eller bare moms eller hvordan?

Kommentér på:
inpotering fra Norge til danmark

Annonce