{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.744 visninger | Oprettet:

Er mit batteri klappet sammen? {{forumTopicSubject}}

Har lige købt en havetraktor, den vil ikke starter, ham jeg købte den af ment at batteriet var dødt.
Når jeg sætter oplader på, viser batteriet helt ladt op, spørgsmålet er nu!! Vil det også slå sådan ud hvis batteriet var klappet sammen ? Eller vil det så vise på laderen at det var helt dødt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er mit batteri klappet sammen?
  • #2   18. sep 2018 Vores Toyota har lige fået nyt batteri, det var (iflg batteritesteren) 98% opladet men havde kun 48% af kapaciteten tilbage
    Vores startede dog men du kunne ikke slippe P-bremsen før den havde stået med forhøjet tomgang i et øjeblik

Er din havetraktor 12V? I så fald kan du jo bare prøve et bilbatteri smiley

• #3   18. sep 2018 12 v
    Kan jeg prøve at sætte startkabler til den fra mit bil batteri ?

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.877
    #4   18. sep 2018 hvis du er sikker på det er 12 volt begge 2 så ja..

• #5   18. sep 2018 Jep det kan du smiley
    Som sagt. bare vær sikker på det er 12v, evt smid et billede herind af batteriet.

• #8   18. sep 2018 Easy 4 det er da ligegyldigt om så du sætter et 10.000ah batteri på fra et solcelle anlæg, bare det kun er 12v spænding, så er det jo blot et spørgsmål om hvor længe starteren kan dreje rundt om det er et lille scooter batteri på 10ah eller et dieselbilsbatteri på 100ah.

• #9   18. sep 2018 Enig, jeg har brugt vores 12V 225 ah batteri (fra mobil højttalervogn) til at starte atv'en og havetraktoren mange gange smiley Har også haft det med ude til en vens bil hvis generator stod af, og han kørte hjem (25-30 km) uden at det løb tør smiley

• #10   19. sep 2018 Hej
    Check syrevægtene på alle celler. Hvordan ligger de?
    MVH KP

• #13   19. sep 2018 12: Det er dig der snakker om ladning, i #3 som du kommenterer på, spørger han blot om han kan få starthjælp fra en bil, hvilket han sagtens kan, så længe det hele er 12v, så er størrelsen på batteriet udelukkende et spørgsmål om hvor længe han kan forsøge at starte bilen, eller som Kasper J snakker om, at sætte det på en bil med defekt generator og forlænge tiden den kan holde motoren kørende og forsynet med strøm til tændingsanlæg mv.

• #17   20. sep 2018 #15
    For mig at se, så kommenterer han på Kasper J´s indlæg om at gi den startstrøm med bilen.
    Desuden så er jeg ikke med på hvad du mener med "strømbegrænsning" ved at parralelforbinde 2 batterier?
    Desuden har de fleste der har en lader, sandsynligvis en "intelligent" ala Ctek der selv afpasser hvor meget den fyrer op under batteriet, når den lader, så der må du lade et 45ah og et 120ah batteri være koblet sammen hele dagen og lade på hvis du vil.

• #19   20. sep 2018 ??

• #21   20. sep 2018 Easy4, hvad er det helt præcist du gerne vil fortælle?
    Om du starter en scooter med en 12v diesel lastbil eller forbinder de 2 batterier for at lade dem, så sker der intet ved det.

Mht. dit copy/paste Projekt, så læste jeg trådstarters svar som svar på Kaspers spørgsmål om det var 12v. Men uanset, så er det det samme der gør dig gældende hvad end han vil lade på 2 batterier samtidigt, med én lader, eller han vil give den strøm i form af starthjælp, enten en booster, en anden havetraktor/motorcykel eller lille lastbil, blot det er 12v.

Men uanset hvad, så må vi se om trådstarter i det hele taget vender tilbage til tråden med hvordan det gik og så kan vi rådgive ham videre derfra, for jeg ved snart ikke om vi egentlig er enige, men bare snakker om det samme på forskellige måder.

profilbillede
  • #27   20. sep 2018 Godt vi fik T T på banen med det teoretiske, for jeg kan det kun i praksis smiley

• #29   20. sep 2018 Ja det er vidst ikke andet end ordkløveri, så lad os bare stoppe den her smiley

Kommentér på:
Er mit batteri klappet sammen?

Annonce