{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skrottet bil kører igen
  • #1   17. okt 2018 har prøvet det samme, og der er intet at gøre.. skrothandleren har fået en billig bil og tjent lidt på det

  • #3   17. okt 2018 Jeg vil sige det er dokumentfalsk.

  • #5   17. okt 2018 Når jeg skrotter mine biler så vil jeg da gerne have været den sidste der kørte i den.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #6   17. okt 2018 Hvordan kan det være dokumentfalsk? Man sælger sin bil til en skrothandler, som så vælger at lade være med at hugge bilen op eller knuse den. Mange ophuggere sælger biler videre, nogle har endda tilknyttet væksted til det samme.

  • #7   17. okt 2018 Staten bliver da snydt så vandet driver.
    De skal da kun udbetale skrotpræmie til biler der bliver skrottet, da ikke til biler der bliver bygget op igen.
    Måske det er en opgave for Operation X smiley


  • #8   17. okt 2018 En skrotningsattest er jo en kontrakt man laver med miljøstyrelsen. IKKE ophuggeren

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #9   17. okt 2018 Hvem siger at der er udbetalt skrotpræmie? Så længe ophuggeren ikke henter pengene for bilen hos miljøstyrelsen, så er der jo ikke noget falskneri i det? At ophuggeren arkiverer ophugningsattesten lodret, kan man som forbruger ikke gøre mere ved.

    Er det harme over at man evt. har solgt en bil for billigt, at det hele går ud på?


  • #10   17. okt 2018 Det er faktisk ulovligt når der er lavet en skrotningsattest.

    https://www.tveast.dk/artikler/foeler-sig-snydt-af-autoophugger-skrotbil-solgt-videre


  • #11   17. okt 2018 Er det en skrotning aftest eller et papir hvor du få bekræftet at du har fået et beløb for din bil. Der er stor forskel... Min gamle Vectra blev skrotte grundet dårlig udstødning og hul i køler.. Ud over det var den ganske fin. Gad bare ikke bøvlet (prisen på dele) med at lave den eller at sælge den til en privat. Så solgte den til skrot. Skrot handlerne tog så en udstødning og en køler fra en anden bil her var hugget op og lavede bilen. Det hans fulde ret da jeg solgte bilen til ham.

  • #12   17. okt 2018 Kan heller ikke se noget problem i det. så lang tid de ikke hæver skrot penge ved skat for dem.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #13   17. okt 2018 Men hvis skrotningsattesten aldrig bliver indsendt til miljøstyrelsen, som så udbetaler skrotpræmien til ophuggeren, hvor er det ulovlige så henne?

    Så er det en tvist imellem ophuggeren og sælgeren af bilen. Mange ophuggere gør den slags, og mange bliver også oplyst om at bilen kan blive solgt videre, enten hel eller delvis.

    Jeg kan ikke se problemet i det, nogle er blot irriterede over at de solgte deres bil for billigt.


  • #14   17. okt 2018 Jeg har en ven hvis bil blev vurderet til Skrot
    det var en rød Vectra ca. årgang 2000

    den overtog han selv og fik den ordnet så den står som ny stadig væk
    Jeg kalder ham for min bilkammerat og Motorsen han kan lave næsten alting vedr. bil


  • #15   17. okt 2018 #13

    Når du laver en skrotningsattest, så er det miljøstyrelsens bil og ikke ophuggerens.. Faktum er i hvert fald, at hvis der er lavet sådan en attest, så overtræder skrothandleren loven ved at sælge den videre.


  • #16   17. okt 2018 ved ikke om det er ulovligt, men i sommers skrev min makker under på en skrotattest, dagen ringer ophugger og spørger om de må sælge den videre til en der ikke har så mange penge, den havde syn knap et år, men havde brækket to forfjedre.. han aftalte at det måtte de gerne og han fik lidt ekstra penge... de ville ikke bare sælge den uden hans vidende og den hugger er ikke den mest "lovlydige"... smiley

  • #17   17. okt 2018 Det er ulovligt. Er der indgået aftale om skrotning er bilen ude af systemet rent juridisk. Hvis huggeren gør det, så bryder han den underskrevne kontrakt - medmindre han genopbygger og betaler ny afgift. Han må gerne spørge før bilen bliver skrottet om han må sælge den videre eller lave den dog.

  • #18   17. okt 2018 har selv arbejdet på Autoophug. Og ja Hvis bilen kan laves og i okay stand så må de gerne sælge den videre. Så snart du indlevere din bil er det som et bilsalg ikke nødvendigvis et skrot, det er først et skrot hvis huggeren sender papirene ind til trafikstyrelsen.

  • #19   17. okt 2018 #18
    Ikke hvis der er lavet en skrotningsattest, hvor begge parter har skrevet under smiley

    Det er noget andet hvis de bare har købt bilen smiley



  • #20   17. okt 2018 #18
    Din udtalelse harmonerer jo på ingen måde med det som står i artiklen der bliver linket til i #10


  • #21   18. okt 2018 Kontrakt,, hvori består den,,, de fleste er vel bare en fuldmagt....

    Fandt bla. lige denne på nettet.

    https://www.autoophuggeren.dk/Documents/skrotningsattest.pdf

    Så det er vel skrothandlerens bil, når det er ham der har betalt for den, og ikke statens...

    Hvorfor,,, det er jo ham der har betalt for bilen, han søger jo bare skrotnings præmie.
    Vil man ikke have at bilen kører videre så sender man selv papirene til styrelsen når man har fået en skrot attest ved autoophuggeren som er godkendt til at miljøbehandle biler osv.


  • #22   18. okt 2018 Det er stadig ulovligt jf. Miljøstyrelsen, så er den vel ikke længere smiley

  • #23   18. okt 2018 Ikke hvis det er en fuldmagt, skrotpræmie er jo ikke udbetalt fra staten.

  • #24   18. okt 2018 Når du udfylder en skrotningsattest, så skriver du under på bilen bliver skrottet, ikke solgt. Så jo, det er brud på loven smiley

  • #25   18. okt 2018 De fleste bruger fuldmagt, hvis du tjekkede mit link.

  • #26   18. okt 2018 Hermed giver jeg Autoophuggeren.dk fuldmagt
    til at underskrive skrotningsattest for nedenstående bil, der er fri og ubehæftet.

    Hvis du læste det selv, så giver det dem ikke ret til at sælge smiley


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #27   18. okt 2018 Ja, man giver dem fuldmagt til at underskrive en skrotningsattest. Men hvis ophuggeren lader være med at underskrive skrotningsattesten og indsende den, så er bilen jo ikke skrottet? Det ulovlige sker jo først hvis ophuggeren henter skrotpræmien hos trafik/miljøstyrelsen og bilen stadig er på vejen. Det mener jeg også at nogen har prøvet. Det er ulovligt, for der bliver staten snydt.

  • #28   18. okt 2018 #27

    Teoretisk er det ikke huggerens valg om bilen skal ophugges eller ej. Du giver underskrift på, at han må indsende den attest på dine vegne, men uanset hvad, så er det ulovligt smiley

    Huggeren kan jo bare tilbyde at købe bilen på normalvis, så er det jo fint smiley


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #29   18. okt 2018 Sådan som fuldmagten er udformet, så er det også bare en slutseddel på at bilen er solgt til ophuggeren.

  • #30   18. okt 2018 Sådan læser jeg den ikke, men ved ikke om du har set mit link i #10? Der er miljøstyrelsen enig i at det er ulovligt smiley

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #31   18. okt 2018 Sådan læser jeg den. Det er åbenbart et tolknings spørgsmål som meget andet.

    Så længe skrotningsattesten ikke er landet hos miljøstyrelsen, så er der ikke foregået noget ulovligt. Når attesten lander hos miljøstyrelsen, bliver der udbetalt skrotpræmie til ophuggeren, som har betalt bilejeren.
    MEN. Hvis skrotpræmien først er udbetalt fra miljøstyrelsen, og bilen stadig kører videre, så er der svindlet og det er ulovligt. Hvis miljøstyrelsen ikke har udbetalt noget, så er er der ikke svindlet. Er det til at forstå?


  • #32   18. okt 2018 #31

    Jeg vælger at skrotte min bil, hvor jeg tager til ophuggeren og udfylder en skrotningsattest, så skal bilen også skrottes. Det er ikke hans valg om at sælge den videre.

    Er sådan set ligeglad med hvad du mener, for miljøstyrelsen siger noget andet og det er det rigtige smiley

    Du er velkommen til at give dem et kald og få det verificeret.

    Tolker du også dine egne færdselsregler og regner med de er gældende? smiley


  • #33   18. okt 2018 PS.: Har skrevet til FDM for at høre deres tolkning af loven. smiley

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #34   18. okt 2018 Nej, jeg tolker ikke mine egne færdesregler, for jeg har ikke mine egne færdselsregler. Lov er lov og det kan man ikke lave om på. Der står heller ikke noget om i det link du har lagt, at miljøstyrelsen har modtaget skrotattesten på den bil. Så længe de ikke har det, er bilen ikke skrottet?

    FDM tolker også tit tingene på en underlig måde. Jeg glæder mig til svaret.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #35   18. okt 2018 Du skal da være velkommen til at komme med link der beskriver loven.

  • #36   18. okt 2018 Det behøver de heller ikke at have..

    "Miljøstyrelsen har i dag sagt til os, at det ikke er tilladt at sælge en bil videre, når der er lavet en skrotningsattest."

    Bare den er lavet på bilen, så fanger bordet som jeg forstår det, men lad os se om FDM har et bedre bud smiley

    Jeg skal nok give besked når svaret kommer. De er trods alt jurister og ikke randoms som os smiley


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #37   18. okt 2018 Attesten er ikke andet værd end lokumspapir, inden den er kommet ind til miljøstyrelsen.

    Journalisten kan sagtens have taget en del ud af kontekst, det sker tit og ofte for dem.


  • #38   18. okt 2018 Michael

    De skal jo miljøbehandle bilen før der kan udstedes skrotningspræmie.

    Så når du er så påståelig, så må skrothandlere i reglen heller ikke sælge motoren og dele videre..
    Kom nu ind i kampen.

    Har miljøordning for biler først udbetalt præmie på en bil, så kan den ikke komme på gaden igen med mindre der betales ny afgift mm.

    På miljøordningens side er der også en fuldmagt til at man må underskrive en skrotning attest på sidste ejers vegne/dine så det er i reglen ikke anderledes når autoophugger bruger selv det samme.

    Du har sikkert ret hvis det er en aftale blanket fra miljøordning for biler som man underskriver.

    Men som jeg skrev kan man få en underskrift fra ophuggeren når man indleverer sin udtjænte bil, og derefter selv sende registrerings attest ind til miljø ordningen og få sin Skrot præmie direkte derfra, men så får man heller intet ved ophuggeren, men hvis der er diverse mangler som motor og andre ting må ophuggeren gerne bede om betaling for at modtage bilen.

    Måske du skal læse op på det de rigtige steder, så du får mere info end fra bare en artikel.


  • #39   18. okt 2018 Selvfølgelig er bilen kun til skrot hvis der er udfyldt, underskrevet og indsendt en skrotningsattest!

    -Men at sælge bilen til en hugger og underskrive en fuldmagt der giver huggeren ret til at udfylde og underskrive srotningsattesten, er jo ikke ensbetydende med at huggeren gør brug af den mulighed, det står ham da helt frit for smiley


  • #40   18. okt 2018 #38

    Har du selv læst op på det? næppe smiley

    https://www.bilordning.dk/Spoergsmaal-og-svar

    Ophuggeren må ikke tage betaling fordi du har fjernet dele. Den sidste registrerede ejer må fjerne dele før aflevering til ophug.

    #39
    Nej, det gør det ikke. Det er ham der aflevere den til ophugning som bestemmer over køretøjet. Sådan læser jeg det når man indleverer en bil til ophug og udfylder en skrotningsattest.

    Skrotningspræmien fra staten er kun ved miljøgodkendte ophugger, så ved ikke om der er sær regler for dem når der indleveres.

    Det er alle dage ejerens valg om bilen skal skrottes eller ej og ikke ophuggeren.

    Vi bliver aldrig enige, så det tjener intet formål at have diskussionen. Jeg skal nok vende tilbage, når FDM og Miljøstyrelsen har svaret. smiley


  • #41   18. okt 2018 Jamen du VIL jo ikke høre.. smiley du læser jo både den artikel du har linket og det jeg skriver, som du selv har lyst smiley

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #42   18. okt 2018 Men ophuggeren behøver ikke at udbetale den fulde skrotpræmie:

    "Autoophuggeren har dog ret til at fratrække prisen for miljøbehandling og skrotning."


  • #43   18. okt 2018 #42

    Men det har intet at gøre med, at de må fratrække fordi du har fjernet dele? Det ser jeg ikke lige står nogle steder på siden, men kan være jeg har overset det.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #44   18. okt 2018 Men det står et andet sted.

    Hvis der mangler væsentlige dele af bilen, må de godkendte autoophuggere dog gerne tage et beløb som kompensation for den manglende materialeværdi af disse dele. Det er fastsat i bilskrotbekendtgørelsen , at beløbet maksimalt må udgøre: 300 kr. for en motor, 100 kr. for en gearkasse og 100 kr. for en manglende katalysator. Mht. katalysator gælder dette kun, hvis katalysatoren er fjernet inden aflevering af bilen. Katalysatorer blev lovpligtigt for biler i 1989-90, og biler fra før den tid har typisk ikke haft katalysator monteret. I et sådant tilfælde kan autoophuggeren ikke modregne i skrotningsgodtgørelsen for manglende katalysator.


  • #45   18. okt 2018 nu køre jeg jo selv rundt i en der skulle være hugget op, det skal siges at hvis den har været ude af systemet har den nye ejer altså betalt en kæmpe afgift, så det kommer nok an på hvilken bil der er tale om smiley det et kæmpe arbejde men det kan lade sig gøre

  • #46   21. okt 2018 Hos en af de ophuggere jeg bruger meget, står der på papiret, at ophuggeren efter underskrift har fuld råde- og bestemmelsesret over køretøjet.
    Det vil i praksis sige, at han kan lave den på deres værksted, skrotte den og sælge dele, eller sælge den til tredjemand, lige som han lyster.
    Det kan hverken du eller jeg gøre indsigelser imod. Vil man ikke anerkende betingelserne, kan man jo vælge et andet sted.


  • #47   23. okt 2018 Så fik jeg svar fra Miljøministeriet. De må IKKE videresælge bilen og de SKAL udfylde en skrotningsattest.

    Der står også dette på deres hjemmeside

    Den godkendte autoophugger har pligt til at udstede en skrotningsattest og udlevere skrotningsattesten til bilejeren. Autoophuggerne må ikke tage betaling for denne ydelse

    Mail:

    Kære Michael 

    Tak for din henvendelse. 

    På vores hjemmeside står følgende: "Når en bil er afleveret som skrotbil hos en godkendt autoophugger, må bilen ikke videresælges." - Svaret er altså nej. 
    Du kan læse mere om reglerne her:  https://mst.dk/affald-jord/affald/affaldsfraktioner/bilaffald/regler-for-skrotningsgodtgoerelse/ 
    Yderligere information her:  https://mst.dk/affald-jord/affald/saerligt-for-borgere-om-affald/indloes-skrotpraemie-for-din-gamle-bil-og-undgaa-ulovlig-ophugning/ 


    Med venlig hilsen 
    Kristoffer Søderlind Bruun 

    Miljøstyrelsens Informationscenter 
    +45 72 54 44 66 l info@mst.dk 

    Miljø- og Fødevareministeriet 
    Miljøstyrelsen l Haraldsgade 53 l 2100 København Ø l Tlf. +45 72 54 40 00 


  • #48   23. okt 2018 Tilføj gerne det spørgsmål du har stillet dem, ordret.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #49   23. okt 2018 Det ændrer ikke på at bilen først anses som værende skrotbil i det øjeblik skrotningsattesten ligger hos miljøstyrelsen. Indtil da er den kun en almindelig bil.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #50   23. okt 2018 Jeg har skrottet mange biler gennem tiden, og jeg har ALDRIG fået udleveret en skrotattest. Så det vil sige at de ophuggere jeg har brugt åbenbart svindler med den slags.

  • #51   23. okt 2018 Jeg skrev


    Hej 

    Hvis jeg afleverer min bil ved ophuggeren og udfylder en 
    skrotningsattest i samarbejde med dem, er det så tilladt at de sælger 
    bilen videre? 

    Mvh. 
    Michael


    Men for at være sikker, så spørger jeg lige, hvis der ikke udfyldes en ved afleveringen, men kun en fuldmagt. Det står dog direkte på siden, at de har pligt til at udfylde den.


  • #52   23. okt 2018 Discon

    Netop.
    Der er stor forskel på hvad man skriver under på, men det er jo også det folk gør når de forvrider sandheden.

    Fuldmagt eller udbetalt skrotpræmie fra staten, underskrevne.
    Men kan jo bare be om en kopi af attesten når man aflevere bilen.
    Og det tyder det netop ikke at ts har fået gjort, kun interesseret i jyske dollars.


  • #53   23. okt 2018 Michael de har pligt til det hvis de vil have skrotpræmie fra staten.

    Hvad vil du gøre hvis de køber ny bil og giver den gamle i bytte og forhandleren beder dig skrive under på en Skrot erklæring for en tredjepart.
    Bilen vil være værdiløs for en forhandler, hvis har ikke kan aflevere erklæringen til hans Skrot opkøber.
    Det er der nemlig rigtig mange bilforhandlere der netop gør og de er jo ikke skrothandlere.


  • #54   23. okt 2018 De skriver nedenstående på det sidste link

    Hvis du afleverer din gamle bil hos en bilforhandler, skal du træffe en beslutning om bilen er udtjent og skal skrottes, eller om bilen kan sættes i stand og videresælges.

    Hvis du har besluttet dig for, at bilen skal skrottes, er det din pligt at aflevere bilen til miljøbehanding og efterfølgende skrotning. Forhandleren kan på vegne af den miljøgodkendte ophugger modtage din bil og skal udlevere en skrotningsattest. Skrotningsattesten skal være udfyldt og underskrevet af forhandleren på vegne af ophuggeren. Skrotningsattesten er din dokumentation for, at din udtjente bil er modtaget til miljøbehandling. Forhandleren har herefter pligt til at transportere din bil til den miljøgodkendte ophugger. Vær opmærksom på, at en miljøgodkendt autoophugger også kan være en bilforhandler.  

    Det må være ejerens valg om den skal skrottes og ikke forhandler eller ophugger, men vælger man at indlevere til en ophugger, så må det være for at skrotte den. Det kunne godt virke som at ophuggeren udnytter sin position og kun giver en fuldmagt. Jeg afventer dog lige deres svar om den praksis er lovlig


  • #55   23. okt 2018 FDM skriver

    Kære ?Michael


    Det må de ikke gøre.


    Det skyldes at den fuldmagt/tilladelse du giver, er tilladelse til at skrotte bilen og ikke andet.


    Hvis autoophuggeren skal sælge bilen videre kræver det, at du enten giver ham en specifikt tilladelse til dette eller giver ham ejendomsretten.


     

    Med venlig hilsen

     

    Malik Yusuf Yüksel?

    Juridisk assistent?

     

    FDM Rådgivning

    FDM · Firskovvej 32 · 2800 Kgs. Lyngby

    Tlf. +45 70 13 30 40 · raadgivning@fdm.dk  

    www.fdm.dk

     




    ------------------- Oprindelig meddelelse -------------------
    Fra: Michael Roar Nielsen
    Modtaget: 19-10-2018 15:26
    Til: Rådgivningen FDM; RAADGIVNINGEN@FDM.DK
    Emne: Sv.:FDM:03180415

    Hej Frederik

    Hvis man udfylder skrotningsattest eller den fuldmagt de ofte giver, at de må udfylde den på vegne af den registrerede ejer, må de så undlade at udfylde den og sælge bilen i stedet?

    Mvh. Michael


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #56   23. okt 2018 Bilen anses stadigvæk som værende skrotbil i det øjeblik skrotningsattesten ligger hos miljøstyrelsen. Indtil da er den kun en almindelig bil. Når man samtidigt ikke får nogen form for kvittering på at bilen er blevet skrottet, hvad så? Det hele er lagt ud til at man selv skal indsende skrotattesten, men det gør de skrothandlere/ophuggere jeg bruger nemlig selv. Samtidigt laver de jo så et udlæg for bilordningen mht skrotpræmien. Så det er nok der hullet er.

  • Peter P
    Peter P Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Svar: 46
    #57   23. okt 2018 Enig med FDM ... hvis bilen er solgt til skrot må den ikke bruges til andet. Stelnummeret skal afmeldes og bilen hugges op/sælges i bidder til reservedele.

    Ellers er det bedrageri, og jeg vil mene at du har pligt til at politianmelde det.


  • Nils Åge R
    Nils Åge R Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Svar: 1
    #58   23. okt 2018 Hvis du har underskrevet en skrotnings attest så må bilen ikke komme ud at køre igen på vejnettet at en ophugger bruger dele af den er ok men den må aldrig blive gen indreg igen det er dokument falsk så det gør noget

  • Peter P
    Peter P Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Svar: 46
    #59   23. okt 2018 Det er ikke dokumentfalsk, det er bedrageri. Der er ikke noget dokument der er udfyldt forkert, man har ikke rettet sig efter en aftale og det hedder bedrageri.

  • Per Flak G
    Per Flak G Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 12 Svar: 6
    #61   23. okt 2018 Man kan da bare sende et kopi af skrotnings attesten til skat så kan det stoppes den vej omkring ,aftaler er vel til fir at blive overholdt

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #62   23. okt 2018 Hvis man så ikke har en kopi af skrotattesten, hvad så?

  • #63   24. okt 2018 leo nu kan man altså godt købe en skrot vogn ind i systemet igen :') det bare en peberet afgift og kan ventetid

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #65   24. okt 2018 Men mange steder laver ophuggeren et udlæg for bilordningen og henter evt selv skrotpræmien senere.

  • #67   25. okt 2018 #66
    De lægger pengene ud. De får først pengene fra miljøstyrelsen / bilordninge når papirerne er sendt ind


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #69   27. okt 2018 Brian - Der bliver begået masser af forbrydelser i folks biler hvert eneste minut, hvis det er der du vil hen. Folk kører for hurtigt, over for rødt, overhaler inden om og parkerer ulovligt. De forbrydelser vælger folk selv at lave i deres biler.

    Når bilen er solgt, så er det ikke længere din ejendom/ejendel. Folk bliver pigesure over, at ophuggere måske har fundet et hul/en måde at omgåes loven på og dermed tjener en skilling på det. Vel at mærke en skilling man nok selv kunne have tjent.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #71   27. okt 2018 Jeg bliver ikke pigesur over et indbrud, men hvorfor bringe indbrud ind i en debat om biler?

    Nej, spørgsmålet var ikke om det er lovligt eller ej, men om det er normalt eller ej.

    Og JA det er normalt, det ser man tit. Nogle biler kører videre med accept fra den "sidste" ejer, meget få gør det uden den samme accept.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #73   27. okt 2018 Nej, der bliver nævnt forbrydelser med en bil. Det har intet med indbrud i et hus at gøre.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #75   27. okt 2018 Stop nu

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #77   27. okt 2018 Nej, det er langt ude at du bliver ved.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #79   27. okt 2018 Stop, du bibringer ikke med noget manden spørger om alligevel.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #81   27. okt 2018 Fejlagtige oplysninger, hvor?

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #83   27. okt 2018 Hvad står der efter skråstregen? Et det en fejlagtig oplysning, at de omgåes loven? NEJ.

    Så stop nu.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #85   27. okt 2018 Det er der heller ikke noget fejlagtigt i, så stop bare.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #86   27. okt 2018 At du er uenig i mine udtalelser, gør dem ikke fejlagtige.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #88   27. okt 2018 Så gør du det. For det er som at pisse i modvind.

    Hvilke lovovertrædelser syns jeg så er fine? Det må du jo vide alt om lader det til. smiley


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #91   27. okt 2018 Nej, jeg skriver ikke at folk bliver pigesure over at ophuggere bryder loven. De bliver pigesure over at ophuggeren kan tjene penge på en bil, som de selv havde valgt at sælge alt for billigt. Der er en forskel, og kan du ikke se det, så er det ikke mig der er noget galt med.

    Ring du bare til politiet og fortæl dem at du gerne vil anmelde en ophugger for den slags. De dør nok af grin. Fordi de tror du tager pis på dem.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #93   27. okt 2018 Så har politiet da ændret holdning til den slags, det er da kun positivt. Sidst jeg kontaktede dem angående svindel, grinte de og svarede at det kunne de ikke gøre noget ved.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #95   27. okt 2018 Hold op hvor barnligt.

  • #96   27. okt 2018 hej
    Så snakkede jeg med den hugger min makker afleverede hans bil til og han mener selv det er ulovligt at sælge an bil videre, hvor der er skrevet under på en skrotattest..


    han køber nogle biler ved folk og det er så med en købskontrakt..

    og som sagt han er ikke den der ligefrem er korrekt.


    men jeg aner det ikke..


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #98   27. okt 2018 Hold da op, du kan blive ved? Og udfra alderen angivet på din profil er du ældre end mig. Det virker det ikke til.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #100   27. okt 2018 Det kan jeg sagtens, men vælger at lade være. For det her er for langt ude og alt for barnligt for mig...

  • #102   29. okt 2018 Nu har jeg hørt fra Miljøministeriet igen.

    Kære Michael 

    Medmindre det fremgår af fuldmagten, at skrothandleren kan sælge bilen videre, så er det ulovligt. Hvis du har kendskab til, at der er foregået ulovligt videresalg af en skrottet bil kan det meldes til politiet. Hvis muligt må du dog også gerne informere Miljøstyrelsen herom.



    Med venlig hilsen

    Nina Andrea Langseth

     

    Miljøstyrelsens Informationscenter
    +45 72 54 44 66 l info@mst.dk

     

    Miljø- og Fødevareministeriet
    Miljøstyrelsen | Haraldsgade 53 | 2100 København Ø | Tlf. +45 72 54 40 00 | mst@mst.dk |  www.mst.dk

     

     

     

    Fra: Michael Roar Nielsen
    Sendt: 29. oktober 2018 11:51
    Til: Miljøstyrelsens Informationscenter
    Emne: Sv.:Sv.:Skrotningsattest

     

    Hej Kristoffer

    Spørgsmålet var egentlig, at hvis man udfylder en fuldmagt på at skrothandleren må udfylde attesten på dine vegne, må de så sælge den videre i stedet for at skrotte den?

    Mvh. Michael



  • #104   30. okt 2018 Leo P

    Er der ikke skrevet det der skal skrives.
    Ellers læs min kommentar og link i #21 en gang til. (Michael linker selv til selv samme i #25)

    Fordi miljøstyrelsen har en attest der kan bruges, behøver en op hugger ikke at skrotte den, men netop deres attest.
    I mit link giver man fuldmagt til at skrothandlere må underskrive en attest, men ellers er den jo bare en handel, mellem to parter.

    Staten og miljøstyrelsen er til at lukke op og skilde i, for det er jo bevidst at de vil have at seneste ejer skal underskrive, ellers er der ingen godtgørelse ved miljø behandlingen



  • #105   1. nov 2018 Michael, du skriver jo nærmest og spørger "må jeg godt svindle med en bil der er miljøbehandlet og skrottet" og selvfølgelig bliver det jo et nej.
    Men spørger du om der er en måde hvorpå du kan sælge din bil og få 2500kr af en mamd og han så kan vælge enten at skrotte/miljøbehandle den til arkivering, eller om han vil genbruge den på vejen, så vil svaret på det jo også være ja.
    Spørgsmålet er måske om ikke det er en fuldmagt der er skrevet?
    For giver jeg GLS en fuldmagt til at stille pakken på mit dørtrin, så må de da sagtens give mig den i hånden hvis jeg alligevel er hjemme til at tage imod den.


  • #106   1. nov 2018 Jeg har da en del biler jeg har købt med en fuldmagt, da muligheden var der for at de var for ringe at lave i stand, selvom jeg er en privatperson.

  • #107   1. nov 2018 Det betyder blot at jeg har/havde mulighed for at få skrotpræmien udbetalt, selvom jeg ikke har haft bilen synet og i mit eget navn, ligesom huggeren jo heller ikke har.

  • #108   1. nov 2018 Det er mine seneste mails jo ikke. De skriver specifikt, at det skal fremgå at bilen er solgt til xxx. Står der kun at de må underskrive skrotningsattesten, er det ulovligt.

  • #109   1. nov 2018 Michael

    Det er jo netop det der står i mit link, og det du linker til i #25
    Og jeg opfattede det som du ikke var enig, der står jo netop køber og sælger, og sælger giver jo fuldmagt til at skrive under på en attest.

    Hvis det var en regulær skrotning attest, så skal man jo selv skrive under og vise legitimation.
    Min gamle skrothandler brugte bla. Fuldmagter og han stoppede helt med at modtage biler, da miljøstyrelsen valgte at fuldmagter ikke var gode nok til dem, så han fik ikke udbetalingen fra dem på Ca. 60.000 kr. Selv om han havde lage præmien ud til folk.
    Så har tager ikke Skrot biler mere.

    Miljøstyrelsen opfordrer netop at folk skrottee de biler de har stående, men er de ikke sidste ejere så bliver det nærmest umuligt.
    Det har styrelsen helt 100% taget med i deres betragtning.
    Jeg har på et tidspunkt selv oprettet en tråd om problematikken, og selv skrevet med dem om det.

    Jeg skærer Idag selv bilerne op og sælger det jeg kan, og resten ryger til ren Skrot uden præmie.
    Jeg havde en bil hvor jeg kunne få en fuldmagt fra tidligere ejer, men skulle aflevere bilen til skrothandlere uden at få en krone, og selv sende papirerne ind og så ville de bagefter vurdere om jeg kunne få præmien udbetalt.
    Og hvor lang tid ville det tage og det kunne de ikke svare på.
    Hvis skrothandlere skulle afhente bilen ville de have 500 kr. For afhentningen, og ville man selv aflevere, så skulle man jo have prøve mærker til 100 kr. Eller man skulle leje en auto trailer.
    Så miljø har selv sørget for at folk ikke gider bøvlet.
    Tænk engang hvor mange penge de har sparet med deres stunt.
    Så jeg har intet imod at en skrothandler prøver at sælge en bil videre.
    Så om bilen kører videre eller de fleste stumper fra den er jo næsten et fedt.

    Vil man undgå at den kører videre så må man jo selv søge præmien når man afleverer sig bil til Skrot.
    Så har man sit på det rene, hvis man er så ejerbegærlig.


  • #110   1. nov 2018 #108 Hvad mener du er ulovligt?!
    At sælge en bil til 2500kr og at den nye ejer så har valget om han vil bruge den til at syne igen og køre i, eller han vil give den i bytte på en ny bil, eller forsøge at indkassere skrotpræmien efter at have fundet ud af der var en grund til at du ikke ville have mere end 2500kr for den, eller er det det at der kommer et stykke papir ind i billedet der gør det ulovligt?!
    For der er jo stor forskel på om det er en der giver lov til at skrotte, eller en der decideret DIKTERER at den ikke må komme på vejen mere og dengang vi drev autoophug, der var det først når vi havde hævet præmien at bilen ikke måtte forlade pladsen igen, da den så blev anset som værende farligt affald og ikke et transportmiddel længere.


  • #111   1. nov 2018 Læs nu bare de mails jeg har skrevet. Indleverer du en bil til skrot, hvor du skriver under på at de må udfylde skrotningsattesten og intet andet, så er det ulovligt hvis den sælges videre.

    Det skal fremgå at de direkte køber bilen, så er det fint nok.

    Orker ikke yderligere diskussion omkring det, da vi har fået rigeligt med svar fra FDM og Miljøministeriet.

    Hvad der har været tilfældet i #0 situation, ved jeg ikke.


  • #112   1. nov 2018 Michael

    Hvorfor så gå ind i debatten og være så påståelig.

    Trådstarter har ikke lagt et billede at attesten op, og du har lige henvist til #0 igen.
    Vi aner jo ikke hvad det er for en attest han har fået og som han Selv har udfyldt
    Og så deltager han som så mange andre fjolle hoveder IKKE i sin egen tråd eller spørgsmål.

    Har du set et billede af fuldmagten de har på deres eges side. (miljø)
    Jeg har set den, og på denne står der ikke noget om regler og strafferammer.
    Men man skal jo fra begge parters side skrive under på et dokument.
    Og på et dokument bør der nu også stå noget, når de påstår det er ulovligt.

    Hvor mange penge var det lige det forsvandt fra statens satsoulje, og hvor mange sager tror du der kommer frem i den næste tid.
    Er det mon fordi det offentlige ved hvad de selv laver... NOT


  • #113   1. nov 2018 #112

    Der er ingen krav om der skal stå noget om hvad der er ulovligt på et underskrevet dokument.

    FDM og Miljøministeret har bekræftet, at hvis man ikke har givet ejendomsretten til bilen, så må skrothandleren ikke sælge bilen videre i stedet for at skrotte den... Længere er den ikke

    Skriver man udelukkende under på at de må underskrive skrotningsattesten på dine vegne, så er ejendomsretten over bilen ikke givet til skrothandleren.

    Hvad har det med noget at gøre, at penge er forsvundet fra statskassen? Gør det tingene mere lovligt?

    Men hvad folk gør må de jo selv om, men derfor bliver det ikke lovligt af den grund.


  • #115   1. nov 2018 Pingo og Michael

    Jeg linkede først til en som mange bruger, Michael linker til selv samme få indlæg senere.

    Og den bliver der jo netop kommenteret på at det er ulovligt.
    Og nej det er det ikke.
    Da der er sælger og køber.


  • #119   7. nov 2018 Brian

    Det er jo ikke alle skrothandlere der er tilsluttet skrot ordningen, eller er der nu også kommet en lov og ordning om det.
    Dem der er tilsluttet ordningen bliver jo kontrolleret og de betaler jo som alle andre for afhendelse af olie osv. som jo er deres affalds stoffer.
    Dem under miljø ordningen har jo præmie muligheden til deres fordel.
    Bil importørerne og i sidste ende køberne af en ny bil er jo dem der indbetaler til ordningen
    Kan godt se at de skriver at det er ulovligt at aflevere til en ikke godkendt skrothandler.
    Men mig bekendt er det kommunerne der godkender virksomhederne at de ikke sviner.

    Dit link nummer to, kender jeg godt, men har endnu ikke mødt en skrothandler i en omkreds af 90 km. Fra mig der har brugt den, de bruger alle fuldmagter.
    En borger kan jo bare bede om en kopi når de indlevere bilen, og det gør de jo ikke, og jeg vil da mene at det er almen kendt at skriver man under på et dokument så får man også en kopi.


  • #121   7. nov 2018 Jeg tvivler på at du læser hvad jeg har skrevet i tråden.
    Hvorfor mener du så at problemet opstår.
    Jeg ved det er fordi de ikke bruger de attester.
    Som du selv linker til.
    Jeg fandt bare en helt tilfældig på nettet, og dem findes der altså mange af.
    Jeg har selv været i kontakt med miljø ordningen for biler flere gange, og har mail korrespondance med dem.
    Og som jeg skrev så er men på herrens magt hvis man ikke er sidste ejer på reg. Atresten, og det er samme problematik nogle oohuggere har.
    For de er ikke tvunget til at tage bilen hvis det ikke er sidste ejer der står på papiret.
    Derfor har miljøordningen for biler jo også udfærdiget en fuldmagt de selv har udfærdiget, eller er der noget jeg har misset der, for det var det jeg sendte til dem.
    Men op til flere oohuggere vil ikke udbetale præmien på en fuldmagt.
    Vil du så have at man skal video optage dem, for det er altid mundtligt de afviser.
    Og mig bekendt er det ulovligt at video optage folk uden deres viden.

    Så er det jeg skrev længere oppe, så "ophugger" jeg hellere selv en bil hvis jeg kommer ud for det igen, da det giver flere penge, og det jeg ikke kan få penge for har jeg jo ret til at aflevere på affald/genbrug.
    Hvis ophugger skal overleve, skal de Idag være ret store hvis de skal følge anvisninger til miljøet.
    Tvivlet en del på det med miljøet, for der er rigtig mange ting der bliver genbrugt uden om miljøordningen regelsæt.
    Men nogen mennesker har jo bare blind tiltro til myndighederne.

    Det ts spørger om, er som sagt ganske normalt rigtig mange steder.
    At du har en anden mening er da helt okay.


  • #123   7. nov 2018 Læs nu ordentligt, jeg ændre ingenting fordi du har skrevet, jeg har nu skrevet det længere oppe også, men nok svært at forstå for nogle.

  • #125   7. nov 2018 Ja så er det vel det, og så er den vel ikke længere.

    Så du bestemmer at det ikke er normalen til trådstarters spørgsmål.

    Så er alle vel glade.


  • #129   9. nov 2018 Leo

    Gider simpelthen ikke stave det for jer.

    Men faktum er at ts ikke silv deltager, så i aner ikke hvad udfaldet er.

    Det har stadig været normalen, og der bliver brugt fuldmagter, og ikke syatens skrotning attester.
    Hvis i vil blive ved så leg i gerne videre og prøv at søg ved diverse ophuggere, og tjek deres online fuldmagter, og ring til nogle stykker.
    Det er jo det debatten drejer sig om og det er normalen.

    Hvad loven er er noget andet, og om der er brugt den korrekte erklæring/ansøgning om skrotning godtgørelse.
    Ts har jo ikke vist billede af den attest han har under skrevet og fået en kopi af, og er det virkeligt så svært at forstå.
    Så svøm i bare videre jeg er ligeglad.


  • #132   10. nov 2018 Brian H

    Du er fejlagtig i dine oplysninger, bla. om at TS er blevet snydt for udbetalingen med 500 kr. ved at få udbetalt den gamle skrotnings præmie.
    Der må jeg rette dig igen.
    Han skrev at han fik 1700,-kr i 2015.
    Så har han jo fået 200 for meget.

    For i 2015 var skrotpræmien jo fra staten jo desværre kun på 1500,-kr.

    Se gerne nedestående link hvor dette er kopieret fra.

    Hvor stor er godtgørelsen?
    For biler indleveret til ophug efter 1. januar 2017, udgør skrotningsgodtgørelsen kr. 2.200,-.

    For biler indleveret til ophug inden 1. januar 2017, udgør skrotningsgodtgørelsen kr. 1.500,-.

    Autoophuggeren har dog ret til at fratrække prisen for miljøbehandling og skrotning.

    https://www.bilordning.dk


    Find gerne info her ved at i deres link herover, det samme kan du jo gøre i bekendgørelsen, hvori der faktisk står følgende. se især §17 stk 1 og stk 2 i kapitel 5.

    Kapitel 5

    Ikrafttrædelses- og overgangsbestemmelser

    § 16. Bekendtgørelsen træder i kraft den 1. juli 2018.

    Stk. 2. Bekendtgørelse nr. 1394 af 24. november 2016 om opkrævning af miljøbidrag samt udbetaling af godtgørelse i forbindelse med ophugning og skrotning af biler ophæves.

    § 17. Skrotningsgodtgørelse for biler, som er afleveret til skrotning, og hvor skrotningsattesten er underskrevet i perioden fra den 1. februar 2014 til den 31. december 2016, udbetales efter § 8, stk. 1, i bekendtgørelse nr. 293 af 26. marts 2014 om opkrævning af miljøbidrag samt udbetaling af godtgørelse i forbindelse med ophugning og skrotning af biler.

    Stk. 2. Skrotningsgodtgørelse for biler, som er afleveret til skrotning, og hvor skrotningsattesten er underskrevet i perioden fra den 1. januar 2017 til den. 30. juni 2018, udbetales efter reglerne i bekendtgørelse nr. 1394 af 24. november 2016.

    Miljø- og Fødevareministeriet, den 28. maj 2018

    Linket her er kopieret fra nedestående link.

    https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2018/618#id434eafbe-4099-41e5-bb6f-b63cc544aa29

    I selve bekendgørelsen omtales hele tiden skrotningsattest.

    På dette link lige midt i billedet er det link til en fuldmagt.

    https://www.bilordning.dk

    Og i denne omtales fuldmagt som noget der indsendes sammen med en skrotnings attest... ALTSÅ TO TING

    Det er det jeg har poienteret hele tiden,

    Men at nogen ikke vil indse dette, og jeg vil stadig påstå at i det område hvor jeg bor så er det normalen, at man udfylder en fuldmagt, som mange bruger, og i de fleste fuldmagter står der ikke noget om at man ikke må vidersælge bilerne.

    Hvis du kikker på nedestående link, hvor jeg har kopieret teksten længere nede, står der at når der er udfærdiget en fuldmagt OG en skrotningsattest, så er bilen at betragte som affald, men mange bruger kun en fuldmagt.

    Link her hvor du kan læse brevet fra miljø.

    https://www.bilordning.dk/Bekendtgoerelse-mv


    Miljøstyrelsens orientering vedrørende fortrydelsesret i forbindelse
    med udbetaling af skrotningsgodtgørelse.

    Miljøstyrelsen skal med dette orienteringsbrev understrege, at når
    skrotningsattesten er underskrevet af bilejeren og ophuggeren, er bilen defineret
    som affald.
    Det betyder, at den som overtager bilen, f.eks. ophugger eller forhandler, er
    forpligtet til at sikre, at bilen miljøbehandles.
    Ophuggeren, eller bilforhandleren på ophuggerens vegne, erklærer desuden med
    sin underskrift på skrotningsattesten, at motorkøretøjet skal behandles i
    overensstemmelse med Miljøministeriets til enhver tid gældende bekendtgørelse
    om håndtering af affald i form af motordrevne køretøjer og affaldsfraktioner
    herfra.
    Miljøstyrelsen vurderer, at der ikke er grundlag for at fortryde skrotningen, når
    begge parter har underskrevet attesten.
    Den administrative konsekvens er, at Miljøordning for Biler ikke kan annullere en
    allerede indsendt skrotningsattest med henvisning til, at bilen alligevel ikke skal
    skrottes.
    Med venlig hilsen
    Anne Gry Lund
    Jord og Affald
    Miljøstyrelsen


    Brug for mere info.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #133   10. nov 2018 Hov, hvad var nu det?

    "Miljøstyrelsen skal med dette orienteringsbrev understrege, at når
    skrotningsattesten er underskrevet af bilejeren OG OPHUGGEREN, er bilen defineret
    som affald."

    Det var noget nyt, så det vil sige at først når ophuggeren har skrevet under, så er løbet kørt. Det giver i princippet det samme som at bilen reelt set først er skrottet, når papirerne (registreringsattest og skrotningsattest) er hos miljøstyrelsen/bilordningen. Man udfylder jo en helt tom skrotningsattest og skriver under. Så er det jo derefter op til ophuggeren at bestemme bilens skæbne. Eller hvad?


  • #135   14. nov 2018 Syntes nu jeg har skrevet det samme hele tiden.
    Jeg har beskrevet forskellen på en fuldmagt og en regulært skrotningsattest.
    Og det finder folk ukorrekt og betegner som svindel.
    Men kan også selv søge på tingene, for man søger vel på en oohugger, og puf så er der rigeligt men info man kan sætte sig ind i.
    Men det er egentligt total lige gyldigt, hvad ts for af info, for han deltager jo ikke, så måske jeg skal prøve at trykke på følg ikke længere i denne tråd, så er den skid vel slået.


  • #137   16. nov 2018 Svindel... ?

    Skrothandlere har nu været der længe før miljøstyrelsen kom til verden og bilordningen.
    De har vel stadig en forretning, der er underlagt et miljøtilsyn.
    Skrotpræmien bør ikke diktere et firmas forretnings økonomi og forretningsgang.
    Derfor udbetales skrotning præmien jo også kun til godkendte ophuggere og andre.
    De øvrige er jo ikke ulovlige fordi de ikke er tilsluttet ordningen.
    Og hvis skrotning attesten ikke er underskrevne og ikke kun en fuldmagt så er det jo ikke ulovligt, og slet ikke for den der ikke er tilsluttet og godkendt til at være i ordningen.
    Så derfor udbreder du bla. Et ukorrekt budskab.

    Men lad os da bare blive ved.
    Eller så gør vi ikke, for enige bliver vi jo ikke.


  • #139   16. nov 2018 Kun hvis det er en skrotningsattest fra bilordning.
    Ikke en fuldmagt.

    Du behøver ikke blive ved med at forvride facts. ??


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #140   16. nov 2018 Den originale skrotningsattest kan ikke downloades. Den skal udfyldes og underskrives med en kuglepen af den sidste ejer. Er den sidste ejer død, så er der andre måder det kan ordnes på.

    De forskellige scenarier kan gennemlæses på forskellige hjemmesider omhandlende skrotning og miljøbehandling af biler.


  • #141   16. nov 2018 #140
    udover en skifterets erklæring, er der så andre muligheder?
    ja politiet/kommune burde jo kunne..


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #142   16. nov 2018 Aner det ikke, jeg har ikke stået i den situation, så det må man selv læse op på. smiley

  • #143   16. nov 2018 troede lige du vidste det... smiley

  • #144   16. nov 2018 Hvis det er ved en afdød, så skal du have en fra skifteretten.
    Er sikker på at der ikke er andre muligheder.


  • #146   17. nov 2018 #145
    https://mst.dk/media/90051/skrotningsattest-interaktiv_280317.pdf tjek lige det der står med rødt... du kan ikke printe den ud og bruge den... du skal underskrive en original hos en hugger.





  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #147   17. nov 2018 Præcis. Det er et dokument man udfylder hos ophuggeren, ellers er det man skriver man en fuldmagt, der siger at ophuggeren må udfylde attesten. Se evt det vedhæftede billede.

    Ps - Jeg kan ikke se numre på opslagene i den platform jeg bruger, så det har jeg forlængst opgivet at bruge. smiley


    profilbillede
  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #149   18. nov 2018 Det er ikke mig der ikke er god til at læse eller forstå. Og hvem er det nu der snakker udenom?

    Har du nogen sinde selv udfyldt sådan en skrotningsattest?


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #151   18. nov 2018 Svar på spørgsmålet tak.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #154   18. nov 2018 Det er et simpelt ja/nej spørgsmål. Men udfra dit svar at dømme, så gætter jeg på nej. Og så kommer vi vidst ikke videre.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #156   19. nov 2018 Så det vil sige nej til at du aldrig har udfyldt en skrotattest.

    En del af de spørgsmål du har listet op er allerede besvaret, så det er der ingen grund til. Resten er bare ulogiske eller børnehaveagtige. Derfor er der ingen grund til at svare.

    Bare fordi jeg ikke svarer, betyder det absolut ikke at jeg er enig. Men at jeg ikke gider at bruge tid på at besvare dumme, retoriske og måske ulogiske spørgsmål, som ikke fører nogen steder hen.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #159   19. nov 2018 Hvilket link mener du?

    På billedet kan du se, at jeg ikke kan bruge de numre til en fløjtende fis, hvorfor man har lavet det sådan, aner jeg ikke og det er heller ikke noget jeg kan lave om på. smiley


    profilbillede
  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #161   20. nov 2018 Jeg bruger ikke browser, jeg bruger den dertil designede app, da det er det nemmeste for mig. App'en til apple produkter er skabt uden nummerering af kommentarer, og det er ikke noget jeg kan lave om på.

    Og hvorfor skal det, at jeg er hjælpeadmin blandes ind i det her? Jeg må have og udtrykke min personlige mening, lige så vel som alle andre. Du kan jo evt læse siden brugerbetingelser igennem, hvis du er i tvivl.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #163   20. nov 2018 Hvad er det jeg søge på?

    Det er stadig dig der bliver ved med at komme med underlige kommentarer om alt muligt udenom tråden, som jeg så svarer på.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #165   20. nov 2018 Jeg spørger lige for 3. gang. Hvad er det for et link?

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #167   20. nov 2018 Tak for svar, det var åbenbart svært at komme ud med.

    Og hvor vil du hen med det link?


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #171   21. nov 2018 Jeg må stadigvæk, som tidligere nævnt, udtrykke mig på lige fod med alle andre. At jeg er hjælpeadmin gør ingen forskel. Jeg har rettigheder til at slette og redigere indhold og det er alt der er til forskel på din og min profil.

    Hvilken info piver jeg over?

    Stort set alle dine spørgsmål er besvaret tidligere, de der ikke er besvaret ville ikke give nogen mening at besvare alligevel, da det er så langt udenfor logisk tankevirksomhed at det gør ondt.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #173   21. nov 2018 Jeg er blevet trukket væk, af en der er længere væk end jeg er.

  • #174   21. nov 2018 Lover du at stoppe nu Brian, for så er der da nogen der bliver glade.
    At du bruger noget som at discon er admin, viser da hvordan du tænker og agerer.
    Ved mig skrev du om min linkven...
    Så når du ikke kan bunde længere, så begynder du at blive personlig.
    Så kanon hvis du dropper tråden nu...


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #177   23. nov 2018 "Man bør ikke accelerere geologiske fragmenter, når man selv besidder et domicil opbygget af termisk behandlet sand."

    smiley


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #179   25. nov 2018 Jeg forstår udmærket hvad det betyder, bare rolig. Kommentaren er landet samme dag som din tidligere kommentar, så to dage er der ikke gået, medmindre du mener i forhold til den kommentar der blev slettet. Det behøver du forresten heller ikke at gøre, for jeg kan læse dem uanset. smiley


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #181   25. nov 2018 Stop lige. Jeg er blevet trukket ned på det latterligt lave niveau, ikke omvendt.

    Jeg har tidligere i tråden foreslået dig at læse brugerbetingelserne her på bilgalleri, angående din mening om mine kommentarer som hjælpeadmin. Hvis du ikke selv magter at finde dem, så er de her:

    https://www.bilgalleri.dk/regler

    Der står blandt andet at jeg må ytre mig på lige fod med alle andre brugere.

    Jeg gider ikke at bruge mere tid på det her nu. Min far lærte mig for mange år siden, at man ikke bør diskutere med idioter, for de trækker en ned på deres latterligt lave niveau og slår en med deres elendige erfaring.

    Og så kommer vi ikke videre, bortset fra at du nok bare kagler videre som tidligere i tråden.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #183   25. nov 2018 Det er også flot at tage ting ud af kontekst, meget modent og voksent.

    Så det du siger er, at brugere må gerne nedgøre mig, men jeg må ikke svare igen? Jeg kan jo selvfølgeligt være grov og bruge nogle af de admin rettigheder jeg har, til at gøre folk tavse, men hvorfor skulle jeg gøre det og hvad ville jeg få ud af det? Intet, absolut intet.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #185   25. nov 2018 Nej, det er jeg ikke.

  • #186   25. nov 2018

    profilbillede
  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #187   25. nov 2018 Hahaha true!

Kommentér på:
Skrottet bil kører igen

Annonce