774 visninger
|
Oprettet:
SEAT LEON DSG7 2010 - Kørt 216.000 km {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Står til at skulle købe ovenstående bil, dog er jeg i tvivl om det, da jeg har hørt om grimme episoder om DSG7 gearkassen.
KOM MED DIN HOLDNING SAMT GODE/DÅRLIGE OPLEVELSER!
Vh. Frederik
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.489
Mener det er DQ200 man skal gå langt udenom, og det er bestemt af momentet fra motoren hvilken model gearkasse der sidder på
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 49 Svar: 3.002
Der er som sådan ikke nogen grund til at gå langt uden om dem.
Der er bare forskel på om det er en oliesmurt kobling eller ej.
aug 2018
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 2 Svar: 7
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 49 Svar: 3.002
Det har aldrig været gearkassen der har været problemet. Det er koblingen
aug 2018
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 2 Svar: 7
+ en Seat Leon fra 2010 som har kørt 216.000. Er den for udkørt, da det er en mindre bil?
aug 2018
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 2 Svar: 7
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 49 Svar: 3.002
okt 2012
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 5 Svar: 332
aug 2018
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 2 Svar: 7
Står med at kunne bytte en Seat Leon TDI 1,6 DSG fra 2010
Med min Lexus is200, sport fra 1999. Med 300.000 på klokken.
Holdninger til det?
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 49 Svar: 3.002
aug 2018
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 2 Svar: 7
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 49 Svar: 3.002
mar 2003
Følger: 43 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 190 Svar: 2.968
sep 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 13 Svar: 102
Ikke nok med de glider i gear, her er en mindre begejstrer ejer af DSG7 https://www.youtube.com/watch?v=YtwRPESDiU0
Tja... så kan du lige runde af med læse disse links
https://bilmagasinet.dk/bil-nyheder/analyse-vw-har-et-problem
https://fdm.dk/node/1477
Så kan du selv konkludere, om du stadigvæk vil have en bil med DSG7
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.960
aug 2018
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 2 Svar: 7
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.382
En diesel eller benzin motor for den sags skylds kan sagtens gå 400.000 km eller endnu mere. Der kan risikere og gå en turbo, egr, partikelfilter eller den slags. Det koster naturligvis nogle penge, men det kan trods alt laves
Med 216.000 km på klokken ville jeg nok også vælge og tjekke undervognen, bærearme, ophæng og den slags. Det kan begynde og vise træthedstegn
Der vil komme nogle ting hen af vejen, også mere end hvis du køber en ny bil med garanti. Men omvendt så er afskrivningen meget lavere end på en ny bil
Sørg for og overholde service interval og skifte olie på gearkassen efter forskrifterne. Så er der mindre risiko for bøvl
Er du det mindste i tvivl om gearkassen er i orden så kig videre eller få en fagmand til og prøve bilen.
Tjek om der er skiftet kobling, styreenhed og lavet opdatering af software. Så mener man fra vag at problemet i 2009-2013 udgaverne er løst
SEAT LEON DSG7 2010 - Kørt 216.000 km