{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mazda tigger og hakker
  • #1   14. aug 2018 Det lyder da helt galt. Der kan vel være 4-5 liter olie på sådan en motor. Hvis ikke der er den korrekte mængde vil du opleve at ventiløfterne klikker ret meget. Hvorfor det er tykt olie der kommer ud ved jeg ikke lige og så kun en liter.

  • #2   14. aug 2018 Sådan en er jo kendt for at bruge al olien - og så gå til... Få skiftet olien, og filteret og håb på lejerne ikke har taget skade- hvilket er set mange gange på de maskiner...

  • #3   14. aug 2018 Har nu skiftet olien samt filter har valgt og smide en tyk olie 15-40 på så krydser fingre men den gyldne pakning på ventiltopdækslet hvor lang tid skal den have før man kan tillade sig og starte den ?

  • #4   14. aug 2018 Den motor skal igennem en større renovering... det hjælper ikke at skifte olien.
    Bum basta..
    Det er et yderst kendt problem..
    Få tjekket den på et værksted ... det er du ikke selv i stand til at gøre ..


  • Daner
    Daner Tilmeldt:
    mar 2018

    Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
    #5   14. aug 2018 men den gyldne pakning på ventiltopdækslet hvor lang tid skal den have før man kan tillade sig og starte den ?
    Øøh.. hvad mener du?

    Har nu skiftet olien samt filter har valgt og smide en tyk olie 15-40 på
    15-40 er ikke en tyk olie varm. Medmindre du før kørte med en xx-30
    Prøv 10-60.


  • #6   14. aug 2018 gyldne pakning.

    Er det flydende pakning du mener, så står det nok på tuben.
    Mht olie plejer 10/40 at fungere fint på mine gamle Audier med omkring 400.000km på tælleren.
    Mvh. Gert


  • #7   14. aug 2018 normalt køre jeg med 5-30 som der står man skal og Ja jeg mente flydende pakning bare min mobil der driller lidt smiley

  • Daner
    Daner Tilmeldt:
    mar 2018

    Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
    #8   14. aug 2018 Ok, jamen så er den nye olie lidt tykkere.

    "Gyldne pakning".. smiley smiley


  • Daner
    Daner Tilmeldt:
    mar 2018

    Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
    #9   14. aug 2018 Ved ikke hvor længe du skal vente. Hvis motoren var kold så ville jeg vente ihvertfald 6 timer.

  • #10   14. aug 2018 satte dækslet på klokken 5 og kom lige fra værksted så den var sådan halv lun i det smiley

  • Daner
    Daner Tilmeldt:
    mar 2018

    Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
    #11   14. aug 2018 Hvis den var lunken så en time. Max to. Så gå du bare ud og start den.

  • #12   15. aug 2018 Der er det galt at du ikke passer på din bil, og sikkert ikke ved meget om motorer.

    Alternativt opretter du et emne du selv syntes er sjovt...


  • #13   15. aug 2018 dyb seriøst tag dig sammen prøver og få noget hjælp med min bil købte den for 1 uge siden regnede da ikke med at 2 ventiler gik i går men det er lavet nu

  • #14   15. aug 2018 Seriøst....

    Du køber en bil og piller ventil dækslet af før du tjekker olien. ??


  • #15   15. aug 2018 Nej hvad snakker du om har skiftet 2 ventiler i går olien var bare dårlig oven i købet men bland dig venligst fuldstændig uden om medmindre du rent faktisk kan komme.med noget positivt og kan hjælpe

  • #16   15. aug 2018 Nej det var ikke det du skrev i starten. Og du skrev da at der kun var en liter olie på, og det fandt du ud af efter din reperation.
    Og du skriver i et åbent forum, så hvis du ikke kan tåle modsvar, bør du nok ikke oprette et emne...


Kommentér på:
mazda tigger og hakker

Annonce