{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.690 visninger | Oprettet:

Peugeot 308 motoblæser kører konstant. Fejl skulle være en kortslutning {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Har en Peugeot 308 fra 2008. Motorblæseren kører konstant, også når motoren er kold. Kørte i 1,5 time i går, før jeg opdagede det og måtte pille batteriet fra.

Har haft den hos mekanikeren som har målt den og i følge ham, fejler hverken relæet eller temperatur måleren noget og fungere fint.

Hans forklaring var at det må være en kortslutning.

Nogen der har oplevet lignende og kan pege mig i retning af hvor og hvordan jeg skal lede?

Hans anbefaling var at få en elektriker til at lede efter fejlen, men er ikke vild med at han leder i blinde og kan ende op i 2-4K, alt afhængig af hvor lang tid det tager at finde kortslutningen.
Den tid vil jeg gerne bruge selv.

På forhånd tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Peugeot 308 motoblæser kører konstant. Fejl skulle være en kortslutning
  • #1   7. aug 2018 virker dit ac klima anlæg ?. for har oplevet på en del Peugeoter at vis det er gået til eller mangler væske kan styringen af det finde på at lade blæseren køre konstant. også efter bilen er slukket

• #2   7. aug 2018 Ja, AC virker

• #3   7. aug 2018 køre du med ac klimaet tændt hele tiden? prøv at slukket det 5 minutter før du parkeret næste gang og se om blæseren stadig køre efter stop. for vis det er noget med klimaet ac. Vil den tit holde op med at køre blæseren vis man slukker det lidt tid før.

• #4   7. aug 2018 og noget helt andet hade din mekaniker tester på din bil. for vis der er fejl ved klima relæ eller relæ styring til selve blæseren . så lægger der også fejlkoder på det. så udlæset han det ?

• #5   7. aug 2018 Ja, mekanikeren havde testet på den og fandt ingen fejl.

Jeg har haft blæser modstanden ude og den var meget rustet. Fik renset den lidt og nu virker den.

Underligt at testen ikke fangede det

• #6   7. aug 2018 Ja det ikke altid testeren opdager alt. Det har selv prøvet nogen gange. men har også haft hvor der lå fejlkoder på blæser relæ og den modstand der sider foran køleren på dem.

• #7   8. aug 2018 Jeg har et lignende problem med min 206 cc, men det er noget med klimaanlæg, for som freeway skriver, så kører blæseren ikke hvis jeg slukker for klimaanlægget. Når mit klimaanlæg er tændt, kører blæseren også konstant??

Kommentér på:
Peugeot 308 motoblæser kører konstant. Fejl skulle være en kortslutning

Annonce