{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.928 visninger | Oprettet:

Problemer med at starte bilen(igen): {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen, for en lille måned siden oprettede jeg et nyt emne herinde da jeg havde problemer med at starte min bil, da jeg lige ville forhøre mig inden jeg tog den videre på et værksted.

Jeg tog så på værkstedet, og de fortalte mig at det var batteriet der var dødt og var derfor jeg har oplevet at ikke kunne starte min bil. Jeg fik den skiftet til en pris på lidt over 2000, men efterfølgende har jeg så igen haft det samme problem - hvilket så vel må betyde, at det ikke var batteriet? For mig lyder det mærkeligt, at det skulle være problemet når bilen trods alt efter gentagende forsøg gerne ville starte. Burde den overhovedet kunne starte hvis batteriet er helt dødt? Bilen er købt fra ny i 2016, og har spurgt folk rundt omkring og de har aldrig haft problemet. Selv mine forældre der har haft deres Toyota i over 10 år har heller ikke oplevet det.

Jeg har så efterfølgende været på et andet værksted for at få en second opinion, og de mente umiddelbart at det var elektronikken hvor nøglen sidder, hvilket lyder lidt mere sandsynligt.

Jeg tog så tilbage til værkstedet hvor jeg fik skiftet batteriet til de lidt over 2000 og forklarede at fejlen stadig ikke var blevet løst. Det vil de så lige se på her på fredag.

Men altså er de 2000 kr. jeg har givet så bare gået tabt, eller? For det er jo egentligt dem der har lavet en fejl, for det var jo åbenbart ikke batteriet der var noget galt med?

Hvad er jeres mening? Hvad har jeg af rettigheder her?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problemer med at starte bilen(igen):
  • #1   20. nov 2018

Det skal jeg fortælle dig imorgen, jeg fik for 4 mdr siden skiftet batteri fordi at det var dødt. Og idag ville bilen igen ikke starte. Den er kørt til mekaniker og jeg håber jeg kan hente den imorgen. Håber han æder den regning.

• #2   20. nov 2018 Du må meget gerne give en tilbagemelding i morgen Brian (-:

• #3   20. nov 2018 Hvilken model bil er det ?

• #4   20. nov 2018 Det er en Skoda Citigo 1.0

• #5   20. nov 2018 Kører den stadig med originale anlæg osv ?
    Lyder somom den bruger strøm.

• #6   20. nov 2018 Jeg er ikke helt sikker på hvad der menes med anlæg? (har ikke så meget forstand på biler,hehe)

Men der er ikke blevet skiftet noget på den siden jeg har købt den, hvis det er det der menes.

• #7   20. nov 2018 På vag biler, har jeg tit oplevet strømtab pga komfort moduler..
    Man kan måle strøm tab ved at fjerne batteri pol og montere multimeter imellem .. derfra KAN man se at der er noget galt smiley

• #8   20. nov 2018 OK - men burde bilen kunne starte hvis et batteri er dødt?

• #9   20. nov 2018 Nej , den vil ikke starte

• #10   20. nov 2018 Hvordan vil du så forklare at den virkede efter batteriskift? Selvom 2-3 år for et batteri ikke er meget.

• #11   20. nov 2018 Tror måske det er misforstået lidt smiley

Problemet var ikke, at bilen overhovedet ikke ville starte. Problemet var at det ind i mellem - eller lidt for ofte - godt kunne tage helt op til 5 minutter at få den i gang. Og dette problem har jeg stadig selv efter batteriskiftet.

Elektronikken og alt tænder, men selve bilen/motoren gider ikke at starte.

• #12   20. nov 2018 Damm har du givet 2000.- for et nyt batteri til i citigo? smiley mon det er lavet af guld og diamanter

• #13   20. nov 2018 Sådan et batteri , skal kodes på pga start og stop .. smiley

• #14   20. nov 2018 Ah ok. Startede det efter garanti udløb?

Han har nok givet lidt for fejlsøgning og udskiftning også. 2000 er jo ingenting på værksted idag.

• #15   20. nov 2018 Ja, det startede desværre efter garanti udløb. Men ja selve batteriet kostede 1500, og alt andet er så kontrol + diverse.

• #16   20. nov 2018 skal koblingen trædes i bund for at kunne starte?

• #17   20. nov 2018 Han spurgte mig faktisk om jeg trådte koblingen i bund når jeg startede bilen, og det gør jeg pr. automatik altid - jeg har ikke forsøgt ikke at træde den i bund.

Men jeg kan lige forsøge ikke at træde den i morgen. Hvis ikke den tænder af den grund, hvad fortæller det så mig?

• #18   21. nov 2018 Den ka ikke starte uden koblingen er trykket ned. Kan det være den kontakt der måske periodiske driller?

• #19   21. nov 2018 Jeg forsøgt lige i dag, og den gad ikke tænde hvis jeg ikke holdte koblingen nede. Men jeg er helt sikker på, at selv de gange hvor jeg har holdt koblingen nede så har den heller ikke ville tænde.

Det virkede i hvert fald utroligt unaturligt for mig at skulle forsøge at starte bilen uden at holde koblingen nede.

• #20   21. nov 2018 Tjek lige dine stelkabler, de er berygtet for at ruste og irre i stykker på de up'er smiley Evt prøv at sætte et start kabel på fra minus på batteri til karosseriet (blottet metal)

• #21   21. nov 2018 Jeg takker rigtigt mange gange for jeres inputs, men jeg har desværre slet ikke nok forstand på biler til selv at skulle se på det smiley

Jeg er mere interesseret i at høre hvad mine rettigheder er, nu når jeg har betalt lidt over 2000 for at få det repareret, men det så senere viser sig, at hvad de har lavet slet ikke var problemet i første omgang. For i princippet kan de jo blive ved på denne måde.

• #22   22. nov 2018 Du har jo stadig fået et nyt batteri monteret, men da der er fejlsøgt kan du måske få et afslag i timelønnen, men som sådan har du vist ikke krav på noget men de fleste mekanikere er flinke og vil gerne have du kommer igen smiley

Prøv at følg kablet fra minus/den sorte på batteriet til karossen, hvordan ser den ud? smiley Mange af de trillinger har problemer med stelkabeler

• #23   23. nov 2018 Du får ikke en krone i afslag på det, men du skulle have haft det gamle med hjem, tyder på det stadigt var ok.
    Køb et multimeter til under kr 100 i Harald Skrald og mål selv hvor meget strøm der er på og om der lades på batteriet.

• #24   23. nov 2018 Lille update efter jeg har været forbi værkstedet igen;

De kunne ikke finde ud af hvad der var galt, og fik samtidigt mine penge tilbage (minus fejlsøgningen i dag hvor de tjekkede stelkabler etc. igennem).

Så alt i alt, en OK oplevelse (-:

• #25   23. nov 2018 Fik du lov at beholde nyt batteri og fik pengene igen = gratis batteri ?

• #26   24. nov 2018 Ja, jeg fik lov til at beholde det nye batteri og fik samtidig pengene igen. Så ja, det var næsten et gratis batteri.

• #27   24. nov 2018 Det er sku go service smiley

• #28   25. nov 2018 Usædvanligt fra et værksted, men så har du fået god service og bliver måske ved dem.

• #29   26. nov 2018 Ved ikke om man kan kalde det god service, men en ''fair service'' er det helt sikkert.

Det kan ikke være kundens skyld, at de har lavet en totalt forkert problemløsning. Jeg havde aldrig bedt dem om at skifte mit batteri(som tilsyneladende ikke fejlede noget som helst), og hvis et skift af batteri ikke løser mit problem, så skal det naturligvis være på deres regning, da de har lavet fejlen og ikke mig.

• #30   26. nov 2018 Ikke altid sådan det virker, for sætter de en ny del i betaler man normalt for den, men fint de tager ansvar.

• #31   27. nov 2018 Hej jeg vil skifte luftmassemåleren
    Er det kun problem når bilen er kold

• Keld D
    Keld D Tilmeldt:
    jan 2017

Følger: 1 Svar: 8
    #33   27. nov 2018 Hej Alan

Det kan godt være det er nævnt et sted i tråden, men tørner starteren motoren normalt når du drejer nøglen - bare uden at starte, eller kører starteren meget langsomt ?

Hvis motoren / starter drejer som de skal, så prøv din reservenøgle - det kan være en defekt nøgle (dvs. startspærre) som gør bøvl. Hvis din reservenøgle virker hver gang, så skal du ha´ en ny nøgle, og så skulle den være i vinkel, så second opinion værkstedet har måske fat i det rigtige - det er nemt at afprøve.

Hvis reservenøglen ikke gør nogen forskel, kan det stadig være elektronikken (Transmitter / receiver) til startspærre som er defekt i, eller omkring, ratstammen, det ses ligeledes jævnligt.

• #34   27. nov 2018 Transponderen!

• Per R
    Per R Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #35   28. nov 2018 Få checket startspærren.

• Finn B
    Finn B Tilmeldt:
    mar 2018

Følger: 11 Svar: 7
    #36   28. nov 2018 Hvis der er en defekt ved nøglen hvor den ikke vil genkende den, så skulle der gerne været lageret en fejlkode i styreboxen. Hvis det er en mekanisk fejl med et benzinpumperelæ der ikke virker ordentlig Eller en en bz pumpe med en periodisk fejl så viser den ingen fejl i motorstyringen. Prøv ar få værkstedet til at tjekke om den giver et pumpetryk fra bz pumpen når den ikke vil starte. Få vejhjælpen til at køre den på værksted når fejlen er der og lån en lånebil så har de en mulighed for at finde ud af det

Kommentér på:
Problemer med at starte bilen(igen):

Annonce