{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.328 visninger | Oprettet:

chrn
chrn
Tilmeldt:
26. feb 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

værksted i tyskland {{forumTopicSubject}}

Hej. Vil høre om der er nogle herinde der har erfaring med at få lavet bil i tyskland. Har en Octavia der skal have den store tur med stort service og andre små reparationer. Nok nået der vil løbe op i 10.000kr hos Skoda i dk. Har i gode erfaringer og besparelser med det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  værksted i tyskland
  • #1   21. okt 2018 Jeg får Audien servicere gratis i Tyskland, så jeg kan kun tilslutte mig, at det er billigere smiley

  • #2   21. okt 2018 Der var nogen der ville høre mine oplevelser med Peugeot Günter Thomsen i Flensborg.
    Vi kørte fra Højbjerg kl 6 var der kl 8 bilen blev ordnet, de mente dog jeg skulle have det venstre hjul ordnet også, det rokkede lidt da det kom op på Liften. færdig kl 11,00
    Det kostede 200 Euro.
    Jeg synes vi blev meget venligt behandlet, de talte faktisk dansk
    Ham der modtog os var rigtig flink han sagde vi havde en god motor og en pæn bil så var jeg jo tilfreds.
    Han kørte en prøvetur med os før vi kørte hjem.
    Da den først var vasket ved aflevering
    Partikelfilteret blev skiftet andet skete der ikke, vi talte dog om vædske men det mener jeg vi har fået på hjemme.
    Vi var hjemme kl 15,30 i dag.
    Og synes det var en god oplevelse.
    Nov 2014


  • #3   21. okt 2018 I må sgu benytte nogle dårlige dk værksteder siden det lønner sig

  • #4   21. okt 2018 Da jeg var hos familie besøg i bochum. Spurgte vi en mekaniker om udskiftning af forbro + motorophæng i midten til min getz var prisen 5000 kr inkl arbejdsløn.. Men jeg fik det ordnet billigere her i dk så havde jeg takket nej til det smiley

  • #5   21. okt 2018 Man skal sgu ha meget stor bil hvis man skal spare i tyskland... eller være pisse dårlig til at finde et ordentlig værksted

  • #6   21. okt 2018 Tog bare til det sted min onkel har anbefalet mig, ellers kender jeg jo ikke nogen der over. Men jeg synes ikke der er SÅ meget pris forskel mellem Tyskland og Danmark. En 4 hjulsudmåling koster 400 kr i Tyskland mens det koster 500 kr her i landet..?

  • #7   21. okt 2018 Ja måske spar men lidt på reservedele??

  • #8   21. okt 2018 En af mine tyske kollegaer som arb her i dk. Sparede 30% på at købe støddæmper for til begge sider og bagpotte i t hansen... frem for hjemme i tyskland. Det var til hans corolla 1.6

  • #9   21. okt 2018 Man kan altid finde ex på at det er billigere i tyskland og omvendt. Men det der med at det er billigere fordi det er tyskland. Den holder sgu ik

  • #10   21. okt 2018 Jeg tror det var billigt for en del år siden i Tyskland men ikke mere smiley

  • #11   21. okt 2018 Det generelle niveau i Tyskland er lavere, jo. Der er mindre moms og billigere arbejdskraft. Så i princippet kan man godt sige generelt, at det er billigere. Men det er klart at man vil kunne opleve, at autoriseret Audi i Tyskland kan være dyrere end en baggårdsmekaniker i Danmarks udkant. Sådan nogle eksempler kan man altid finde.

  • #12   21. okt 2018 Hæh.. så er esbjerg bla danmarks udkant.. her bruger jeg en baggårds mekker blot 1km fra centrum.

  • #13   21. okt 2018 Men alt andet end kbh er måske udkant

  • #14   21. okt 2018 Det lyder som om, du misforstod mit argument. Men det er også lige meget. Pointen er, at det generelle prisniveau i Tyskland er lavere.

  • #15   21. okt 2018 Muligvis ja... men det er ikke ensbetydende med at det kan lønne sig at køre en bil på tysk værksted

  • #16   21. okt 2018 Nej - men sandsynligheden er der.

  • #17   21. okt 2018 Ligesom alt andet med pris. Sammenlign nu æbler med æbler. Aut. Audi eller Skoda mm, er sandsynligvis billigere i Tyskland. Men i DK er der jo altså også store forskelle om det er i Tønder eller København, når vi snakker aut. rep....

  • #18   21. okt 2018 Husk også at få brændstof og tiden brugt på det med i regnskabet.
    Typisk koster det en fridag = en dagsløn.
    Så der skal virkelig være forskel på værkstedspriser før det kan betale sig


  • #19   21. okt 2018 #18
    det er lige det.. men uha bare man sparer 800 kr. så er alt jo godt, men glemmer lige man "tabte" det samme ved at holde fri.. ja ja så kan man jo handle "billigt" dernede også.





  • #20   21. okt 2018 Ja de 8 glas Nutella og sjaskede Slots pilsnere man lige "står og mangler" uha det er billigt...

  • #21   21. okt 2018 puha slots.. så har man da mere end dårlig smag... smiley .

    skal man spare i Tyskland skal man noget længere væk end Flensborg eller nord Tyskland..


  • #22   22. okt 2018 Det er det samme, man snakker med folk om, når man spørger dem om, hvorfor de kører til grænsen og handler ind...

    ”Jamen vi sparer jo så og så meget på det og det”

    - Jo jo, men har du overvejet, at du kører 300 km, som koster både brændstof, dæk, service på bil, afskrivninger osv., og at det sandsynligvis koster dig mindst 500 kr. at køre derned? Har du overvejet, at du bruger en halv dag på det? Har du prøvet at regne din timeløn ud, hvis du overhovedet har sparet noget? Har du ikke bare købt en masse, du ikke har behov for, og som du derfor reelt ikke har sparet på?

    ”Jamen det er jo også for at få en tur ud af det”

    - Det er også fint nok, men hvorfor var dét så ikke dit argument i stedet til at starte med? Og var der i virkeligheden ikke sjovere steder at tage hen på tur, end ned til grænseshopper-ræset?


    Den snak har jeg jævnligt med folk. Og samlet set er jeg enig i, at det skal være en markant lavere regning, man kører efter, og ikke bare for at spare 500 kr. på service. Når det så er sagt, så havde jeg min bil til LILLE service hos Audi for et par uger siden. Olieskift og diverse krydser i servicebogen uden egentlig at have lavet det store. At betale, 4.600 kr. Med de priser kan det altså hurtigt svare sig at køre til Tyskland i stedet - især når man har en tysk serviceaftale på den, men også hvis man ikke har. Næste gang skal den også have skiftet olie i DSG’en osv., så det kommer da til at koste en halv månedsløn i Danmark. Det er ikke usandsynligt, at jeg ville kunne spare 3-5.000 kr. ved at køre til Flensborg, selv hvis jeg ikke havde serviceaftale. Nu kommer jeg så i stedet til at spare hele regningen, dvs. sandsynligvis mindst 10.000 kr.

    Og ja, nu kunne vi godt begynde at gøre nar af, hvor meget jeg bliver snydt, fordi jeg har en Audi osv. Men det koster at eje sådan én, og sådan er det bare.


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #23   22. okt 2018 bliv medlem af vagcars.dk de har rabat ordning med flere i DE

  • Peter  B
    Peter B Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Svar: 45
    #24   24. okt 2018 Lad mig lige givet et eks. jeg skulle have jydekrog på min Audi A8 det ville de i DK havde 21000 for, jeg kørte til autohaus <flensborg fik den påmonteret kr 10000

Kommentér på:
værksted i tyskland

Annonce