{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.717 visninger | Oprettet:

Jakob P
Jakob P
Emner: 6 Svar: 49

Volvo v40, 1,6d hvilken motorproducent?? {{forumTopicSubject}}

Hej, har købt mig sådan en 2013er Volvo v40, D2, 1,6. 115hk. Den kører udemærket, men har hørt noget om en dårlig psa motor, er det sådan en jeg har?
På forhånd mange tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Volvo v40, 1,6d hvilken motorproducent??
  • #1   12. nov 2018 Ja og nej. Det er en PSA 1.6HDi
    De har haft nogle fejl som er træls. Med et bundkar og et oliefilter til turboen. Nå det filter stopper så dør turbo og ofte DPF. Men ud over det så det en fantastisk lille motor. Man kan altid være uheldig. Det var min ven med hans og han tør ikke købe diesel igen... Hvis du har bilen så sørg for at få lavet de generelle fejl hvis ikke så gå efter end 2.0 d istedet stadig en PSA motor men den er noget sjovere

• Jakob P
    Jakob P Tilmeldt:
    jul 2009

#2   12. nov 2018 Og noget med at skifte olie og filter ved 15.000 istedet for 20.000km.
    Andet kan jeg vel ikke gøre? Er glad for bilen ellers, trækker fint, godt med udstyr, lækker komfort.
    Hmmmm, jeg må jo bare krydse fingre så... smiley

• #3   12. nov 2018 Hvis bundkar er optimeret og filteret bliver skiftet jævnligt. Så burde der gå fint
    Og aldrig gå ned på olie kvaliteten og godkendelser. Jeg kørte kun den anbefalede total quartz 5-30 på min 406'er så brug kun den olie der overholder specifikationerne

• #4   12. nov 2018 Du kan få en opdateret bundkar der sørger for at alt olien kan komme ud smiley
    Men ellers er det en bundsolid motor så længe service bliver holdt

• Jakob P
    Jakob P Tilmeldt:
    jul 2009

#5   12. nov 2018 Hvordan finder jeg ud af, om det er et optimeret bundkar på min bil...?

• #6   12. nov 2018 Hvis bundprop er en stor umbrako så er det optimeret bundkar. Jeg har samme motor i min 307 og den har kørt 440000 uden de store problemer og olieskift hver 20000 km men det er også 2-3 gange årligt. Min er dog uden dpf

• #7   12. nov 2018 en 307 er ikke samme motor, noget så langt fra endda, du har den nye model 1,6hdi i din bil, som over hovedet ikke er lige så ramt som den gamle udgave, efter min optik er begge motorer ganske holdbare og stabile, men den nye udgave er bare bedre end den gamle smiley
    jeg vil dog stadig anbefale max 15.000km mellem olieskift som du selv er inde på, det er en relativ lille meromkostning, og din motor vil elske dig for det smiley
    husk dieselfilter hver anden gang, de ford filtre er ikke for gode smiley

• #8   12. nov 2018 Der er ingen olieproblemer med de nyere 1.6 hdi motore. Så tag det bare helt roligt. Jeg arbejder med dem til dagligt, 75% af bilerne på vores værksted idag er 1.6 hdi, de har stort set aldrig fejl vedrørende tilstopning af oliesi osv. Og ingen af dem har stort set ændret bundkar, nedtrukket bundprop eller anden type. Det hele handler om hvorvidt man passer sine service til tiden eller lidt før.

"Vores værksted" er et aut. Citroen/Peugeot værksted. smiley

• Jakob P
    Jakob P Tilmeldt:
    jul 2009

#9   15. nov 2018 Min har dpf... og ved stadig ikke om det er en psa, hdi eller hvilken motor?

• #10   15. nov 2018 PSA og HDI er det samme... PSA er producenten og HDI deres system navn på diesel indsprøjtning.. lidt som CDI på Mercedes.. lidt svært at skrive...

• #11   15. nov 2018 PSA er Peugeot Citroën og nu Opel. Koncernen har leveret diesel motore til Volvo, Mazda og Ford, hvis nok også BMW og Mini Ligesom Renault levere de små dieselmotor til Mercedes.
    Mærkerne har stadig nogle af deres egne dieselmaskiner mend 1.6HDi var meget populær grundet dens fine effekt, harmoniske effektkurve og brændstoføkonomi. Selv i end 407 kunne du køre 20km/l eller mere

Kommentér på:
Volvo v40, 1,6d hvilken motorproducent??

Annonce