{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.499 visninger | Oprettet:

Morten H
Morten H
Tilmeldt:
21. mar 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12

Hjælp til ny minibil {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg forventer at skifte bil i løbet af de næst 1-2 år, og har brug for lidt råd.

Jeg har ikke behov for en større bil end den Opel Corsa jeg pt. har, så det er i den størrelse jeg kigger.

Mit kørselsbehov er ikke ret stort - jeg kører kun 10.000 km./årligt som det ser ud nu. Alligevel er jeg den lidt "kræsne type" der gerne vil have noget nyere som er ok med på udstyr.

Vigtigst:
- Benzinmotor - lidt livlig (100-125HK?)
- Et pænt udstyrsniveau med klimaanlæg, fartpilot, navigation, etc.
- Billig i vedligeholdelse
- Kørekomfort og ikke alt for støjende

Derudover kan jeg ikke undgå at vægte design, som gerne må være lidt sporty uden at være overdrevet. Der skal være acceptabel med plads på bagsæder og i bagagerum. Motorens forbrug er mindre vigtigt grundet de få km, omend en pæn brændstoføkonomi er selvfølgelig stadig et plus.

Er jeg helt skæv på den hvis jeg siger Polo, Seat Ibiza eller Peugeot 208? Jeg synes Corsa ser ud til at være bagud på udstyr. Er der noget jeg bør kigge på som jeg har glemt? Ford Fiesta skulle være helt håbløs på bagsædepladsen?


Fornuften siger at jeg skal kigge brugt, f.eks. 1-3 år under 50.000 km. Det er bare nemmere at overskue hvad man får i nye biler hvor man har en lang udstyrsliste og kan tilpasse... og så er der jo duften smiley
Derudover synes jeg måske ikke det ser ud til at brugt besparelserne er hvad de har været?

Budget - Jeg har ikke et max som sådan, men tænker at en brugt skal holdes på 150.000 kr. eller mindre, og en ny bil på 200.000 kr. eller mindre.

Hvad ville I vælge?

Fortsat god søndag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til ny minibil
  • #1   21. okt 2018 Hvad bygger du din påstand om Fiesta på? Har du fysisk prøvet at sidde i en?
    Det er en af de biler jeg ville kigge på, hvis jeg var dig. De findes i flere udstyrsvarianter, så er der lidt for enhver smag.
    Hvad med Toyotas lille Aigu (eller hvordan det nu staves) og VW Up, Seat Mii eller Skoda Citygo?
    Der er masser derude, men tag ud og prøv dem fysisk.
    Uanset hvordan du vender og drejer det, kan du ikke læse dig til hverken plads eller køreegenskaber. Det kan du KUN bedømme fysisk.


  • Morten H
    Morten H Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12
    #2   21. okt 2018 #1
    Kun anmeldelser jeg har set og læst og de har alle påpeget det. Men derfor kan det godt være at det er den rigtige alligevel, du har nok ret i, at man må ud og prøve den.

    Mikrobilerne som du nævner er lige en tand for små til mig.


  • #3   21. okt 2018 208 ville jeg ikke købe med benzin motor... 1,2 thp og 1,6 thp er fine nok men dem ser man ikke mange af smiley
    Er ret imponeret over den nye Fiestas støjniveau og sådan en 140 hestes 1,0 er nu kvik nok

    Men som sagt bliver du nødt til at tage ud og prøve de forskellige, jeg ville ikke undvære det basale udstyr så som CarPlay, fartpilot, aut klima/lys/viskere osv gerne automat gear (dog ikke en manuel gearkasse med automatkobling) samt dynamisk fartpilot hvis muligt smiley


  • #7   21. okt 2018 Har lige været ude og kigge på den nye swift sport 140 hk turbo. Alt i udstyr 225.000kr

  • Morten H
    Morten H Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12
    #8   21. okt 2018 #5
    Er det noget custom lyddæmpning du er ude i eller er det et udstyrs tilvalg?
    Jeg kan godt se at den nye Fiesta i ST eller Vignale udgaven byder på en god mængde udstyr til prisen. Og så skulle det jo være en super motor. Jeg må ud at kigge på den. Men det med bagsædepladsen bliver kommenteret alle steder, og så kunne man sq næsten lige så godt købe den som van hvis ikke det var for midsundelsesafgiften.

    Er der noget man skal være opmærksom på ved Polo eller Ibiza i 2016/2017 modellerne?


  • #9   22. okt 2018 Drop søgningen. Der er 12-24måneder til du vil skifte. Der kan nå at komme mange nye modeler og fastsættelse af dato for nye modeller. Så du vil side og kigge på forældede modeller. Du kan dog kigge nu og skulle du forelske dig i en 208 kan du måske få en knald go handel hvis der kommer men ny model. Ellers skulle du havde været hurtigere og købt en polo da den nye og grimmere model lige er kommet på gaden ligesom ford fiesta... Det positive ved at vælge end udgående model er udstyr, pris og Børne fejl er rettet.

  • #15   22. okt 2018 #14
    Han nævner nok 1.2 som også fås som en PureTec det er en turbo model.

    Syntes både
    PSA's og Renault turbo motore Sutter max røv.. PSA'en skal køres med "bøjle fod" og tålmodighed og Renaulten larmer og er meget udynamiske. Både 0.9 og 1.2 TCe køre skidt.. Men jet er også passionist. For dem al e lige dansker der aldrig køre over 30%gas så vil de ikke lægge mærke til en skid og de vil heller havde en touch skærm, klima anlæg og fartpilot end en motor der rentfaktisk er afstemt og vel tænkt

    Nu du nævner Boosterjet så er jeg også skuffet over dem. Kørte en lang tur i en og blev aldrig venner med den motor. Den havde intet trækkraft nå man skulle bruge det og nå den kom med effekten var det meget kortvarigt og eksplosivt. Det gjorte kørsel til et helvede. Samme oplevelse jeg havde med PSA motoren.


  • Morten H
    Morten H Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12
    #16   22. okt 2018 Tak for rådene.

    #9 Det skader ikke at være forberedt smiley Især ikke hvis jeg vælger at kigge 1-2 år gammel brugt, så er det jo ret relevant hvilke af de nyere modeller jeg bør gå efter. Kan også være udskiftning sker før, hvis der kommer en dyr værkstedsregning.


Kommentér på:
Hjælp til ny minibil

Annonce