{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
706 visninger | Oprettet:

Olie {{forumTopicSubject}}


Hej alle 
Jeg har købt en bmw 318i for 2 måneder siden. 
Den mister en del olie. 
Har jo stadig garanti. Første gang skiftede de varmeveksleren, så skete det igen under 1000 km og så lyste olie lampen igen. Så sagde de at det var konsolen. 
Nu fik jeg den tilbage i mandags og har brugt 1/4 af olien.. 
Nogen der ved hvad det kan være?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olie
  • #2   7. okt 2018 kan være flere steder.
    kan være olieskrabe ringe/stempelt Ringer der er slidt.
    det kan være lejer der er slidt, så olien går ud ved hovedleje/krumtap lejer.
    har den en oliekøler af en art. kan den fejle noget,
    det kan være toppakning, så den trækker olie ind i forbrændingen.
    det kan være paraplyer der er utæt,

    dryppe den med olie.for uden og stå med bilen gætte man bare i blinde


  • #3   7. okt 2018 Ja jeg ved det, os rigtigt, det kan være mange ting. Men måske nogen Vidste lidt mere om det. Fordi det anden gang, så kan han gætte løs til de 6 måneders garanti slutter, så bliver det jo mit problem.
    Men overvejer at tage et tjek hos en bmw værksted og så kan de måske finde fejlen?
    Så tage den med forhandleren jeg har købt den hos


  • #4   7. okt 2018 Når du allerede har reklameret over et problem og det ikke er løst, er jeg ret sikker på de skal udbedre det selvom 6 mdr dagen er overskredet smiley


  • #5   7. okt 2018 Okay, det vidste jeg ikke, dejligt at vide. Tak

  • #6   7. okt 2018 Jeg er kun 85% sikker men husk at have noget på skrift om at du har klaget over det inden garantien løber ud smiley

  • #8   7. okt 2018 Det nemmeste og enkleste er at ofre de 1-2timer det tager et BMW værksted at finde den rigtige fejl, enig i at det er forhandlerens problem men så sjovt er det jo altså heller ikke at skulle aflever sin bil i tide og utide, og efter de 6 måneder kan problemerne rigtig starte med en forhandler der nægter at betale mere og ja du har retten på din side men unholdningsværdien er til at overse når han skal tvinges til at hjælpe.

    Mit råd, få funden fejlen evt i samarbejde med forhandleren på et BMW værksted der ved hvad de laver.


  • #9   7. okt 2018 husk og lave en skriftlig klage om problemet inden de 6 måneder er gået
    gerne på mail, så kan de ikke sige de ikke har modtaget den


  • #10   7. okt 2018 Du er heldig hvis de er gået med til at forbedre olieforbruget, for de kunne i princippet som andre forhandler henvise til forskrifterne, hvor mange biler kun køre 1L:1000KM

  • #11   7. okt 2018 Min bliver tom for olie lige inden 1000km. Så det jo ikke kun 1L ?? smiley olie lampen lyser

  • #12   7. okt 2018 Det er ret afgørende om du kan se synlig olie lækage et sted, ellers er det som #2 Dennis har skrevet.
    Forhandleren har sin ret til ikke at gøre mere, hvis han kan bevise at dens forbrug er indenfor bilfabrikantens forskrifter.
    De fleste bilmærker er begyndt at skrive 1L:1000KM for at undgå reklamation, så er de på den sikre side.


Kommentér på:
Olie

Annonce