{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
992 visninger | Oprettet:

en der har styr på yokohama 1600 challenge {{forumTopicSubject}}

hej folkens.
jeg har altid gerne ville køre banesport.
og nu er det til men jeg kan sku ikke finde hoved og hale i dasu.dk rodet hjemmeside.
er der evt en her inde som selv køre eller har gjort men vil være behjælpelig med at svare på lidt spørgsmål ang opstart for helt ny køre.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  en der har styr på yokohama 1600 challenge
  • #1   26. aug 2018 Www.yokohamacup.dk

Der kan du se bestyrelsen i køreforeningen, du kan forsøge og kontakte en af dem

Er det til opbygning af en ny bil du har brug for hjælp??

Du kan måske med fordel vælge og købe en brugt racer, så ved du at bilen overholder reglementet hvis den har været ude og køre for nyligt i alt fald. Der er næsten lige kommet en 1600ccm på
    Www.motorsporten.dk

Du kan også tit med fordel køre ud og se et par løb, snakke med nogle af deltagerne og få gode råd. Måske nogle ved der kommer en bil til salg efter sæsonen smiley

Held og lykke med projektet

• #2   26. aug 2018 jo tak jeg har nærstuderet både motorsporten,dk dasu.dk og yokohama,s egen side men det er rodet at finde rundt i smiley
    jeg har ikke helt besluttet om jeg selv skal bygge bilen eller købe en der er klar.
    men jeg har flere spørgsmål angående licens og lidt andre ting
    kunne godt være jeg bare skal sende en mail til en fra bestyrelsen og høre.
    har set en del løb men har aldrig snakket med kørene det var en god idé smiley

• #3   26. aug 2018 Kører ikke selv, men har noget familie der kører crosskart, folkerace og rallycross

Så har tit været ude og se race, og der kommer i ny og næ nogle hen og spørger ind til tingene

Måske du også kunne søge på nogle klubber hvor du kan få råd og vejledning

• #4   26. aug 2018 jeg har søgt diverse klubber den nærmest mig og har med banesport er århus og jeg bor i tarm så der er lidt langt men jeg prøver lige at skrive til en fra bestyrelsen
    ellers spørger jeg en køre næste gang jeg skal ud og se løb det sker jævnligt jeg er afsted

• #5   27. aug 2018 Vil også klart anbefale at købe en der allerede er bygget op, hvis økonomien er til det.
    Det er en dyr fornøjelse at opbygge en bil, til fornuftige specs. Så kan en anden tage en del af udgiften så fint for mig.
    Jeg skal ikke gøre mig klog på om den i linket over er en god forretning eller ej, men den er nok værd at kigge på.

• #6   27. aug 2018 den eneste til salg lige pt hvad jeg kan se er en suzuki swift som hvad jeg kan se er en rimelig populær bil til 1600 challenge nu ved jeg ikke hvor meget der bliver lavet om i forhold til opbygning indeni bilen og side stilling men det er en skod æske at side i hvis men er over 1.60 høj +/- smiley
    jeg tror det ender med at købe en der er lavet klar.
    det ligeså meget for at få lidt informationer angående det praktiske ved løb som nybegynder.
    jeg står med alt selv så der er mange ting er huske og med det sprog der bliver brugt i diverse reglementer der der mange ting som glipper

• #7   28. aug 2018 Der er tit en mulighed for og bygge biler fra andre motorsports klasser op

Eksempelvis skulle yokohama svare til noget gruppe N, så en rally eller rallycross bil skal måske bare have anden undervogn og dæk på for og være klar

Der kan også være nogle som har en bil stående de ikke lige har fået sat til salg, eller som skal sælges efter sæsonen

Der er vist race her i weekenden, måske værd og tage ud og se og snakke med deltagerne

Er der egenlig nogen speciel grund til denne valg af klasse??

• #8   28. aug 2018 Valg af klasse går på 1600 Challenger eller youngtimer fordi det skulle være de billigste at starte med ved banesport
    Tror jeg tager ud og snakker med en køre

• #9   29. aug 2018 Så lige Mirza køre 1600 cup igår på tv2 sport. Kunne ikke helt lure det for troede faktisk han kun kørte legend i år.

Tænker at det var smart at tage fat i ham.

• #10   29. aug 2018 generelt er de klasser hvor bilerne minder mest om standard biler de billigste og kører i

men regn med der skal en del stumper til, og er høje udgifter når du starter op. Dertil skal du have trailer og bil der kan slæbe det hele, og meget gerne et godt værksted hvor du kan skrue mellem løbene.

det nemmeste er som sagt og få en god snak med nogle er kører i forvejen, der er som regel mange team i motorsport der har en facebook side hvor du kan se mere om deres forberedelser og den slags

du kan også se mere på om hvad økonomi der ville være i og køre legend car, kender ikke så meget til budgetterne, men den er fysisk mindre og kræver derfor også mindre trækker og trailer

ellers er gokart også et sted og starte, hvis man vil have meget race for et mindre budget

• #11   29. aug 2018 jeg er med på det er dyrt specielt i opstart.
    der er styr på trailer, bil til at trække det og værksted.
    legend car har jeg ikke tænkt på
    gokart har ingen interesse
    men om ikke andet jeg tager til løb og høre om der er en som har lidt gode råd til en ny

• #12   29. aug 2018 Jeg kender som sagt ikke til budget i legend kontra yokohama

Og fair nok du ikke er til gokart. Var også bare et alternativ hvis man ville billigere i gang

I legend eller yokohama kan du måske også være heldig og leje en bil og køre et løb i

• #13   29. aug 2018 jeg ved heller ikke hvad der evt er af prisforskel
    jeg har været ved at kikke på leje af bil det ligger som regel mellem 10-15.000 pr løb
    overvejer også meget lidt at starte med klubrally der kan jeg bruge hverdags bilen selvom det ikke helt er det samme

Kommentér på:
en der har styr på yokohama 1600 challenge

Annonce