{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.332 visninger | Oprettet:

Familie gryde {{forumTopicSubject}}

Hey

Vi står og skal have en lille mere, så vi skal have en bil med plads til 3 unger.. alder 0-5 år.. De sidder alle i autostole, den ældste kan dog sidde på en selepude, men helst i hendes alm autostol.

Vi har kigget på biler i 130-160.000kr klasse og fundet nogen stykker, men er der nogen som i kan anbefale mere eller mindre end de andre?

Ford C-max 2013-2014 (ikke sikker på om vi lige kan knibe en selepude imellem de 2 mindstes autostole.

Ford Grande c-max 2013-2014 (7 personers)

Renault senic/grande 2013-2014 (7 personers)
C4 picasso 2013-2014 (7 personers)

NissNissan qashqai +2 2013-2014 (7 personers)

Vi er "mindst" til en fransk bil smiley

Det skal helst være benzin da jeg kun har 30km til arb, og ofte gør et stop midtvejs i et par timer (træning center).

Da vi gerne vil have bilen et godt stykke tid, kigger vi mest efter biler der ikke har kørt mere end 130.000km.

/Mikael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Familie gryde
  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #1   11. okt 2018 Så har du jo allerede valgt en Ford. Nissan er jo delvis Renault. smiley

    Jeg ville tage ud og prøve alle bilerne, selv de franske, for selv at opleve hvor meget plads der egentligt er, hvis du/i ikke allerede har gjort det.


  • #2   11. okt 2018 Kan der ikke blive plads i budgettet til en S-MAX? Alle mine kolleger med 3 børn siger, det er den ultimative familiekasse, når man har 3 børn...

    Regner med, vi selv skal ud at kigge på sådan en, når vores nr. 2 og 3 kommer.


  • #4   11. okt 2018 Hvis man ikke er til franske biler, så er man nok slet ikke til Dacia...

    Kan man få en Touran inden for budgettet? Så er det også et fint bud.


  • #5   11. okt 2018 Hvis du ikke vil have en Grand Scenic, så tænker jeg Smax eller Galaxy...

  • #6   11. okt 2018 Det lyder som om du er i Berlingo segmentet. Ja jeg sagde Berlingo smiley
    Den er blottet for alt "smart" (selvom der er set skrækkelige eksempler med lavprofil), den er 100% praktisk.

    Dobbelt skydedøre i bag, kæmpe bagagerum, god loft højde og 3 gode pladser i bag. Whats not to like?

    Så må din forfængelighed komme i anden række


  • #7   11. okt 2018 What's not to like? Øh... Det faktum, at den udstråler, at man har fået kappet en vis ting og har strippet sig selv for enhver maskulinitet smiley

    Går ikke ud fra, at mange herinde køber biler, fordi de er praktiske, og ikke andet? De køber den "fedeste" bil, der netop opfylder de praktiske krav i stedet - så den vender omvendt smiley

    Det er også derfor, vi satser på S-MAX som erstatning for vores Fiesta, når vores tvillinger kommer. Ikke fordi det er en fed bil i almindelighed, men fordi det trods alt er en af de fedeste biler, der opfylder de praktiske behov, der opstår, når man har 3 børn under 3 år (som i vores tilfælde) smiley

    Man kunne også vælge en Volvo XC90, hvis man syntes, man lige havde 800.000 kr., der stod bil på...


  • #9   11. okt 2018 indtil for ja 3½ år siden var jeg dælme heller ikke til franske biler, havde hørt både ditten og datten om dårlig teknik, elektronik der fejler i tide og utide osv. men da vi så skulle ud og købe ny brugt bil valgte jeg at være åben overfor alle biler og ved en forhandler kiggede vi så på en renault scenic, fik en prøvetur i den og derefter var jeg solgt. sad fantastisk i den og den havde alt det jeg gerne ville have i en bil.
    men jeg var dog stadig noget tilbageholden , den var jo fransk, men tænkte så ok lad det briset el bære,så vi købte den og det har jeg ikke fortrudt. det er nok en af de bedste biler jeg har haft og har godtnok haft et par stk efterhånden.
    er blevet så glad for renault at den næste bil vi skal have sikkert osse bliver en renault


  • #10   11. okt 2018 Fordomme lever i bedste velgående når det gælder biler smiley

  • #12   11. okt 2018 Scenic eller Grand Scenic, ja ved godt det er Renault, men det er i det mindste det bedste af alle de franske mærker.
    Og de har jo lært en del af Volvo i sin tid, og Matra mht børnekontainer, f.eks sådan en Espace 2, er det en af de fedeste børnekontainer der findes smiley


  • #13   11. okt 2018 90% af de en-øjede biler jeg ser, er stadig fransk.

    Så jeg ved godt hvor mine fordomme kommer fra.


  • #14   11. okt 2018 Husk at tjekke bagagerumspladsen i de 7-personers biler du kigger på. Med alle sæder oppe, er der sjældent plads til meget i bag. Hvis du skal have både klapvogn og barnevogn med, kan det være en udfordring.

  • #15   11. okt 2018 Med 3 børn kan det klares uden de bagerste sæder - her er alle de nævnte vist mulige at proppe 3 autostole på række ind i smiley

  • #16   11. okt 2018 3 autostole på en række kræver sgu en bred bil. De fleste har også kun ISO-FIX til to. Men det lyder som om at TS kan nøjes med to plus en selepude.

    Jeg ved ihvertfald at jeg ikke vil kunne få plads til 3 autostole i Tesla'en, som er den største bil jeg har ejet.


  • #17   11. okt 2018 Du har ret i, at der findes mange biler, hvor det ikke kan lade sig gøre. Men faktisk er det tilfældet for stort set alle dem, der nævnes her - dvs. S-MAX, Grand Scenic, Touran osv. smiley

    Jeg kan ikke have 3 autostole i min A6 til gengæld. Så du har ret i, at mange ellers store biler ikke tillader den mulighed.


  • #18   11. okt 2018 OK, så er alt jo godt. Tænkte bare der kunne være et problem i C-Max og Qashqui som TS nævner.

    Mit krav til min næste bil er, at vi skal have plads til autostol og to personer i bag, som skal sidde nogenlunde komfortabelt. Jeg er faktisk overrasket over hvor lidt plads der er i mange crossovers, trods deres ydre mål.


  • #19   11. okt 2018 Jeg tror også, det bliver en udfordring i C-MAX og Qashqai. Her vil man skulle gå på kompromis med nogle ting, såsom autostol til den ældste.

    Du har i øvrigt helt ret mht. crossovers. De er ikke specielt imponerende, når det kommer til plads - især på bagsæderne. BMW og Audi har fx ikke sådan for alvor noget at byde på. Måske en Q7 kunne gå, men ellers...


  • #20   11. okt 2018 #17
    Sikker på der kan være tre på stribe i touran? Mener da kun den har et halvt sæde i midten...

    S-max
    Galaxy
    Sharan


  • #21   11. okt 2018 Touran har 3 sæder bagi. Og de kan endda forskydes hinanden imellem, så der kommer bedre skulderplads. Så det er slet ikke så tosset et alternativ.

  • #22   11. okt 2018 Der er også BMW 2 serie, hedder den ikke grand Tour eller sådan noget, men er nok ude for budget

    Både Seat og Skoda har deres variation af Sharan hvor du formentlig får mere udstyr for pengene smiley


  • #23   11. okt 2018 Evt Peugeot 5008 og 3008, ved dog ikke hvor meget plads der er på bagsædet af en 3008 men den fås med 3 isofix steder smiley

  • #24   11. okt 2018 Tror ikke 3008 er stor nok. Men 5008 er - den er nok bare over budget. I hvert fald den nye model, som er den, jeg har kendskab til. Har en kollega med 3 små børn, der har sådan en.

  • #25   11. okt 2018 Tænker også at på 3008 er de 3 isofix de to ydre sæder og så passager sædet hvilket ikke helt løser problemet...

    Ja ville ikke vælge den gamle 5008


  • #26   11. okt 2018 citat:
    Husk at tjekke bagagerumspladsen i de 7-personers biler du kigger på. Med alle sæder oppe, er der sjældent plads til meget i bag. Hvis du skal have både klapvogn og barnevogn med, kan det være en udfordring.

    husk samtidig lige på at sidder der nogen på bagerste række, kan de komme slemt til skade ved påkørsel bagfra... ja det kan de også på den andre rækker men der er ikke meget plads at gi på den bagerste række... mere hvis man nu skulle være glad for sine børn..


  • #27   12. okt 2018 Vi elsker simpelthen vores Citroën C4GP. Det er klart den bedste og mest alsidige bil vi har haft, og meget stabil med få reparationer.
    Vi har også nr3 på vej, og glæder os over at vi har bilen til opgaven smiley
    Desuden mega hyggeligt at køre på tur med 7 mennesker ombord.


  • #28   12. okt 2018 #21
    Jaa.. men ikke tre lige brede sæder som i Sharan og de andre.. selv ikke i de nye.. de nye autostole fylder helt godt og tænker det bliver rigtig træls med tre på række i en Touran..
    og til jer der snakker bagageplads med alle 7 sæder i brug, så har i helt ret, men det gør jo intet når det kun er for at få 3 hele sæder på midterste række og de to bagerste sæder ikke skal i brug.
    Vores gamle Galaxy her tre hele sæder i midten og et lækkert stort bagagerum når de to bagerste sæder ikke er med! -den store emmaljunga vogn skal hverken skilles ad eller klappes sammen for at stå bagi smiley


  • #29   12. okt 2018 Ja ja, man kan altid købe noget, der er større og vildere. Men det kan sagtens lade sig gøre, uden at man skal op i Sharan eller Galaxy - Touran og S-MAX er fine til formålet smiley

  • #30   12. okt 2018 Jaja.. Det kan også lade sig gøre at leve af vand og havregrød smiley
    Jeg opgav selv på forhånd at forsøge og møve 3 stole ind i midten af den gamle model touran og vi bestemte os for at den var alt for lille til 2 voksne og 3 små børn bare ved et kig ind i den.

    Jeg kan sagtens have undervurderet pladsen i den og skrev det lige så meget for at dem der faktisk har en touran og måske har tre stole i midten af den, kunne byde ind med deres erfaringer. smiley


Kommentér på:
Familie gryde

Annonce