{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
928 visninger | Oprettet:

eva N
eva N
Tilmeldt:
13. sep 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Disel eller benzin bl {{forumTopicSubject}}

jeg kører i snit 24.500km om året, det i snit 471km pr uge. udaf de 24.500km er de 4000km basseret på 3 ugers ferie syd på med campingvonng om året. Kører hver uge 150km fordelt på 50km om dagen 3dage om ugen, resten er mange små ture , self e der også nogle længre ture( over 200km) men dt langt fra hver uge. Er så meget i tvivl om jeg skal vælge diesel eller benzin. har nu en deisel der kører i snit 14.7pr l giver 2310x2 i ejerafgift pr år afgift, forsikring og tophjælp ialt 10.084kr om året. Har kik på en benziner, den kører ca.15 km pr l 940x2kr pr år i ejerafgift ialt inc afgift, forsikring og tophjælp 8057kr om året. Hvad skal jeg vælge `? gode råd modtages meget gerne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Disel eller benzin bl
  • #1   13. sep 2018 Kører benzineren ca 15 pr liter, eller er den bare opgivet til at gøre det?

  • eva N
    eva N Tilmeldt:
    sep 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   13. sep 2018 Den kører ca 15 ved blande kørsel. Har tjekket bilens data og der står den oplyst til 16.7 km pr l men har snakket med nogle der har samme mærke og model , og de siger regn med 15km pr l Det er em Mazda CX5 2,0

  • #3   13. sep 2018 Havde taget en benzin smiley på 25 km bliver motoren ikke varm og kan ikke rense sit partikelfilter, især ikke om vinteren smiley
    Du vil med tiden få problemer med erg og partikelfilter samt sod hvis du vælger diesel smiley


  • #4   13. sep 2018 Jeg kører som sælger, og købte for to år siden fejlagtigt en diesel-bil for at spare lidt på brændstof. Det er så sat til i partikelfilter og egr-ventiler.

    Jeg kører 45.000 km om året.

    Før havde jeg en benzin - og det skal jeg have næste gang.


  • #5   13. sep 2018 Kommer også an på hvilken diesel maskine man køber, nogle har jo kendte svagheder bla erg og dpf hvor andre ikke har, men korte ture tager livet af de fleste dieselbiler smiley

  • #7   13. sep 2018 Kan ikke lugte min med Adblue også selvom det er koldt og fugtigt, men vores Avensis stinker til den bliver varm især når det er fugtigt smiley

  • Nicklas H
    Nicklas H Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 5 Emner: 6 Svar: 21
    #8   13. sep 2018 Nu har jeg selv været så dum at købe en mitsubishi lancer i diesel udgave, jeg kører ca. Mellem 15-20,000 km om året. Jeg forventer helt sikkert problemer med EGR og Tilsodning.

    Den grønne afgift er også slem ved ældre diesler. Min er en 1.8 liters og koster 2700 i ejerafgift pr halve år.


  • #9   13. sep 2018 er du i det mindste i tvivl så benzin

    det kan godt være diesel er billigst på lang sigt, nu har jeg lige afleveret min bil på værksted og værkføreren fortalte mig om en dieselbil de har inde lige nu pga forkert kørselsmønster

    ny turbo
    nyt partikelfilter
    et knækket gløderør til følge

    de slipper ikke med under 20.000 kr for den omgang og det er kun fordi ejeren af bilen lader sin kone ligge og tulle rundt i den ned til købmanden og rundt i byen

    nye dieselbiler er sarte over for de småture pga alle de filtre og lort som der bliver krævet i dag pga de skal være ih åh så grønne



  • #10   13. sep 2018 Luk EGR ventiler, lidt Bell Add diesel city i dieselhakkeren, og så ingen problemer smiley

  • #11   13. sep 2018 Jeg kører diesel og har altid sværget til diesel kører 40000 om året men min næste bil bliver nok en benzin og det er fordi diesel biler er dyre i rep og i ejerafgift

Kommentér på:
Disel eller benzin bl

Annonce