{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.851 visninger | Oprettet:

mads H
mads H
Tilmeldt:
29. nov 2013
Følger: 4 Emner: 14 Svar: 7

vand i helt ny bil. suzuki baleno {{forumTopicSubject}}

Hej bg. Jeg har for 10 dage siden fået min helt nye bil som jeg havde glædet mig til, men jeg opdagede at der lagde meget vand ind e under passagersædet i fredags sugende jeg 4.5 lutter vand op. Mit spørgsmål er så nu jeg skal til forhandleren i morgen hvad har jeg af krav ovs. Håber nogle vil hjælpe mig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vand i helt ny bil. suzuki baleno
  • #1   19. aug 2018 At de udbedrer fejlen ASAP ub selvfølgelig.

  • #2   19. aug 2018 Krav? Kan du uddybe det? Hvilke krav tænker du på?

    Som jeg ser det skal fejlen findes og udbedres under garantien det bør være logik, andet kan jeg ikke se du skulle have krav på smiley


  • mads H
    mads H Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 4 Emner: 14 Svar: 7
    #3   19. aug 2018 Det bare første gang jeg køber helt ny bil og var bare i tvivl om hva jeg skulle forlange ovs


  • #4   19. aug 2018 Forlang at den bliver tæt!

  • #5   19. aug 2018 Forlange den bliver lavet.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #6   19. aug 2018 Du kan forlange at den er tæt, og at du ikke skal pumpe noget vand ud af bilens interiør, du har ikke krav på erstatning eller noget endnu..
    Men du skulle ikke have haft fjernet vandet..


  • Bett`mig
    Bett`mig Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 18 Emner: 5 Svar: 98
    #7   19. aug 2018 4,5 liter vand i en bil under et sæde er absolut ikke noget der skal kunne finde sted.

    Det lyder jo nærmest som om, at der er helt åbent udadtil!..

    Derfor har du alle rettigheder på din side, og du skal absolut bare bruge dem - hvilket vil sige - som allerede tidligere skrevet - at forhandleren skal finde fejlen og udbedre den 100%!

    Find dig ikke i mindre smiley

    Uanset ovenstående - må jeg alligevel lige spørge dig, om du har haft vinduer åbne/andet her under den sidste tids kraftige regnskyl?


  • #8   19. aug 2018 Citat fra Suzuki hjemmeside:
    Suzuki har 3 års garanti eller 100.000 km, hvad der måtte komme først. Skulle der i denne periode opstå en defekt, som skyldes en materiale- eller fabrikationsfejl, vil det blive reparareret på et autoriseret Suzuki værksted uden omkostninger for ejeren. Forudsætningen for opretholdelsen af garantien er, at bilen skal være vedligeholdt efter fabrikkens forskrifter. Det vil sige, at de foreskrevne serviceintervaller og serviceplan, som beskrevet i bilens instruktionsbog, overholdes. Dokumentationen for at dette er overholdt, er bilens garanti- og servicehæfte, hvor diverse eftersyn registreres af værkstedet.
    Læs selv på https://www.suzuki.dk/koebsguide/service-garanti/garantiforhold
    Der er ingen problem, selvfølgelig får du det lavet UB.


  • #9   19. aug 2018 kør den til forhandleren og snak med dem så skal det nok blive fixet. smiley

  • #13   19. aug 2018 de skal sgu lave den og det skal ikke koste dig en krone, bare se at få den af sted

  • #14   19. aug 2018 Havde det været mig, så havde jeg også bedt om at de piller interiør ud og tørrer det hele godt igennem så du ikke står med en rustbunke om 4 år når garantien ER udløbet. Gerne med fotodokumentation til dig så de kan bevise det.

  • #15   19. aug 2018 Når man ser billedet af en nyvasket bil med et par hundrede liter vand rundt om, fristes man til at spørge om alle vinduer var lukket helt til. Det ser godt nok ud til at du har givet den gas med vandslangen da du vaskede den.
    Mvh. Gert


  • #16   20. aug 2018 #14 +1 Det vil direkte påvirke bilen med tid, især i danske forhold.

    Og vel indirekte #15 +1, hvis du selv har kvajet dig, er det lidt anden sag.


  • #17   20. aug 2018 har du haft alle vinduer og døre lukket under vask ?
    lyder umiddelbart usandsynligt at der skulle være så meget vand kommet ind i en ny bil.


  • #18   20. aug 2018 Ja, sørg for at få dokumentation for, at den har været på værkstedet pga. vandindtrængning i kabinen i tilfælde af, der engang skulle opstå en elektronisk defekt, rust eller anden defekt som følge deraf.

Kommentér på:
vand i helt ny bil. suzuki baleno

Annonce