{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.251 visninger | Oprettet:

Forsikring {{forumTopicSubject}}

Jeg har kørt ind i en bil, der er skade på begge biler. dog overvejer jeg at få lavet min bil selv hos en uden forsikringen blander sig. men han har tænkt sig at melde hans til forsikringen.

Skal jeg betale en selvirisko for at hans bil skal blive lavet, da det er min fejl. eller slipper jeg for denne selvrisiko? eller beløb


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring
  • #2   11. aug 2018 Er det din skyld betales selvrisiko

  • #3   11. aug 2018 Ja det er min skyld, så jeg skal betale en selvrisiko når han får lavet skaden gennem min forsikring?

  • #5   11. aug 2018 Så kan jeg ligeså godt få lavet min bil samtidig når det jeg skal betale selvrisiko en gang.

  • #7   11. aug 2018 Ja har fuld kasko

  • #9   11. aug 2018 #8
    Så hvis det blev som du siger der, så vil der jo blive fusket endnu mere med forsikringer end der gør i forvejen. Har sku ikke hørt noget så dumt før. Bare min mening. smiley god aften


  • #14   12. aug 2018 Erik, dit argument forudsætter, at det er et faktum, at det er pga. selvrisiko, at folk stikker af fra ulykker. Det tror jeg ikke på, det alene er, så derfor tror jeg heller ikke på, at din plan vil virke mht. eliminering af sådanne tilfælde. Dit forslag om at gøre det lovpligtigt at lave ansvarsforsikringer uden selvrisiko vil derfor i min optik blot gøre forsikringer dyrere over en bred kam - og især for os, der ikke laver skader, og som derfor nu nyder godt af en lav præmie til gengæld for en relativt høj selvrisiko.

    Og hvorfor tror jeg så det? Jeg tror, det handler lige så meget om, at folk vil værne om deres skadeshistorik, især på de små skader. Det medfører jo i sidste ende forhøjede præmier for dem - og den effekt vil desuden formentlig være stigende som følge af flere anmeldte skader hos alle selskaber pga. fjernet selvrisiko. Herudover er der faktorer som stolthed, panik, bøvl osv., som ligeledes afholder folk fra at lægge en seddel i ruden på de små skader - parkeringsskader og lignende. På de større skader i større ulykker tror jeg ikke, det er noget reelt ret stort problem, at folk stikker af i det hele taget - og de, der gør, har helt andre årsager hertil, fx udsigt til fængsel pga. deres kørsel, alkohol eller stoffer i blodet osv.

    Så derfor: Lad os da håbe, at dit forslag på ingen måde nogensinde kommer til at blive en realitet! Jeg tør ikke tænke på, hvad mine forsikringer vil stige til, hvis jeg skal til at fjerne selvrisikoen...


  • #15   12. aug 2018 Jeg har været i den situation
    jeg valgte at få det lavet ved forsikringen
    så blev min bil jo også god igen.


  • #17   12. aug 2018 Det er der, jeg tror, du ikke har ret. Fordi det er sådan for dig, er ikke ensbetydende med, at det er sådan for alle - for det vil det givetvis ikke være. Særligt unge bilister, bilister med kun ansvarsforsikring og bilister med skadeshistorik vil blive ramt hårdt at sådan et tiltag.

    Som sagt tror jeg ikke på, det løser problemer af betydning. I hvert fald ikke noget, der står mål med de konsekvenser, det vil få for uskyldige og moralske mennesker, der alligevel ville give sig til kende i en ulykke. Det kan ikke nytte noget at indføre noget, der gavner 10 % af tilfældene, men har negative konsekvenser for de resterende 90 %.


  • #19   12. aug 2018 Hellere gøre det eksplicit, at det er noget, man tror, end at postulere noget, som man burde have holdt sig til blot at tro smiley

  • #20   12. aug 2018 Du kommer til at betale selvrisiko 2 gange . 1 for hans og 1 for din egen bil

  • #21   15. aug 2018 Det burde efter min mening ikke være lovligt, at have selvrisiko på ansvarsdelen, fordi det jo er grunden til at mange stikker af fra parkeringsskader....


    Det burde heller ikke være lovligt at tage penge for at køre med taxa, det er jo grunden til at mange fravælger at køre i en taxa...

    men hov vent, der er jo noget der hedder forretning, det glemte jeg lige smiley


  • #22   15. aug 2018 Det burde også være ulovligt at sælge stegepander, fordi de nogle gange bruges til at slå manden med, hvis han ved en fejl har bevæget sig ud i køkkenet smiley

Kommentér på:
Forsikring

Annonce