{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.823 visninger | Oprettet:

Mærkelig klik lyd fra venstre forhjul. {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Det drejer sig om min Ford Focus mk3 diesel fra 2014.

Jeg har lidt over længere tid hørt på en møg irriterende lyd på bilen og aner virkelig ikke hvad det kan være smiley

Lyden kommer fra venstre forhjul.

Her i fredags løftede jeg bilen og pillede tingene fra hinanden, bremser osv. ingen ting at se og ankerpladen går heller ikke på. Bremserne er fra april 2018, så det kan umuligt være dem. Der er ingen sten/søm osv i dækket og dæktryk er som det skal være.

Det er lidt svært at beskrive den irriterende lyd, men starter fra ca. 10km/t og op efter. Lyden bliver så svær at hører på motorvej og at bilen samtidig er på papegøjeplader, så der er kabine støj.

Men det lyder som om at en sten (metallisk) sidder i dækket, og nogen gange forsvinder lyden og kommer kort igen når man kører. Det er sgu mærkeligt og har aldrig hørt sådan en lyd før smiley

Så er der nogen der måske har en lille anelse hvad det kan være?

Og ja, ved det godt (Fejl og reparationer dagligt)..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mærkelig klik lyd fra venstre forhjul.
  • #1   6. aug 2018 Dit trækakselled ude ved hjulet.

    Havde en bekendt ude i onsdags i en mondeo.
    Hun kunne ikke lokalisere lyden, men det kunne jeg, og det var bare på en mondeo men også fra venstre forhjul. Men lyden var der ikke når man drejede.


  • #2   6. aug 2018 Okay smiley

    Virker bare utroligt at det led allerede skulle gå i stykker smiley

    Men jeg har lyden på både ligeud, venstre og højre.

    Men tak for rådet! Ved du om låsen er med en klipstang eller om det en overskåret låsering?

    Er termoplast eller gummi bedst på et nyt knokkel led? smiley


  • #3   6. aug 2018 Forstår så ikke at lyden er sådan på et knokkel led.

    Den burde jo ikke sige noget ved ligeud kørsel, men kun en klong lyd ved drejning. Men lyden er den samme uanset hvad man gør smiley

    Har også prøvet at slukke bilen imens man kører og i frigear og lade bilen trille ved en 80 km/t, stadig samme lyd..

    Så der er sgu mystisk smiley



  • #4   7. aug 2018 Kan kun sige at på den mondeo jeg så på var lyden kun ved ligeud.
    Men når man havde hjulene løftet så kunne man sagtens høre det når man drejede hjulet rundt.
    Jeg havde også stetoskop på ved navet og ved gearkassen, og lyden var højest ved hjulet.
    Både med og uden stetoskop.

    De manchetter jeg monterer er tit i gummi.

    Ved godt et led ofre begynder at larme først når man drejer. I begyndelsen.

    Akslen kunne også give sig lidt op og ned i leddet i den side, det kunne den ikke i modsatte side.

    Og ja mærkeligt når den ikke er ældre som du skriver.


  • #5   8. aug 2018 Buggi Boy :

    Du skal have stor tak! Du havde ret smiley

    Fik den gamle med på en tur da han havde tiden og ja, han kunne også hører den klikke lyd.

    Men dog kunne jeg ikke hører noget som helst når bilen er løftet og man drejer hjulet rundt. Det kommer kun ved belastning og når man drejer første gange til højre. Klik klik klik klik.. Lyder som en omgang bolte i en skål smiley

    Men motor (econetic 105hk), gearkasse og trækakselerne er jo fransk, så de ting kan være skrøbelig ligesom trækakselerne gik for et godt ord på de tidligere Focus modeller.

    Men du skal have tak smiley


Kommentér på:
Mærkelig klik lyd fra venstre forhjul.

Annonce