{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
782 visninger | Oprettet:

Brugt stationcar 100.000 kr. {{forumTopicSubject}}

Hej,

Vi leder efter en brugt stationcar til omkring 100.000 kr. Vi ønsker en bil, der kan holde så langt som muligt, og undgå alt for mange unødvendige reparationer de første 5-7 år.
Vi har selv kigget på en Skoda Fabia Combi fra 2015 der har kørt 80.000 men også fundet en Toyota Avensis fra 2010 det har kørt 120.000.

Hvilken bil vil I foretrække til den pris, og er der en af de to modeller i vil anbefale udfra dogmet om, at den skal kunne holde længst muligt for så få penge som muligt?

Så længe det bliver en stationcar er størrelsen egentlig ikke så vigtig.
Jeg vil gerne undgå franske biler, som Clio og 207, 308 stationcar.

Tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brugt stationcar 100.000 kr.
  • #1   15. aug 2018 Størrelsen er vel vigtigt, siden det skal være en stationcar.
    Vi har netop købt en Passat 3c, der er masser af plads, kan sågar smide liftkasse og barnevogn ind med hjulene monteret, og derefter lukke klappen - perfekt.


  • #2   15. aug 2018 Ville bestemt ikke købe en 3C hvis det er driftsikkerhed i er ude efter smiley

    En Avensis ville være et fornuftigt bud


  • #3   15. aug 2018 Eneste kriterium er, at det er en stationcar. Så længe det er det, er der plads nok til vores behov.
    Kan konstatere at de små stationcars er billgere end de store. Men hvordan er holdbarheden, og hvad med mit eksempel ovenfor.


  • #4   15. aug 2018 Benzin/diesel? Antal km om året?

  • #5   15. aug 2018 Du har ret. Vigtig info.
    Benzin og ca. 15.000 km om året.


  • #7   15. aug 2018 Okay. Men hvad tænker i om holdbarheden, som er det vigtigste. En fabia fra 2015 eller en Avensis fra 10? Hvad holder længst?

  • #8   15. aug 2018 Sålænge det er en benzinmodel så er Avensisen stort set skudsikker! Fabia er vist også en udmærket bil. Men får bare MEGET mere bil for pengene i Toyotaen af de to du stiller op.
    Hvis jeg skulle tage mine farvede briller af og kigge på dem var mit valg stadig Avensis smiley


  • #10   15. aug 2018 Tak for svar smiley
    Daniel: Vil den også holde længere/være billigere i rep. De næste 7 år, når den er fra 10, og Fabian er fra 15?
    Martin: Tak for linket. Det hjælper meget i min søgning med konkrete ideer. Kan se at den har kørt lidt længere end de andre biler jeg nævner. Hvis vi antager at jeg kører 15K om året, så vil den om 7 år være på 250K. Kører den fint og uden problemer så langt?


  • #11   15. aug 2018 Eneste kendte problem (så vidt jeg ved) er styrboksen til P-bremsen der vist kan blive utæt, nogle har ihvertfald oplevet det men langt fra alle
    Efter faceliftet (12) kom der et facelift med en ny model og hvis din skulle gå i stykker sætter man den nye på så sker det aldrig igen smiley


  • #12   15. aug 2018 Kasper: Er det Avensis du mener?

  • #13   15. aug 2018 Vil ikke mene 250k er noget problem, så længe olieskift osv. bliver overholdt.

  • #14   15. aug 2018 Ja smiley

  • #15   16. aug 2018 Christian - alt kan jo gå i stykker, men det er ikke en bil man skal være nervøs for. Vi har selv en lidt ældre som er fra 2005 og har kørt 300.000. Den kører bare derudaf uden problemer smiley de nyere skulle endda være endnu bedre bygget end den vi har! smiley

    For at svare på spørgsmålet med de 250.000 km så burde langt de fleste biler idag kunne køre så langt. Så længe de bliver serviceret kører langt det meste rigtig mange kilometer idag smiley


  • #16   16. aug 2018 Hvorfor ikke kigge på en Octavia når der sammenlignes med en Avensis?
    En Fabia er en fin bil hvis pladsen rækker til jer, der er fint bagagerum men benpladsen på bagsædet er noget stram. Så prøv det lige af, specielt nutidens børne stole fylder helt åndsvagt meget, især i den periode hvor de skal bagudvendes.

    Nå hvor om alting er så ville jeg til enhver tid vælge en 2015 Fabia fremfor en 8 år gammel Toyota. Snakker vi et ejerskab der løber måske 7 år frem er den jo nærmest antik.
    Så er der valget af motor, ja de gode gamle Toyota motore er driftsikre, men altså ikke videre økonomiske eller inspirerende at køre i.

    Var det mig der skulle have en bil jeg planlagde have i 5-7 år, ja så havde jeg købt en ny Fabia eller Octavia til jeres behov. Renten er lav og man bør jo kigge på de månedlige / samlede udgifter. Både den ene og anden fås i kampagne model til attraktive priser go der kan for få kroner tilkøbes 4-5 års garanti så man kan køre trygt.
    Som alternativ til Fabiaen er der også Rapid som fås i spaceback og sedan. Der er ganske god plads i begge disse.


Kommentér på:
Brugt stationcar 100.000 kr.

Annonce