{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.979 visninger | Oprettet:

Varevogne, ladvogn. Med lav vægtafgift? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har tænkt på at købe en varevogn/ kassebil /ladvogn som ekstra bil. Jeg vil godt have den er så billig i vægt afgift så muligt og en prisklasse til maks 25.000kr.
Hvad skal jeg kigge efter? smiley

Har kigget lidt på en T4 da jeg syntes T5 bliver noget dyr i vægtafgift omkring (9000kr). Andre bil mærke har os interesse

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Varevogne, ladvogn. Med lav vægtafgift?
  • #2   13. okt 2018 Det er jo efterhånden ved og være nogle gamle biler dem som kører lav vægtafgift for private

Når vi snakker en 20 år gammel kassebil der muligvis har haft et forholdsvis hårdt liv, ville jeg nok se mere på den enkelte bil end på en generel model.

Alternativt kunne du jo kigge på en veteran, så sparer du på vægtafgift og forsikring. Hvis du har en ekstra bil til hverdag

Toyota har ry for og være evighedsmaskiner, men Nissan patrol kunne også være et godt bud

• #3   13. okt 2018 Det vil jeg lige kigge efter smiley

• #4   13. okt 2018 Du slipper ikke med 9000 kroner om året for en T5'er, hvis den skal være momsfri til privat anvendelse. Min far har en fra 2007, den ville koste over 20.000 kroner om året (!) hvis den skulle køre 100% privat.

Den eneste mulighed er at finde en kassebil fra før 1/6 1998, alt andet er ikke til at betale når den skal bruges privat.

• #8   13. okt 2018 Trolle P: jeg tror, at jeg har en forklaring på den høje pris på sådan en gammel Hiace.

De er vildt populære hos dem der opkøber biler til eksport, og derfor sætter sælger prisen højt, da de ellers bare kan sælge den til eksport. Vi solgte 2 stk fra mit arbejde sidste år, og de var MEGET ringe, vi fik 60.000 kroner for dem.

• #9   13. okt 2018 Skruer du selv? Ellers så glem T4.

• #10   14. okt 2018 #6
    det er jo en Hilux og den er jo udødelig, som der står i teksten har de jo testet den i topgear... smiley

Kommentér på:
Varevogne, ladvogn. Med lav vægtafgift?

Annonce