{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kør MC på bilkørekort.
  • #1   3. nov 2018 Ikke for at være kedelig eller noget men det kommer virkelig til at skade eller dræbe nogle 18årige.

  • #2   3. nov 2018 hvorfor er det ikke bare og tage et mc kort. som jeg så også har så må man køre på alt med plader på og på to hjul. smiley har nu ikke kørt på motorcykel de sidste mange år. men har nu stadig en motorcykel til at stå vis jeg skulle få lyst til den engang igen.

  • #3   3. nov 2018 er da godt nok og tage MC kort. så man lære og køre på sådan en.

    der er en del forskel på placering og hvordan man køre bil og MC.


  • #5   3. nov 2018 Helt enig med de andre. Selvom en 125'er i princippet bare er en stor knallert, så kan den godt være farlig. Ikke bare for den som sidder på den, men også for medtrafikanterne...

  • #6   3. nov 2018 Dårligt forslag.

    Ingen stemme herfra.


  • #7   3. nov 2018 enig med #6
    når det kommer til motorcykel eller andet på 2 hjul så synes jeg da kun alderen skal gå op af!


  • #8   3. nov 2018 Nu har jeg selv kort til MC og vil ALDRIG støtte dette forslag. Der er ting man lære til MC kortet som er godt at vide/kunne

  • B Ø F
    B Ø F Tilmeldt:
    jul 2015

    Følgere: 1 Biler: 1 Svar: 106
    #9   3. nov 2018 Det kommer jo før eller siden alligevel.. For det gælder jo sådan i forvejen, i flere lande i EU.

  • #12   3. nov 2018 #11
    Spanien er da et af de lande hvor det er tilladt.


  • #15   3. nov 2018 Nej nej og atter nej! Der er nok tumper MED mc kort der kører rundt. Lad nu være med at i indbyde endnu flere.

    Har selv kortet og har haft det i 10 år. Man lærer bare noget ved at tage det som bil kørekortet ikke giver dig.


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #16   3. nov 2018 Har nu kørt mc i 25 år,heldigvis uden alvorlige uheld,men er slet ikke i tvivl om at det er en af de farligste måder at transportere sig selv rundt på.
    Skulle træningen/undervisningen gøres nemmere eller endda helt fjernes ?
    Prøv nu liiiige at få hjernen i gear...


  • #18   3. nov 2018 Lige så tåbeligt som mange af de andre borger forslag.

  • #19   4. nov 2018 Jeg kan nu ikke lige se hvad mc undervisningen gav mig for 36 år siden, som jeg ikke vidste i forvejen, fra min knallert tid.

    Har aldrig haft uheld på MC..
    Men dengang var der nu også rigtige knallerter til.


  • #21   4. nov 2018 Erik

    Der hvor jeg tog mit mc kørekort dengang, kørte vi nøjagtig samme tur hver gang, også til køreprøven.
    Det var bykørsel, motor trafik vej, landevej, snoede veje, skovveje, osv.
    Vores køretimer var kun en af gangen. Hver gang,
    Ekstra teori mindes jeg ikke, da jeg lige havde taget lastbil kørekort
    Teoriprøve var nye skilte der var kommet siden jeg sidst tog kørekort

    Men skal jo ikke sige hvad folk der ikke havde kørt på en tohjulet med gear før fik af undervisning, jeg fik intet som 18 årlig.

    Idag har en kørelærer 3 elever på samtidig til køretimer, teori er jo kun at forstå at svare ud fra billeder,
    Priserne er jo også blevet billigere Idag.
    Så kan ikke se at undervisningen er blevet ret meget bedre.
    Var der ikke også lige en, der blevet slået ihjel på kørsel på bane til køreundervisning.
    Det siger vel lidt om det
    Jo flere på samme tid, og så tjener kørelærer lidt flere penge og sparer tid, så de kan tjene lidt mere i den tid de får frigivet ved at samle flere ad gangen.


  • #22   4. nov 2018 Var der ikke også lige en, der blevet slået ihjel på kørsel på bane til køreundervisning.

    var det ikke på offentlig vej ved start fra kryds.. ?

    men enig i man ikke skal ha lov uden at tage en prøve, ved ikke om man lærer mere men man kan ikke lære mindre.. smiley

    har en tysk makker der hvert år tager en del gange på lukket bane og kører der som opstart til sæsonen og hvis vejret tillader også i løbet af vinteren, som han siger man ruster lidt henover vinteren og de fleste bliver jo dræbt i starten af sæsonen.. men da skal bilerne jo også lige vænne sig til de hurtige "knallerter" igen..


  • #23   4. nov 2018 fisker

    Kan godt være at det var sådan, har også kun hørt lidt om det, men sladder du ved nok.

    Det er fint med en opfriskning i starten af en sæson, jeg syntes bare mange af de kurser osv. ligger i den dyre ende, og jeg bor på landet, og tager som reglen et par ture igennem Randbøldal når den kommer ud i foråret.
    Men der kan man jo helst selv vælge hvad man selv mener der skal til.
    Men jeg tager heller ikke chancer og følger bare ikke automatisk med når man kører med andre og nogen gerne lige vil "vise" hvad de kan i sving osv.
    Man er jo nødt til at tage hjernen med ud og køre. ??


  • #24   4. nov 2018 jeg ved det heller ikke men syns jeg læste noget om en pige der kørte galt ved et kryds/rundkørsel...

    ja hjernen skal med, men der er bilister nu heller ikke for gode... smiley




  • #25   4. nov 2018 Enig, men bliver de det alligevel, når de sider beskyttet i en kasse på 4 hjul lavet at tyndt blik og en masse plastic.
    Man er bare nødt til at være overforsigtig på to hjul i trafikken.


  • #26   4. nov 2018 ja derfor kører jeg ikke motorcykel.. men det er nok mere pga. jeg ikke kan styre mig på 2 hjul, så holder mig til motocross på mine marker... jaja er også farligt.. men der kommer da ingen biler... smiley

  • #27   4. nov 2018 Det er en jævnt skidt ide.
    Jeg har set flere dumpe allerede ved kravlegårdsdelen af køreprøven. De kunne ikke de mest basale ting. Bremse/undvige især.
    Ligeledes tilbringer man altså nogle timer på en manøvrebane, hvor man får banket de forskellige kritiske manøvrer ind, og det er en god ting i min verden.
    Der er nogle fysiske ting ved MC som er anderledes end bil, og derfor er det en virkelig skidt ide.
    Jeg forstår tanken bagved, men kan ikke støtte op om det.


  • #28   4. nov 2018 tror det svinger meget hvad man nu har kørt på når man vil tage mc kort. Jeg kørte knallert med gear. og der efter hade jeg flere crosser.plus nogen små mc'er/off raod. så da jeg tog kørekortet til mc var det noget af det nemmest at gøre,da det ikke var nyt for mig at køre på sedan nogen maskiner.men sådan er det jo ikke for alle. for folk der aldrig har prøvet at køre på 2 hjulet maskiner med gear og lidt hk. de skal da lære alt fra bunden af. og så det ikke ok de bare kan sætte sig op uden at vide hvordan man køre. også selv om det kun er en 125er.

  • #29   5. nov 2018 ville ikke mene man skulle kunne køre lille mc op til 125 cc med bil kørekort, de skulle i stedet lave det om så de 16 årige der vil have lavet knallert kortet kan køre mc op 125 cc..de må i forvejen køre en flere tons tung traktor med det kort, som efter min opfattelse er en del farligere.
    desuden ses det i Tyskland at det er en god idé med de lovændringer.


  • #30   6. nov 2018 Føj da, et skidt forslag. Så kan folk der aldrig har kørt på noget med 2 hjul i hele deres liv, købe en aprilia rs ell. De små racer-maskiner kører vel omkring 180-190 km/t på toppen. Det bliver da en katastrofe!

  • #32   6. nov 2018 Dårlig ide. Har selv taget MC kort og ejer desvære end MC. Det du kære på KTA og af din kørelærer er guld værd.
    Lav hellere regler om så 16årige kan køre med det lille MC kort så de kan komme ud op vejen til os andre og væk fra cykelstien. Det bedre for miljøet og mere praktisk nå Patric skal 30km ud til sin læreplads fra sit hjem ude på landet.


  • #34   7. nov 2018 #33 med en lille motorcykel er det muligt at overholde fartgrænserne og de vil blive lovligt for dem at køre motorvej om de køre 70 eller 80km/t på lande vej er ligemeget det gør gamle fru Jensen jo også i hendes bil. Det føren og ikke maskineriet skyld.

  • #35   7. nov 2018 Dårlig ide´.

    Skal du køre bil. Tag kørekort til bil.
    Skal du køre MC. Tag kørekort til MC.


  • #37   7. nov 2018 De vil da aldrig nogensinde gøre det lovligt, der er alt for stor uenighed omkring det emne ligemeget hvordan man vender og drejer det.
    sådan er dansk politik desværre bare.


  • #40   7. nov 2018 ts
    i Tyskland må du køre lille mc op til 125 cc fra man er 16 år. så helt rigtigt er det altså ikke hvad du skriver i dit borgerforslag.

    Brian h
    ville undre mig meget hvis det blev vedtaget, ville give langt større og bedre mening hvis dem på 16 fik lov til at køre mc op til 125 cc som de må i Tyskland, hvor de selvfølgelig få den obligatoriske kørekort uddannelse og ikke bare et knallert bevis, som det var før.


  • #41   7. nov 2018 Helt enig med #29 (og #32) smiley

Kommentér på:
Kør MC på bilkørekort.

Annonce