{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.348 visninger | Oprettet:

Fuld gas - hårdt for motoren? {{forumTopicSubject}}

Skal snart ned igennem Tyskland på autobahn.
Er det egentlig meget hårdt for motoren at ligge og køre med pedalen i bund hele tiden?
Ved godt det ikke er særlig økonomisk, men tænker lidt om det måske ligefrem er sundt for motoren, da den vel bliver godt renset igennem?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fuld gas - hårdt for motoren?
  • #1   24. sep 2018 Hvis bilen ellers er ordentlig vedligeholdt, så burde det ikke være et problem.

  • #2   24. sep 2018 Jeg ville nok ikke presse den max, da jeg gerne vil kunne komme hjem igen for egen kraft. Der er også forskel på hvor meget der er presset ud af motoren. Er det er 1.4 med 180 hk eller er det en 1.6 med 100 hk.
    Der er ingen tvivl om at motoren bliver renset ud ved max, men det gør den nok også ved 80% udnyttelse.
    Mvh. Gert


  • #3   24. sep 2018 Hej
    Tjo! Prøv. Fortæl hvordan det gik.
    Testede min gamle Vectra C CDTI engang sidste år. Hvor forholde tillod det -fuld anna i ca 20 minutter - ingen problemer der.
    MVH KP


  • #4   25. sep 2018 En ting er om man bør gøre det, af hensyn til bilen. En anden ting er vel om det kan betale sig. Udligner spildtiden ved at tanke oftere ikke gevinsten ved at køre hurtigere?

    Jeg vil nok skulle ind og tanke 1-2 gange i timen hvis jeg gjorde det smiley


  • #5   25. sep 2018 ku den ikke holde til det var den dårlig... smiley

    husk lige de har en del vejarbejde dernede pt og mange steder er der 60-80km/t fartbegrænsning med blitzer fast stående... min tyske makker skal til fuldefest i München og han mente det ville tage noget længere tid end normalt...


  • #6   25. sep 2018 damn et skod program det her, man skriver lige en episode man har været ude for og lægger billede på og kan den ikke lægge det op og sletter alt her man har skrevet sammen med billedet

  • #7   25. sep 2018 Alle de motor jeg har taget livet af er sket ved max fart i længere tid. Så jo det er meget hårdt for en motor. Det kommer self an på km og stand. Men jeg ville personligt aldrig køre bundgas i mere end 15- 30 min.

  • #8   25. sep 2018 Min nabo tøffer meget i sin bil men holder sine service dog kørte han fra Lolland til nord Sjælland og på vej hjem igen til Lolland blinket olie lampen og til sidst lyste så tog han chancen da han regnet med ny motor og kørte hjem . fik bilen på lift og olie si var stoppet men ikke helt, alt sod af tøffe kørsel havde gået løst og fyldt nederste del af bundkar og stoppet si men vi renset den og nyt olie samt filter og bilen køre fint igen og uden mislyde

  • #9   25. sep 2018 skod man ikke kan lægge billeder op igen med app

Kommentér på:
Fuld gas - hårdt for motoren?

Annonce