{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
810 visninger | Oprettet:

Zeshan A
Zeshan A
Følger: 2 Emner: 3 Svar: 4

km. liter {{forumTopicSubject}}

Hej derude hvis min bil kan rumme 40 liter benzin. Hvor meget køre den så km pr. liter?

Jeg ved at jeg skal nulstilæe triptæller. Skal jeg så køre den helt i bund og se hvor mange km jeg har kørt. dele med de 40 liter?

antal km/ liter?

Gerne en uddybende forklaring. Jeg synes bilfabrilanterne bluffer om hvor mange km/l en bil køre.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  km. liter
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #1   23. nov 2018 Du fylder bilen helt op, du nulstiller, du kører indtil du mener at der skal fyldes på igen.
    Det km der står i display, det dividere du med antal liter du har kunne fylde i ved den optankning du netop har lavet.

Lad os sige at du kørte 472km, du fylder 31,8liter på
    Så hedder regnestykket 472/31,8 = 14,8km/l

Ps. Ja deres oplysninger er ikke altid helt sande, deres testmetoder er under optimale forhold, som i den virkelig verden kan være svære at overholde

• #2   23. nov 2018 Fyld tanken HELT OP, nulstil triptæller, når du så tanker næste gang, så dividerer du det antal liter du har købt op i det antal km triptælleren nu står på.
    F.eks. tanker du 22.5 liter, har kørt 388 km, så ser regnestykket sådan ud: 388/22.5 = 17.24

Ja, de km fabrikken lover kommer man sjældent op på, især med de små biler, de ligger ofte langt under, MEN det vil jeg nærmere sige er manglende erfaring fra chaufføren, jeg har lige kørt 19 km/l i vores konens C1, den ligger ofte på 17 km/l, men hvis man koncentrerer sig og er forudseende så er der noget at spare. Kig fremad.

• #4   23. nov 2018 Det der er det mest energislugende er at starte fra stilstand, så sørg for at køre glidende, altså at bilen hele tiden er i bevægelse, kig fremad og se om der er rødt lys, afpas hastigheden så du kan køre videre i 2 eller 3 gear, aldrig ned i første hvis bilen bare ruller det mindste.

• #5   23. nov 2018 Hent appen "Fuleo" og indtast hver takning + kilometer stand.
    Når du så har kørt 3000-4000 km, så har du et godt kendskab til brændstof økonomi.
    Måler du kun på en tank, så afhænger resultatet meget af om du fyldte tanken lige meget begge gange.
    Selvom du tror at den fyldes helt, kan en forskellig hældning på asfalten hurtigt give 1 L forskel, det er allerede 2,5 % usikkerhed der.

• #6   23. nov 2018 Trolll smiley

• #7   23. nov 2018 Mht at fylde tanken helt op. Du fylder den så meget op at du visuelt kan se brændstoffet i røret. Det kræver mange klick og manuelt let tryk på pistolen.

• #8   23. nov 2018 husk at bruge en tommestok til at måle hvor mange meter der er fra top til bund

• #9   23. nov 2018 Det var så en troll!

• Zeshan A
    Zeshan A Tilmeldt:
    jan 2018

Følger: 2 Emner: 3 Svar: 4
    #10   23. nov 2018 Tusind tak, for alle de brugbare svar!

• #12   26. nov 2018 Køb obd elm tester til ca 20 kr på ebay. Hent appen der hedder obd torque og der ind viser den hvor meget din bil køre på literen

Kommentér på:
km. liter

Annonce