{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.350 visninger | Oprettet:

Isaac R
Isaac R
Følger: 12 Emner: 5 Svar: 16

10 meter park. afgift. Har jeg en sag? {{forumTopicSubject}}

Fik en afgift på 510 kr for en måling på 760 cm.fra vejkant hvor der skal være 10.meter i København. der var ingen gul trekant. okay. jeg kigger på billederne vagten har taget og der er et par billeder af vejen og min bil. Men er det nok til at de kan løfte.bevisbyrden, et par.billeder.og angiveligt en laseropmåling med deres udstyr?

Har jeg nogen som helst chance i retten med min påstand om jeg var over 10 meter.fra vejkanten? Dvs er det nok at de har taget.et.par billeder der på ingen måde viser den præcise afstand og så påstår at der har fundet lasermåling sted?

De kunne i øvrigt ikke give mig bevis for selve lasermålingen. Har allerede klaget og fik ikke medhold. Hvis det holder i retten et par billeder alene der ikke viser afstand på nogen måde så kan de jo stange afgifter ud i øst.og vest da man aldrig kan modbevise deres målinger.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  10 meter park. afgift. Har jeg en sag?
  • Isaac R
    Isaac R Tilmeldt:
    sep 2016

#1   5. sep 2018 Hvordan kan man modbevise deres måling? Hvad gør.i andre når i får en forkert måling smækket på forruden? De kan vel altid påstå at man har flyttet bilen eller målt forkert ikke?

• #2   5. sep 2018 Har du selv haft målebånd fremme da du parkerede bilen....

• #3   5. sep 2018 Selvfølgelig holder det. Og servicemarkeringer er ikke lovpligtigt, men en god service.

• Isaac R
    Isaac R Tilmeldt:
    sep 2016

#4   5. sep 2018 @buggiboy altså det er jo ikke relevant om jeg har eller ikke har. jeg kan ikke selv modbevise deres påstand skal det siges. men det eneste jeg er interesseret i er om brugerne herinde mener hvor god en sag Kbhs Parkering står med. Med en påstået lasermåling som jeg ikke har fået dokumentation for og så nogle billeder af bilen hvor man selvfølgelig ikke kan vurdere den præcise afstand på.

Tænker at der er andre der.har prøvet lignende og er gået i retten. Hvad vil retten sige til det hele? Vil de tage for gode varer i retten, hvad parkering kbh kommer med uanset hvad?

• #5   5. sep 2018 https://fdm.dk/alt-om-biler/dine-rettigheder/parkering/undga-en-afgift-parkering

Ud med bilen igen og mål fra hvor du holder.

Se videoen ved 0:45 og frem og så tager du dit målebånd og MÅLER ud til din bil.
    Der kan du måske godt score noget afstand hvis de har målt forkert og så vil jeg argumentere for at du måske ikke når 10 meter præcis, men er meget tæt på og at du har skridtet af for at være nogenlunde sikker på at du har været 10 meter fra hjørnet.

• #6   5. sep 2018 De har da absolut en god sag imod dig da du har parkeret ulovligt.
    Hvis du vil gå i retten for 510kr så gør det, men forvent at din bøde vil blive markant større inklusiv sagsomkostninger.

• #7   5. sep 2018 ta hjem til dit hjemland smiley

• #8   5. sep 2018 Du har ingen sag, du har intet krav på at få udleveret målingen men de bruger den i retten hvis du vælger at følge den op + du står med sagsomkostningerne når du taber den....

• #9   5. sep 2018 #7 det var da en meget unødvendig kommentar?? Hvordan relaterer denne til trådstarters spørgsmål?

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.877
    #10   5. sep 2018 lad os se de billeder vagten har taget

• #11   5. sep 2018 Det er anden gang han ævler i trådene om parkeringsafgifter, så må han jo læse om reglerne

• #12   5. sep 2018 #11

Det har stadig ingen sammenhæng, du kunne jo også bare holde fingrene fra tasterne hvis du bliver så irriteret og hadsk..
    Det må være fordi du keder dig...

• #13   5. sep 2018 Du taber smiley Betal bøden og tænk dig om næste gang smiley

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

#14   5. sep 2018 #7 og #11 I burde skamme jer... giv en undskyldning og slet jeres perfide kommentarer.

• #15   5. sep 2018 mener der en magen så længe man holder mere end 8.8 meter(så vidt jeg husker)

så må de ikke uddele bøde.
    da man jo ikke skal rende rundt med målebånd og måle, når man parkere

om det er ændret ved jeg ikke, men der var sådan en regl før i tiden.

• #16   5. sep 2018 Jeg fik annuleret en p bøde ved at sende en mail om enheden de brugte til at måle op var kalibreret.

• #17   5. sep 2018 Det er jo små penge se nu bare og få betalt det.. kan aldrig betale sig og bruge tid på.

• Isaac R
    Isaac R Tilmeldt:
    sep 2016

#18   5. sep 2018 Det er bare principielt. De påstår 760cm som jeg ikke havde mulighed for at tjekke da jeg ikke har sådan en lasermåler liggende. Okay tænker i sikkert den er god nok. Men for mig handler det mere om at de skal kunne løfte.bevisbyrden. Det er ret principielt når man har ret til at udstange afgifter i 510krs klassen så mener jeg at et par billeder taget på afstand ikke er nok bevis.

Jeg er jo nok ikke den eneste der har fået sådan en dum afgift hvor man tænker: Skal jeg have målebåndet frem.hver gang jeg parkerer uden at der er afmærkede båse? Og kan parkeringsvagterne nøjes med billeder og påståede målinger med laser(tager jeg for gode varer dog, men man ved aldrig). De kommer med en påstand og så må de jo kunne bevise deres opmåling hvilket de jo ikke gør. Hvordan skal jeg nogensinde kunne modbevise det? Hvem har udstyr til opmåling der klart.viser feks 11-12 meters afstand liggende i bilen?

Der var ikke gul trekant men selvom der var kan denne jo også være placeret forkert. Parkerede jeg for tæt? Højest sandsynligt men det i sig selv er jo ikke nok og hvad med næste gang? Feks hvis der mangler 10-30cm. Skal jeg så også bare acceptere uden videre hvis jeg måler 10.05meter feks ved at tælle skridt eller bruge snor? Det er principielt for mig.

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

#19   5. sep 2018 hvis de ikke kan dokumentere det med de billeder de har sendt til dig, kan de ikke påstå at du har overskredet længden, så lad os da se de billeder de har sendt til dig..

• #20   5. sep 2018 Flyt ud på landet så har du ikke de problemer

• #24   6. sep 2018 Det gør danskere nu også tit

• #25   6. sep 2018 Det må man sige

• #26   6. sep 2018 hvis en dansker ikke har noget og brokke sig over

er hun/han syg smiley

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

#27   6. sep 2018 #23 det er da ikke brok at spørge ind til bevisførelse, synes det er et godt spørgsmål ..

• #28   11. sep 2018 Det er altså _ret_ nemt at se/opgøre forskellen på 7.6 meter og 10 meter... du mangler 2.4 meter.... Det er, umiddelbart, en ret stor forskel. Også stor nok til at man med rette kan påstå at du burde vide at du ikke holder lovligt.

• #29   11. sep 2018 En alm. Kantsten er 1 m.
    kan du ud fra billeder tælle hvor mange kantsten Det er fra bil og ud til vejen? Hvis der da er kantsten

• #30   11. sep 2018 Haha, de kan jo alene ud fra billeder bare tage ud på stedet og måle igen, eller så kan du selv!

Hvor svært kan det være

• Bett`mig
    Bett`mig Tilmeldt:
    maj 2016

Følger: 18 Emner: 5 Svar: 99
    #31   11. sep 2018 Har prøvet nøjagtig det samme. Også med en opmåling på ca. 7.60m. hvor jeg også skrev til Københavns kommune, hvorfor jeg fik bøde, når jeg holdt på god afstand til den 3 kanten afmærkning der lige var blevet fjernet. Jeg havde tidligere holdt der masser af gange.
    Well - overlegent svar om, at afstanden sku være 10 meter ti hjørnet, der forøvrigt var afrundet, så jeg skulle ha' stået ude på vejen og målt op med et målebånd.
    Har flere andre gange fået annuleret bøder, men ikke lige den gang smiley
    Har ikke de bedste tanker om de mennesker efterhånden...

• #32   11. sep 2018 Ved ikke om man kan se fortovet og kantsten hvis man kan mål 1 og gange op med antal så har du afstand

• #33   11. sep 2018 Nej du skal ikke have målebåndet frem, du skal bare sikre dig at du holder mere end 10 m fra diverse( hjørner, fodgængerfelt osv). Hvordan du vil sikre dig er fædselsloven ligeglad med.
    Ligesom den er ligeglad med om dit speedometer viser rigtigt, så må du stadig ikke køre over hastighedsgrænserne.

du vælger selv hvordan du vil sikre dig at være på rette side af reglerne.

• Benny N
    Benny N Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 1 Svar: 8
    #35   11. sep 2018 Sædvanlige pis...
    Du har holdt ulovligt og forsøger nu at slippe for at betale afgiften....
    Hvad sker der med at tage ansvar for sine handlinger???????

• Mogens J
    Mogens J Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Svar: 5
    #36   12. sep 2018 Hvad by er det du taler om? For hvis det er en by hvor Parkeringskontrol Nord er sat på opgaven, så bliver den svær at vinde i retten, for de har beton i hovedet. Jeg vil i det tilfælde klage op til flere gange, Så har de for længst brugt de 510 kr i administration, Så må du da være tilfreds, for så har de ikke fået en pind ud af det på økonomisiden, som jo er målet med de P-bøder.

• Torben L
    Torben L Tilmeldt:
    jun 2018

Følger: 10 Emner: 1 Svar: 1
    #37   12. sep 2018 Du vil ikke få noget ud af at "påklage" afgørelsen, kun at få det "parkeret" mentalt smiley
    Da 10-meterreglen blev indført i København, fik jeg f.eks en bøde for at holde 9,5 meter fra kant...
    Her hvor jeg bor har der været "gul trekants markeringer" som nu næsten ikke er synlige og jeg har tænkt mig at tage det op med "Indre by lokaludvalg" hvorfor jeg vil høre om jeg må henvise til din sag som den af flere ?

• #38   12. sep 2018 Det er egentligt ret simpelt.
    De har myndighed og ret til at give dig en p-bøde. I princippet helt uden dokumentation eller bevisførelse.
    Hvis du føler der er sket en fejl, er det nu dig der skal bevise din uskyld.
    Hvis du ikke kan det, så falder sagen automatisk til p-selskabets fordel.
    Det er sket mange gange, hvor p-vagten ikke har haft beviser, og så er det påstand mod påstand, derfor er de fleste p-vagter gode til at dokumentere deres sag.
    Hvis du kan bevise at du har holdt helt lovligt, har du en god sag.
    Regn med at de har en form for dokumentation på din forseelse, så det er ikke nok at du bare siger imod.
    Som flere har nævnt, så tag et billede af stedet hvor du holdte, sammen med et målebånd, hvor man kan se hvor store fliser/kantsten/skilte er fra hinanden, og derfra kan man snildt udregne afstanden.
    Kan du komme op omkring 9 meter, vil jeg mene du godt kan forsvare et 10 meters øjemål.

• #40   13. sep 2018 Så blev der stille. Patetisk.

• #42   13. sep 2018 Easy4: der er trods alt et stykke fra 1.2 meter "tolerance" og så op til de 2.4 meter der bliver oplyst.

• #44   13. sep 2018 Og igen er de hemmelige dokumenter jo kun en vejledning, ikke lovgivning..

• #45   13. sep 2018 Lovgivningen siger jo 10 meter, derfor nævnes de 10 meter.
    Hvad P-vagterne så arbejder med af tollerencer er en anden sag, og individuelt fra selskab til selskab, men jo, som jeg nævner vil jeg mene at kan han bevise at han er indenfor 9 meter, vil han godt kunne forsvare sin sag, da dette fint går under en visuel tollerence til de lovpligtige 10 meter, som der skal være til et kryds eller tværgående vej.

• #47   24. sep 2018 Easy, ja det er det man kalder præcedens.....

• Bjarne  B
    Bjarne B Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 7
    #48   30. sep 2018 Færdselslovens
    § 29. Standsning eller parkering må ikke ske:
    2) i vejkryds eller inden for en afstand af 10 m fra den tværgående kørebanes nærmeste kant

Det kan vel ikke være så svært og du har bevisbyrden

Kommentér på:
10 meter park. afgift. Har jeg en sag?

Annonce