{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  95 oktan miles plus fra cirkel k eller 98 oktan
  • #1   14. nov 2018 100 oktan, da 98 er udgået.

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #3   14. nov 2018 På moderne motorer med direkte indsprøjtning har oktantallet betydning for motorens effekt. Jo højere oktantal, des flere hk. Skal du have fuld udbytte af din bil, skal du derfor vælge benzin med højt oktantal. ( Men det har ikke den store effekt på biler med få HK.)

    Circle K fås special benzin, der er tilsat additiver, som primært har en rensende effekt. Brug af dette er især godt, hvis du ofte kører korte ture, men oktaneffekten opnår motoren kun med højere oktan benzin.


    profilbillede
  • #5   14. nov 2018 Oktantallet afslører brændstoffets evne til at forhindre, at blandingen af benzin og luft i motorens cylindre selvantænder, så det er nødvendigvis ikke ensbetydende med flere HK.

    Det er tydeligt at mærke forskel på en gammel amerikaner V8, da der ikke skal så meget til at de banker lidt.

    Additiver i brændstoffet er måske mere brugbart for den almindelige bruger, da det burde give en renere forbrænding.


  • #7   14. nov 2018 Min bil bruger faktisk mere benzin på shells oktan 100 end 95 smiley

  • #8   14. nov 2018 Det er svært at måle om det reelt gør nogen forskel, men de har selv foretaget tests der viser positive resultater.

    Jeg kører selv på miles plus diesel, men det er også kun pga meget gode rabatter smiley

    Thomas fra Chiptuning.nu har faktisk skrevet et indlæg om det i dag på deres facebook smiley


  • #10   14. nov 2018 Det er udelukkende deres syn på sagen og intet videnskabeligt.


    Ok, gutter og gutinder, nu kommer der lige et indslag hvor vi nok risikerer at anbringe vores bagdel i klaskehøjde...

    Vi tuner rigtigt mange biler og måler rigtigt mange biler på vores rullefelt og ser derfor en masse biler med alle mulige forskellige kilometertal på tælleren.

    98 % af vores kunder giver udtryk for, at de tror, at al brændstof de kan tanke er den samme. At alle stationer mere eller mindre sælger det samme brændstof. Det er bestemt ikke vores oplevelser.

    Vi har ikke lavet grundige tests af alle mærker og hvad vi skriver her står helt for egen regning. Men det er vores _oplevelse_ at man får den bedste brændstof fra Shell eller fra Circle K. Kører man benzinbil vil vi anbefale Shell V-power. Det er lidt dyrere, men bilerne kører også langt bedre på det, specielt hvis det er en bil med turbo. Alternativt så kan man vælge 95 oktan fra Shell eller Circle K. Kører man diesel er Shell V-power Diesel og Circle K Miles Plus enormt godt brændstof. Det koster lidt mere, men det er peanuts i det samlede bilbudget i forhold til hvad en defekt EGR-ventil eller defekte dyser koster.

    Vi har flere gange oplevet kunder med helt nye benzinbiler klage over ujævn motorgang og hvor det autoriserede værksted mere eller mindre har opgivet. Fælles for disse tilfælde har været, at kunderne har tanket brændstof fra en station, som trods navnet antyder noget modsat, bestemt ikke har været okay...

    Tank hvor I vil, men overvej lidt hvor glade I er for jeres biler smiley


  • #11   14. nov 2018 Det må være den her

    profilbillede
  • #12   14. nov 2018 det er noget fis at skrive at højere oktan ingen effekt giver, det er bevist gang på gang at det gør

    min egen motorcykel kan effektforøges med v-power med oktanboost oveni så er der en ekstra hk mere, det er også en totakt med en effekt på 60 hk, 3% olie oveni så kand et være benzinen er oppe på 106-108 oktan med olie

    her er bla et eksempel, som vist så henter man ikke noget værdigt på små motorer uden tryk, på almindelig gadeplan kan det nok ikke svare at køre v-power nonstop

    https://www.youtube.com/watch?v=gQghB4asSnI


  • #14   14. nov 2018 Som jeg har forstået det så taber jeg 20-30hk ved 95, så får alle mine 354hk ud ved 98+ så jeg får ikke flere hk ved brug af 98+ i forhold til det bilen er opgivet til, jeg undgår bare tab af hk. for ikke at snakke om mindre sod. Nu min også en FSI.

  • #16   14. nov 2018 At skifte fra Shell 95 til 100 vpower opnår man absolut nul og en hat fis.
    Brændværdi i de to er fuldstændig ens.

    Så med mindre du laver ændringer på din motor eller den kan justere sig selv, så vil der komme den samme mængde HK i på krumtappen.

    https://media.dccenergi.dk/pdf/datablade/shell/Shell_V-Power_Benzin_TDS.pdf
    https://media.dccenergi.dk/pdf/datablade/shell/Shell_Blyfri_95_Commercial_TDS_DK.pdf


  • #17   15. nov 2018 bruger kun shell vpower på min M5 , men min daværende vintervogn/hundetransporter kører på cirkel k's 95 miles benzin, den går ca 50 km længere på en tank end deres alm 95 blyfri, nu har jeg så en bmw 3 serie st car istedetfor opel, og den får også 95 miles benzin...

  • #19   15. nov 2018 Erik K

    Du kan tro hvad du vil , men på nogle biler betyder 95 oktan vs shell vpower faktisk en del .min M5 blev rullet med alm 95 oktan , og nogle uger senere samme sted på vpower , og der var faktisk en betydelig forskel i ydelse på de to benzin typer... Og ja temperatur på dagen var den samme + - 1 grad...

    min daily driver kører præcis samme ture mandag til torsdag til og fra job , i samme trafik mønster, og her går den betydelig længere på en tank end med alm 95 blyfri.. ( 50 km længere) OM det så kan betale sig i forhold til prisforskel på alm 95 og 95 miles benzin har jeg ikke regnet ud hehe


  • #20   15. nov 2018 Jeg fik engang for mange år siden chippet min Golf 4 gti. Den blev målt til 185 HK med 95 oktan. Jeg fik den målt igen efter jeg tankede 98 oktan, og der blev den målt til 195 HK.

  • #21   15. nov 2018 Hvis du læser en smule op på hvordan man beregner effekten af en motor, så indgår octan tallet ikke.

    Dog er det ikke hele sandheden, da en motor er en termisk maskine, så kan du teoretisk set justere på tændingstidpunkt/blandingen og op nå en bedre termisk virkningsgrad, som så skulle give en smule mere effekt.

    Du kan smide hvilke tal motoren havde med 95 og 100, mit bud vil være at det er en cifrede procent tal der tale om.


  • #23   15. nov 2018 Har prøvet at køre med Vpower 98 på en Blacktop. Det gav lidt i bundtræk men ik noget vildt

  • #25   15. nov 2018 At det skulle komme fra Easy4, Garfield, Vicky og nu på mindst 4. bruger Kim H at folk skulle stoppe med ævl? Det må jeg sige, det må jeg give ham ævlens ukronede mester.

    Men du har kun delvist ramt rigtigt med dit postulat, kompressionsforhold er udslags givende for hvilken oktan der mindst skal vælges til den pågældende motor
    Iøvrigt varierer dette alt udfra driftmønster, temperatur osv.

    Der er ikke meget ævl i emnet her, men så snart du træder til ja så har vi det.

    Kan tilføje min bil kører betydeligt bedre på Shells VP diesel end den gør ved tankning på de billige stationer.
    Kigger vi tilbage på benzinen er det næppe det øgede oktan tal der alene er udslagsgivende for folks begejstring. Her er det nærmere tilsætnings stofferne der hjælper. Her er det sikkert helt det samme for Diesel.


  • #39   15. nov 2018 Kim H du har jo anmeldt den rigtige Kim for længe siden, så drop dit flæberi.
    Altid dig der har haft problemet med dit uendelige spam.
    Igen her i dette indlæg googlet du ukritisk noget og kommer til fremstå endnu mere uvidende.
    Det er vel blot dig i en nøddeskal, men så kalder du folks debat for ævl?
    Dit eget ævl fylder efterhånden hele status besked feltet, ting der ikke har en fis med noget at gøre.

    Prøv nu deltag sagligt og ydmygt på lige fod med andre.
    Et hvert sogn har sine trolde sang Shubidua, du er på mindst din 4. profil og kan stadig ikke finde ud af navigere i et forum.
    Sjovt nok er du nu kommet så langt at du både trækker i land og modsiger dig selv.

    Fint at bidrage med egne erfaringer men drop dit kopi af ligegyldige ting fra nettet.


  • #42   15. nov 2018 #41
    det hjælper jo kun 1 minut så kommer han jo i en ny profil... smiley smiley


  • #46   15. nov 2018 Easy4, Garfield, Vickey, Mors Pige, Kim H, Kim KoM og hvad Gud du ellers har haft af profiler.
    Debatten her i tråden var saglig, brugbar og afholdt i en venskabelig tone.
    Dette lige til du fik kaldt det ævl og ellers startet op i din vante gænge.
    Heldigvis slukket internettet snart nede på dit værrelse, du skal jo tidligt op.

    Men dejligt du også gemmer mine indlæg, rart have en gratis backup løsning fra EasyKim IT solutions, tak for det.


Kommentér på:
95 oktan miles plus fra cirkel k eller 98 oktan

Annonce