{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
644 visninger | Oprettet:

Værkstedsråd/hjælp. {{forumTopicSubject}}

Hej bg, har fundet ud af min focus st har en utæt manifoldspakning, har fået et tilbud ved skorstensgaard på omkring 4500 for at skifte den enkelte pakning, selve pakningsættet koster kun 700 kr så resten er jo arbejdsløn, men mit spørgsmål lyder så på, kan det gøres billigere hvis man ikke selv skal gøre det? Har ikke pladsen til selv at gøre det og tror ikke der findes gør det selv værksted på fyn mere.

Nogen der fx kan lave det til en god pris eller nogen der kender et værksted som kan? For synes 4500 er meget for at skifte en pakning bare fordi det er svært at komme op til den.

Bilen er en focus st fra 2007.(kan ses på profil)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Værkstedsråd/hjælp.
  • #1   22. aug 2018 Læg den ud på autobutler og opret en annonce

  • #2   22. aug 2018 Har du mod på det er det også en god opgave at begive sig i kast med selv ??

  • #3   22. aug 2018 Autobutler er noget værre lort og får aldrig svar tilbage, Har massere af mod på det men har som sagt hverken lift eller værktøjet til det.

  • #4   22. aug 2018 Du kan virkelig det meste uden lift, en donkraft og noget opklodsning eller et sæt ramper er dog meget rart at have, og du behøver ikke det dyreste værktøj, du kender måske nogle du kan låne af, ellers så brug nogle penge på værktøj som jo holder (for evigt), kan ikke forestille mig at du skal bruge voldsomt meget til at skifte pakningerne, og så ellers en god manual til bilen, evt. Haynes. Og da du skriver at du har mod på det, så er der næsten ikke en undskyldning for at sætte i gang selv!

  • #5   22. aug 2018 Altså der er stort set intet plads på sådan en focus, der skal jo fjernes en masse, det jo ikke bare lige at åbne kølerhjelmen og så løsne 8 bolte, du skal ned og fjerne en helvedes masse for at komme op til den, og har kun en indkørsel af jord til at gøre det i og det ikke så rart at sku ligge og gøre det der med værktøj og alt på jorden..

  • #6   22. aug 2018 Vi er enige om at det ikke er let, men ikke mere umuligt end det kan lade sig gøre hvis man virkelig vil. Og der er en grund til at det er dyrt, der tager nemlig tid, og jeg vil personligt hellere bruge 8 af mine egne time på at fixe det end betale et værksted for 5 timer. Og jeg har nu skiftet lidt af hvert i perlesten..

  • #7   22. aug 2018 Tja, vil også meget hellere gøre det selv men har heller ikke styr på om man kan tage det hele af uden at man skal skifte andre pakninger osv så ville ikke vide helt 100% hvad jeg skulle bestille osv, og det min bil jeg bruger hver dag så har ikke mulighed for at fx vente nogle dage på dele. Vil helst gøre det selv men har bare ikke 100% styr på det, og vil ikke ødelægge noget ved en fejl. Og når jeg ikke har værktøjet eller noget så ender jeg jo ud med at alligevel sku betale det samme som ved mekanikeren.

  • #8   22. aug 2018 Hvor på Fyn er du fra?

  • #9   22. aug 2018 Nørre åby.

  • #10   22. aug 2018 Der er vel nogle værksteder inden for området som ikke koster det store kunne jeg forestille mig, og personligt foretrækker jeg de små værksteder. Odense er nok lidt dyrere.

  • #11   22. aug 2018 Har prøvet at kontakte 2 i nærheden men får ikke svar. og ja odense er nok lidt højere i prisen.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #12   22. aug 2018 Hvis du har kontaktet dem uden svar, så det desværre nok den forkerte måde at kontakte dem på.

  • #13   22. aug 2018 synes prisen lyder meget fair smiley

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #14   23. aug 2018 tag ud til Øster Hæssinge auto og få dem til at lave det uden du ber om et ttilbud så betaler du kun for den tid de bruger og de ved hvad de laver

  • #15   23. aug 2018 Hej der er et` gør det selv værksted` i Harndrup

  • #16   23. aug 2018 M.m kender du adressen på det? eller evt en hjemmeside? bor jo ikke langt derfra.

Kommentér på:
Værkstedsråd/hjælp.

Annonce