{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.798 visninger | Oprettet:

Dæktryk peugeot 5008 {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har lige købt den nye peugeot 5008. Den er født med 225/55/18 dæk. Der står nede ved døren at den skal have 2,2 bar hele vejen rundt med normal belastning. Kan det virkelig passe den ikke skal have mere. Der var over 3 bar i da jeg hentede bilen og syntes den virkede meget hård.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dæktryk peugeot 5008
  • #2   10. sep 2018 Hvorfor skulle det ikke passe hvad Peugeots ingeniører har regnet ud? smiley

  • #3   10. sep 2018 Det virker bare lavt i forhold til dækkets str

  • #4   10. sep 2018 Står der om det dæk tryk er til den dæk størrelse på klistermærket?
    Passer det kan du jo altid starte med det tryk også ellers holde øje med slidt på dækket..
    du kan også altid forhøje trykke lidt ca 0,2 bar hvis f.eks de dæk du har på bilen er med bløde dæk sidder og se hvordan køre egenskaberne, dæk slider er..


  • #5   11. sep 2018 Dæktryk i bildøren er altid for lavt, fordi man har taget hensyn til komfort. En dækmand vil altid fylde mere i. Jeg køre 2.8 bar på min 225/40 R18 Seat Leon st. car.

  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.268
    #6   11. sep 2018 ud fra dækstørrelse ville jeg da sige 2.5-2.6 bar , men i disse TPMS tider er man nød til at rette sig efter hvad producenterne skriver hvis man vil undgå fejlmeddelser og lamper og lort der blinker dytter og vræler af en smiley

  • #7   11. sep 2018 Man trykker da bare på bilens kalibrerings funktion. Langt de fleste biler har stadig indirekte tpms via abs.

Kommentér på:
Dæktryk peugeot 5008

Annonce