{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mercedes som 20 årige ?
  • #1   23. aug 2018 Jada, du kommer nok bare til at betale kassen for det smiley

  • #2   23. aug 2018 Ved godt det er lidt dyrere end andre biler men hvor meget er det om måneden ??

  • #3   23. aug 2018 Jeg havde min w201 2.0D for 5500 i ansvar hos GF da jeg var 21. Alka ville den gang havde 24.000kr årligt og 10.000kr i selvrisiko

  • #4   23. aug 2018 Det ved du kun ved at ringe ind smiley

  • #6   23. aug 2018 Alt er jo relativt, men tjek selskabernes hjemmeside, ofte kan du taste dine data ind og nummerplade og så få en pris

  • #7   23. aug 2018 Ansvars forsikring på sådan en bil burde ikke være dyr, som 20 årig så burde du nemt kunne finde ansvar på en C180 for 8-10.000kr.. den har 90hk og det er jo ikke ligefrem nogen BMW 328i eller Civic type R hvor forsikringer flår hovedet af en bare de hører modellen...

    Du kan godt ringe rundt til forsikringer allerede nu og forhøre dig om priser...


  • #8   23. aug 2018 Trolle P

    Du skriver..

    Indstil dig på at når du har kørt en time i den, vil den kræve en times reparationer , sådan er det bare med gamle /veteranbiler .

    Det er en skam det ikke er fredag,,,,, Så ville min weekend være blevet det bedre...

    Selv har jeg en w201 og en w124 og en w126 i stalden.
    Og jeg ville nu ikke bytte dem for en punto…. og ja du har da ret i at w202 er en rustbombe ligesom fiat og så mange andre mærker...
    Men jeg har nu aldrig brugt så meget tid på reperationer på nogen af dem., men selvfølgelig hvis man købte et lig af en bil eller ikke holdte den med service, så kører det ikke bare, men selvfølgelig er der rigtig mange der ikke hvad hvad service er, og så vil det da være sådan med alle biler.

    Ved i hvert fald at TopDanmark ikke vil kaskoforsikre min W126 eller de andre med en kasko, men kun ansvar pga. alderen.
    Derudover vil jeg nu ikke kalde dem veteran endnu, ikke engang en w123 for så gamle er de jo heller ikke, men fordi staten giver mulighed for at kalde dem klassiske eller veteran, så ser jeg dem ikke for veteran endnu, men sådan ser vi jo så forskellig på tingene.

    Der er blevet lavet rigtig mange lortebiler med tiden, og at der ikke er airbag eller abs, servo osv, var jo noget der var en mangelvare dengang, men man må da bestemt ikke sammenligne dem med nye biler i dag, for gør man det, så aner man ikke sammenhængen, ydermere så ligner alle nye biler jo faktisk hinanden i dag, og det gør da verden en del mere grå og intet sigene.

    Men til trådstarter, du skal nok ikke lige vælge en diesel i de årgange, for de er blevet dyre i vægtafgift, og så syntes jeg ikke man skal gå så meget op i forsikringen, hvis man vælger en diesel..

    Jeg havde kort en w202 til jeg fandt ud af vægtafgiften på knap 10.000,-kr pr. år, og det vil jeg simpelthen ikke give årligt for en bil.
    Og ja en w202 er noget der ruster, som andre mercedeser efter 1994.
    Men det er da fedt nok at du tænker i de baner, prestige er noget man giver sig selv, det kan man ikke umiddelbart overføre til en bil, med mindre man selv lever i de luftlag, for biler er trods alt bare biler, og Mercedes er heller ikke dyre i forhold til så mange andre mærker, jeg har da mødt flere nyere biler end dem du spørger til, hvor enten reservedele er dyre, eller og der er nogen reservedele man slet ikke kan fremskaffe længere.
    Men du kan jo starte med det forsikringsselskab du selv bruger i forvejen, eller spørge det selskab dine forældre bruger, hvis du da stadig bor hjemme.... smiley


  • #9   23. aug 2018 #5 intet køre så godt som en W201, W123, W124 og W140. Ja udstyr er der ofte ikke så meget af men det er uffateligt dejlige pålidelige biler. Motor mæssigt er de ældre gamledags med noget monopoint system men det virker. Dog kan Vacum være drilsk.
    W202 og w210 er rust bunker. Er der helt stille kan man næsten høre dem ruste. Men de køre stadig godt... Efter en times køretur i en så er det eneste man er ærgerlig over at turen er slut og man glæder sig mere til køreturen frem og tilbage end det arrengementer man skal til.


  • #10   23. aug 2018 da jeg var 20 hade jeg en Mercedes 190 2.0d. Den gav jeg 8000 kr for med kasko. Det var ved tryk forsikring dengang. men ellers ring rundt til de forskellige selskaber og hør hvad de vil have for det vel nummer 1.

  • #11   23. aug 2018 W123 er ved og have alderen til veteran, problemet er bare at mange selskaber kræver en ekstra bil og en vis alder på føreren før det kan lade sig gøre og veteranforsikre smiley

    Det nemmeste er nok og finde den model du ønsker, og så ringe rundt og få priser

    Forsikring afhænger meget af alder, bopæl, andre forsikringer osv. Og det er sjældent samme selskab der er billigst for alle


Kommentér på:
Mercedes som 20 årige ?

Annonce