{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.068 visninger | Oprettet:

Chat S
Chat S
Tilmeldt:
19. nov 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Motor lampe, stop, tubo fejl {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg ejer en Renault Twingo 2012, 1,5 diesel model. Den har kørt ca. 134000km.

Den er begyndt at drille på det seneste. Jeg kommer kørende på motorvejen i en fart mellem 110km/t-140km/t, hvor den pludselig viser "STOP (rødt lys), motorlampen (orange lys) og værktøjsnøglen (orange lys).

Første gang blev jeg bange og holdte til side. Det er nu sket 5 gange.
De første par gange var jeg bare forbi et værksted som nulstillede lamperne. Da de læste fejlen viste det sig "turbo fejl" alle gange.

Er der nogen herinde der kan forklare mig, hvad jeg kan gøre, eller hvad dette vil betyde for min bil i forhold til kørsel og økonomien. Plus er det farligt at køre mens de lamper lyser, selvom jeg kender fejlen?

tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motor lampe, stop, tubo fejl
  • #1   19. nov 2018 Du skal jo vide hvad fejl deer er på turbo en. Er det end WG ventil, er det overboost eller noget andet.. Min golf mister også engang imellem turbo trykket. Så nå det gå ligeud kan jeg sætte den i frigear. Lade den komme ned i omdrejninger slukke og tænde bilen igen og vupti så fungere det normalt igen. Men det ikke end holdbar løsning har bare ikke haft tid til at motionere VNT styringen og tjeck slanger til N75 ventilen. For fejlen er enten der eller på en mapsensor.

    Hvad fejlen er på din er jo uvist og du bør som første punkt få det konstateret for kan være en styp til 50kr men også en stump til 5000kr.


  • Chat S
    Chat S Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   19. nov 2018 Hej Sø-propel

    Tak for din besked. Da jeg er så uviden omkring biler, så har jeg ikke lige fået med hvad fejlen er udover "turbo fejl".

    Når min bil viser dette, når jeg kommer kørende på motorvejen i høj fart, så kan jeg ikke få det til at gå ud ved at tænde slukke motoren. Selv når jeg tænder igen med det samme eller efter flere dage, så viser den stadig de 3 lamper.
    Bilen kører fint, ingen ting at mærke. Der er heller ikke nogen mærkelig lyde fra bilen. Og jeg kan både kører hurtigt og langsomt uden at der sker noget.

    Den sidste mekaniker jeg var hos, sagde noget med "tilsodning" så tank dyr diesel de næste par gange, da problemet nogle gange kan gå i sig selv. smiley


  • #3   19. nov 2018 Tilsodning løses ikke med dyre diesel. Det kan formindske sodning men ikke afhjælpe den eksisterende sod... Men du bliver ikke klogere på hvad uden at få afvide hvad der er galt.

  • #4   19. nov 2018 Turbofejl er jo garanteret fejlkoden. Den kan dække over mange ting, slanger, sensorer turbo - rigtig mange ting. Det kræver fejlsøgning for at stille " diagnosen ". .

  • Anni M
    Anni M Tilmeldt:
    feb 2021

    Følger: 1 Svar: 2
    #5   18. feb 2021 Hej. Fandt du ud af hvad fejlen var helt præcis?

  • Chat S
    Chat S Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #6   19. feb 2021 Hej smiley
    Ja jeg fandt ud af at der sidder et lille “låg” ved turboen som “åbner og lukker”. Den var gået i stykker, så bilen ikke kunne bruge turboen i høj fart.
    Jeg har så ikke kørt med fartpilot endnu for at se om fejlen dukker op igen “ da jeg ikke tør det”. Men mekanikeren sagde at det ikke burde være en fejl der opstod igen selv hvis jeg kørte med fartpilot.


  • Anni M
    Anni M Tilmeldt:
    feb 2021

    Følger: 1 Svar: 2
    #7   22. feb 2021 Tak for svar, jeg kæmper med samme mystiske fejl kode pt ??

  • Niels H
    Niels H Tilmeldt:
    dec 2021

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #8   23. dec 2021 Hej
    Kan du tage et billede af det lille låg som vat itu
    Mvh
    Niels


Kommentér på:
Motor lampe, stop, tubo fejl

Annonce