992 visninger
|
Oprettet:
en der har styr på yokohama 1600 challenge {{forumTopicSubject}}
hej folkens.
jeg har altid gerne ville køre banesport.
og nu er det til men jeg kan sku ikke finde hoved og hale i dasu.dk rodet hjemmeside.
er der evt en her inde som selv køre eller har gjort men vil være behjælpelig med at svare på lidt spørgsmål ang opstart for helt ny køre.
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.431
Der kan du se bestyrelsen i køreforeningen, du kan forsøge og kontakte en af dem
Er det til opbygning af en ny bil du har brug for hjælp??
Du kan måske med fordel vælge og købe en brugt racer, så ved du at bilen overholder reglementet hvis den har været ude og køre for nyligt i alt fald. Der er næsten lige kommet en 1600ccm på
Www.motorsporten.dk
Du kan også tit med fordel køre ud og se et par løb, snakke med nogle af deltagerne og få gode råd. Måske nogle ved der kommer en bil til salg efter sæsonen
Held og lykke med projektet
jun 2005
Følger: 4 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 97 Svar: 622
jeg har ikke helt besluttet om jeg selv skal bygge bilen eller købe en der er klar.
men jeg har flere spørgsmål angående licens og lidt andre ting
kunne godt være jeg bare skal sende en mail til en fra bestyrelsen og høre.
har set en del løb men har aldrig snakket med kørene det var en god idé
apr 2018
Så har tit været ude og se race, og der kommer i ny og næ nogle hen og spørger ind til tingene
Måske du også kunne søge på nogle klubber hvor du kan få råd og vejledning
jun 2005
ellers spørger jeg en køre næste gang jeg skal ud og se løb det sker jævnligt jeg er afsted
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 21 Svar: 1.319
Det er en dyr fornøjelse at opbygge en bil, til fornuftige specs. Så kan en anden tage en del af udgiften så fint for mig.
Jeg skal ikke gøre mig klog på om den i linket over er en god forretning eller ej, men den er nok værd at kigge på.
jun 2005
jeg tror det ender med at købe en der er lavet klar.
det ligeså meget for at få lidt informationer angående det praktiske ved løb som nybegynder.
jeg står med alt selv så der er mange ting er huske og med det sprog der bliver brugt i diverse reglementer der der mange ting som glipper
apr 2018
Eksempelvis skulle yokohama svare til noget gruppe N, så en rally eller rallycross bil skal måske bare have anden undervogn og dæk på for og være klar
Der kan også være nogle som har en bil stående de ikke lige har fået sat til salg, eller som skal sælges efter sæsonen
Der er vist race her i weekenden, måske værd og tage ud og se og snakke med deltagerne
Er der egenlig nogen speciel grund til denne valg af klasse??
jun 2005
Tror jeg tager ud og snakker med en køre
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 21 Svar: 1.319
Tænker at det var smart at tage fat i ham.
apr 2018
men regn med der skal en del stumper til, og er høje udgifter når du starter op. Dertil skal du have trailer og bil der kan slæbe det hele, og meget gerne et godt værksted hvor du kan skrue mellem løbene.
det nemmeste er som sagt og få en god snak med nogle er kører i forvejen, der er som regel mange team i motorsport der har en facebook side hvor du kan se mere om deres forberedelser og den slags
du kan også se mere på om hvad økonomi der ville være i og køre legend car, kender ikke så meget til budgetterne, men den er fysisk mindre og kræver derfor også mindre trækker og trailer
ellers er gokart også et sted og starte, hvis man vil have meget race for et mindre budget
jun 2005
der er styr på trailer, bil til at trække det og værksted.
legend car har jeg ikke tænkt på
gokart har ingen interesse
men om ikke andet jeg tager til løb og høre om der er en som har lidt gode råd til en ny
apr 2018
Og fair nok du ikke er til gokart. Var også bare et alternativ hvis man ville billigere i gang
I legend eller yokohama kan du måske også være heldig og leje en bil og køre et løb i
jun 2005
jeg har været ved at kikke på leje af bil det ligger som regel mellem 10-15.000 pr løb
overvejer også meget lidt at starte med klubrally der kan jeg bruge hverdags bilen selvom det ikke helt er det samme
en der har styr på yokohama 1600 challenge